גבעת התחמושת – סיפורה של גבורה במיוחד לחנוכה

לגבעת התחמושת יש חשיבות רבה בהקשר של מלחמת ששת הימים ועכשיו בחנוכה מציע האתר מגוון פעילויות לכל המשפחהעם הדרכות מרתקות במוזיאון ששת הימים

פעילות לילדים בגבעת התחמושת בחנוכה. צילום: צפי חי
פעילות לילדים בגבעת התחמושת בחנוכה. צילום: צפי חי

אתר גבעת התחמושת בירושלים מזמין לפעילויות חנוכה לכל המשפחה. סדנאות בסימן 'גיבורי האור', פינות יצירה, פינות איפור, הצגה לכל המשפחה והדרכות מרתקות במוזיאון ששת הימים. בין התאריכים 10.12.2023-14.12.

פעיליות בחנוכה

בין הפעילויות שיתקיימו:

  • סדנת גיבורי האור להכנת חרבות אור, גלימות ומגני דוד
  • יצירת חנוכיות של תקווה שייצרו חנוכיה אחת גדולה שתתלה על קיר גדול
  • הצגה "הכל במזוודה" על אמן קרקס המראה לקהל את יכולותיו המופלאות במסע מצחיק ומפתיע
  • והדרכות מרתקות במוזיאון ששת הימים (לגילי 12 ומעלה).

אתר גבעת התחמושת – אתר מורשת

הגבעה היא אתר היסטורי ומורשת משמעותי בירושלים, ישראל. יש לה חשיבות רבה בהקשר של מלחמת ששת הימים, שהתרחשה ביוני 1967. הקרב בגבעת התחמושת היה רגע מרכזי במהלך הסכסוך הזה בין ישראל למדינות ערב השכנות לה.

אירועי מלחמת ששת הימים

האתר היה במקור מוצב צבאי ירדני בשם "גבעת התחמושת" בעברית. במהלך מלחמת ששת הימים ביקשו הכוחות הישראליים לאחד מחדש את ירושלים, שהייתה מחולקת מאז מלחמת העצמאות בשנת 1948. הצבא הירדני הגן בחירוף נפש על עמדותיהם, מה שהוביל ללחימה אינטנסיבית בגבעת התחמושת.

הקרב קשה – הסמל של הגבורה

על חטיבת הצנחנים הישראלית 55, בפיקודו של אלוף-משנה מוטה גור, הוטלה המשימה לכבוש את גבעת התחמושת. הקרב היה מאתגר, כלל קרב מקרב ולחימה יד ביד. ב-6 ביוני 1967 כבשו כוחות ישראליים את הגבעה בהצלחה, אך לא בלי אבדות משמעותיות.

על אתר מורשת – גבעת התחמושת

כיום, האתר עומד כסמל להקרבה וגבורה. הוא הפך לאתר הנצחה ומורשת להנצחת החיילים שאיבדו את חייהם במהלך הקרב. האתר כולל מוזיאון המספר את סיפור מלחמת ששת הימים והאירועים הספציפיים שהתרחשו בגבעת התחמושת. המבקרים יכולים לחקור את השוחות, הבונקרים ואלמנטים שמורים אחרים של שדה הקרב, ולהשיג הבנה מעמיקה יותר של המשמעות ההיסטורית של מיקום זה.

אירועים בגבעת התחמושת

אתר המורשת משמש גם כמקום של הרהור וחינוך, מארח אירועים, הרצאות ותכניות חינוכיות על מנת להבטיח שהדורות הבאים יהיו מודעים להקרבה המונחת למען איחוד ירושלים. האנדרטה בגבעת התחמושת חולקת כבוד לחיילים שלחמו ומתו בה, ומדגישה את חשיבות השמירה על זיכרון העבר למען השקט וההבנה.

פרטים

שעות פתיחה: 10/12-14/12/23 בין  10:00-16:00

שעות של ההצגה: תתקיים בשעות 11:30 , 13:30

הדרכות במוזיאון: בשעות 10:30, 12:30 ,14:30, הכניסה על בסיס מקום פנוי.

מחיר: 20 ש"ח

כרטיס משפחתי: (ל-5 אנשים) 80 ש"ח

כניסה חופשית לתושבי הדרום והצפון

לאתר: http://www.g-h.org.il/

להזמנת כרטיסים: *2967

לאטרקציות נוספותבירושלים: אטרציות בירושלים – ישראלינג

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות