בהשקעה של 50 מיליון דולר נפתח מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש

מה צפוי למבקרים במוזיאון מגדל דוד החדש? מסלול זרימה מרתק, עמדות אינטראקטיביות חדשניות, עבודות וידאו-ארט וסרטים ייחודיים, מיצב קולנוע-אנימציה, ובעיקר מעורבות וחיבור של המבקרים עם התכנים בכל הגלריות

סיפור דיגיטלי וטכנולוגיה אינטראקטיבית במגדל דוד מוזיאון ירושלים. צילום: עודד אנטמן
סיפור דיגיטלי וטכנולוגיה אינטראקטיבית במגדל דוד מוזיאון ירושלים. צילום: עודד אנטמן

אחרי 3 שנים ותכנון של למעלה מעשור, מגדל דוד מוזיאון ירושלים נפתח מחדש. לרגל הפתיחה יתקיימו אירועים מיוחדים במוזיאון בין התאריכים 1.6.23-1.7.23. כמובן שניתן לבקר בתצוגת הקבע החדשה בת 10 גלריות, בגלריות המתחלפות, וגם לצפות במגוון סרטים שהופקו במיוחד עבור המוזיאון על ההיסטוריה בת 4,000 שנה.

מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש יפתח מחדש ב-1 ביוני ד צילום : ריקי רחמן
מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש יפתח מחדש ב-1 ביוני.  צילום: ריקי רחמן

התחדשות לאחר שלוש שנות בניה במגדל דוד מוזיאון ירושלים

המוזיאון נפתח לאחר שלוש שנים של בניה, במקום הושקעו 50 מיליון דולר בתכנית התחדשות ושימור. זאת לאחר תכנון של למעלה מעשור על ידי צוות של ארכיאולוגים, אדריכלים, אוצרים, חוקרים ומעצבים. המזיאון מצטרף לשורה רחבה של אטרקציות בירושלים.

איתור קדושה, איסלאם- מגדל דוד מוזיאון ירושלים. צילום: ריקי רחמן
איתור קדושה, איסלאם – מגדל דוד מוזיאון ירושלים. צילום: ריקי רחמן

3,000 שנות היסטוריה במגדל דוד מוזיאון ירושלים

מצודת מגדל דוד ממוקמת בין העיר העתיקה לעיר החדשה ומספרת את סיפורה של ירושלים. סיפור של 3,000 שנות היסטוריה.

השקעה של למעלה מ 50 מיליון דולר בתכנית התחדשות <yoastmark class=

מסלול הסיור במגדל דוד מוזיאון ירושלים

מסלול זרימת המבקרים החדש מוזיאון, אשר מתחיל בביתן הכניסה בשער יפו, עובר דרך הגלריות ונקודת התצפית במגדל פצאל ומסתיים ביציאה לעיר העתיקה, הופך את המקום לשער לחקר ירושלים. המסלול תוכנן כחלק בלתי נפרד מהקונספט החדש של המוזיאון, ומטרתו לאפשר למבקרים להבין טוב יותר את ההיסטוריה של ירושלים, ובה בעת לספק להם חומר למחשבה ולהתבוננות מחודשת במציאות המורכבת של העיר.

תפאורה יוצאת דופן במוזיאון. צילום: עודד אנטמן
תפאורה יוצאת דופן במוזיאון. צילום: עודד אנטמן

באו לתצוגת הקבע החדשה במוזיאון

תצוגת הקבע החדשה של מגדל דוד מוזיאון ירושלים מציעה למבקרים לצאת יחד למסע אל טבור העולם, בעקבות העיר המקודשת לשלוש הדתות: ליהדות, לנצרות ולאסלאם. בתצוגה עשר גלריות שבהן שולבו ממצאים ארכאולוגים, תעודות וחפצי אמנות יחד עם עמדות אינטראקטיביות חדשניות, עבודות וידאו-ארט וסרטים שהופקו במיוחד לתערוכה. בתצוגת הקבע החדשה מתגלה העיר שבה ביקשו לשלוט האימפריות הגדולות ממערב וממזרח לאורך קרוב ל-4000 שנה; מכירים את ירושלים הממשית לצד זו המסמלת את הקשר הנצחי שבין אלוהים לאדם; ירושלים כמקום מפגש בין-דתי ובין-תרבותי דרך חגי מעגל השנה בשלוש הדתות, במיצב קולנועי-אנימטיבי יוצא דופן שיצר המאייר דוד פולונסקי.

מגדל דוד. חולות הזמן. קרדיט: ריקי רחמן
מגדל דוד. חולות הזמן. קרדיט: ריקי רחמן

תערוכות מתחלפות במגדל דוד מוזיאון ירושלים

שתי גלריות לתערוכות מתחלפות בנושאים עכשוויים ישלימו את סיפורה של ירושלים. התערוכות ייפרשו חוויה עשירה. שורה של יוצרים הצטרפו ליצירה המשותפת, ביניהם הקולנוען ארי פולמן, שיצר את מיצב הכניסה לתערוכה.

"אין מוזיאון אחר שיכול לספר את סיפורה של ירושלים כמו בתוך המצודה"

מנכ"לית המוזיאון והאוצרת הראשית, אילת ליבר: "אין מוזיאון אחר שיכול לספר את סיפורה של ירושלים בסביבה ייחודית כל כך, כמו בתוך מצודה זו שהייתה עדה לאינספור תקופות ואירועים בעברה של העיר. הארכיטקטורה האייקונית, קירות האבן הירושלמיים המסיביים וחדרי השמירה המקושתים לתקרה, יוצרים תפאורה יוצאת דופן במוזיאון שהופך עתה לשער כניסה לעיר האחת והיחידה הזו."

גפן קאן-טור בת ה- 5 חוקרתאת המצודה עם אביה. צילום: ריקי רחמן
גפן קאן-טור בת ה- 5 חוקרתאת המצודה עם אביה. צילום: ריקי רחמן

מיצגי מדיה דיגיטלית יצירתית

התכנים מוצגים בין היתר באמצעות מיצגי מדיה דיגיטלית יצירתית, בניהולו של יואב כהן. המיצגים מבוססים על טכנולוגיות אינטראקטיביות שמאפשרות יצירת מעורבות וחיבור של המבקרים עם התכנים בכל הגלריות במוזיאון. הקיר האינטראקטיבי הגדול, המשתרע לכל אורכה של גלריית המבוא מאפשר למבקרים לגלות בעצמם את ההיסטוריה של ירושלים בנגיעה מהירה.

4,000 שנות ההיסטוריה של ירושלים בשלוש דקות

מגוון הסרטים שהופקו עבור המוזיאון כולל סרטונים שמגוללים את 4,000 שנות ההיסטוריה של ירושלים בשלוש דקות, בהובלת האמן המועמד לאוסקר ארי פולמן; סרטי אנימציה קצרים, המבוססים על עדויות ארכיאולוגיות והיסטוריות ומתייחסים לתקופות שונות בעברה של העיר; הדמיה של קשת טיטוס שנוצרה בעזרת מחקר ושיחזור שבוצעו על ידי  Yeshiva University NY   ; צילום ב-360 מעלות בתוך כיפת הסלע ומסגד אל-אקצה המאפשר ביקור וירטואלי באתרים הקדושים; סרט מקורי של ירושלים משנת 1896, אשר כולל צילומים של האחים לומייר, ונערך כדי להחיות את ירושלים בתחילת המאה ה-20; מונטאז' של תמונות מפסטיבלים דתיים שונים שמוקרן על אחת התקרות המקומרות בחדר שמירה. חוויה בת שבע דקות, שנוצרה על ידי דוד פולונסקי, שבה מתכנסים יחד לוחות השנה של שלוש הדתות – היהדות, הנצרות והאסלאם  – באופן הייחודי לירושלים בלבד.

אירועים מיוחדים החודשים יוני יולי

המוזיאון ייפתח ב-1 ביוני באירוע פתיחה מיוחד, ולאחר מכן במהלך החודשים יוני ויולי ייערכו אירועים מיוחדים הפתוחים לקהל הרחב. כך למשל אירוע "סודות מחדר העריכה" שייערך ב 8 ביוני, ובו צוות אוצרי ויוצרי המוזיאון יתפרשו על פני המצודה ויחלקו עם הקהל סיפורים והסברים על מאחורי הקלעים מארכיטקטורה ועיצוב ועד אוצרות והיסטוריה. לאורך כל הקיץ מתוכננות פעילויות למשפחות וילדים.

נגישות למבקרים

המפלסים השונים של המצודה הפכו נגישים באמצעות שתי מעליות – אחת ליד הכניסה המערבית, המביאה את המבקרים למפלס התערוכה הראשי של המוזיאון; והשנייה בצד המזרחי המאפשרת גישה לגלריות בקומה העליונה של המצודה.

על מגדל דוד מוזיאון ירושלים

בכניסה לשער יפו של ירושלים, ממוקם מגדל דוד מוזיאון ירושלים, המתחקה אחר משמעותה ההיסטורית והרוחנית של העיר, ובו נשזרות כרונולוגיה היסטורית אל תוך משמעותה הרוחנית של העיר עבור שלוש הדתות – יהדות, אסלאם ונצרות. בנקודת התפר שבין ירושלים המודרנית לבין העיר העתיקה שידעה 3,000 שנות היסטוריה, מגדלי המצודה וצריחיה מציעים את אחד המראות המפעימים והעוצמתיים של העיר. החפירות הארכיאולוגיות בתוך מתחם מגדל דוד, החושפות את חומות ירושלים המקוריות מתקופת המקרא. מציגות את התפתחותה של העיר לאורך אלפי שנותיה, מאז ועד ימינו.

 

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: www.tod.org.il

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות