עוטפת אור: הוארו מבנים היסטוריים ומונומנטים בירושלים

ארבעה אתרים היסטוריים הצטרפו לרשימת אתרים המוארים בירושלים: יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חזיר ואתר העופל, וניתן להגיע וליהנות מהם בשעות הלילה

אתרים המוארים בירושלים 2
יד אבשלום בעמק המלך. צילום: פמ"י

המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר ירושלים תופס תאוצה. לאחרונה התווספו ארבעה אתרים היסטוריים לרשימת האתרים המוארים, לאחר עבודת תשתית לתאורת לילה חסכונית. יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חזיר ואתר העופל הם המונומנטים שהצטרפו ומעכשיו ניתן לבקר וליהנות מהאתרים גם בשעות החשיכה, כאחד מהאטרקציות המיוחדות בירושלים.

במקביל, מקדמת העירייה, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים והחברה לפיתוח מזרח ירושלים, תוכניות ועבודות להארת מונומנטים נוספים ברחבי העיר.

שדרוג המרחב הציבורי

מדובר בהמשך ליוזמת ראש העיר, משה ליאון, שיצאה לדרך בשנת 2020, ובמסגרתה הוארו מבנים היסטוריים ומונומנטים בעיר. בין האתרים המוארים ניתן למנות את מבנה בית הכנסת הגדול וטליתא קומי במרכז העיר, תחנת הרוח בימין משה, בניין ימק"א ואתרים נוספים בעיר העתיקה, כמו קבר דוד, כנסיית סן סלבדור, כנסיית השילוש הקדוש ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הארת המונומנטים בירושלים הוא פרויקט נוסף לשדרוג המרחב הציבורי ואתרי התיירות הייחודיים שלנו. אני מזמין את כולם ליהנות מחוויית ייחודית ומרגשת, גם עם רדת החשכה. לצד השפע העצום שיש לעיר להציע בתחום הקולינריה, התרבות, הבילוי והפנאי".

אתרים המוארים בירושלים 1
גן העופל בין האתרים המוארים בירושלים. צילום: פמ"י

תאורת לד חסכונית

בהמשך תותקן גם תאורת לד מעוצבת וחסכונית סביב אתרים היסטוריים ומונומנטים מוכרים נוספים ברחבי העיר ירושלים. בין האתרים, טחנת הקמח ברחוב רמב"ן, כנסיית הדורמציון ועוד.

תאורת המבנים ההיסטוריים תחובר למרכז השליטה והבקרה של מחלקת המאור והחשמל, לבקרה ולחיסכון אנרגטי. מערכת זו, המופעלת על ידי העירייה, שולטת בתאורת הרחובות בעיר ומסייעת בתזמון הדלקת התאורה העירונית ובניטור ובקרה על תקינות מערכות התאורה ברחובות.

כמו ערי בירה בעולם

אתרים המוארים בירושלים 3
קבר זכריה וקבר בני חזיר בעמק המלך . צילום: פמ"י

מטרת המיזם להאיר את ירושלים בלילות, מה שיהווה מוקד משיכה לאתרים גם בשעות בלתי שגרתיות, ומצד שני להבליט את יופייה וייחודה של העיר בלילה. המבנים המוארים מוסיפים לקסם של של עיר הבירה, וממצבים אותה עם ערי בירה אחרות בעולם בהן האלמנטים המרכזיים, ההיסטוריים והמיוחדים מקבלים יחס פרטני ומוארים. מובן שמיזם הארת המונומנטים מהווה

.

הסיור המואר בירושלים

במהלך החודשים האחרונים קיימה החברה לפיתוח מזרח ירושלים את הסיור המואר בין האתרים השונים. הסיור המואר כולל סיור באוטובוס תיירים בין הלוקיישנים המוארים בירושלים, כשמפעם לפעם אף יורדים מהאוטובוס ומקבלים הדרכה אודות האתר ממדריך טיולים מלווה. הסיורים יימשכו גם בעונת החורף.

לפרטים: הסיור המואר

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות