חיפוש

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים – יולי 2024 SAVE THE DATE

שמרו את התאריכים לפסטיבל הקולנוע ירושלים 2024, עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם וחשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי. תאריכים 18-27.07.2024

אירוע הפתיחה המסורתי של הפסטיבל בבריכת הסולטן. צילום: תם וינטראוב לוק
אירוע הפתיחה המסורתי של הפסטיבל בבריכת הסולטן. צילום: תם וינטראוב לוק

אירוע הקולנוע הוותיק פסטיבל הקולנוע ירושלים מציין במהלך חודש יולי את מהדורתו ה-41. השנה. בצל המלחמה עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם בכללם סרטים מפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס.לצד חשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי.

פסטיבל הקולנוע ירושלים - חגיגה של סרטים - יולי 2024. צילום: תם וינטראוב לוק
פסטיבל הקולנוע ירושלים – חגיגה של סרטים – יולי 2024. צילום: תם וינטראוב לוק

אירוע הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים 2024

אירוע הפתיחה שך הפסטיבל יתקיים ב-18 ביולי (יום חמישי) כמו בכל שנה , באירוע בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמיים, לפני קהל של 6,000 צופים ואורחים.

פרסים לזוכי פסטיבל הקולנוע ירושלים 2024

הפסטיבל יחלק כמדי שנה סכום של כמיליון ש"ח כפרסים בתחרויות השונות, ליוצרים ולאנשי קולנוע ישראלים, לעידוד ולתמיכה באמנות הקולנוע.

התוכנית האמנותית תכלול את מיטב הקולנוע המקומי והעולמי במגוון מסגרות ותחרויות, במרכזם תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, תחרות דאימונד לקולנוע תיעודי ישראלי, לצד תחרויות בינלאומיות, ביכורים, קולנוע ניסיוני.

פסטיבל הקולנוע ירושלים מגיע. צילום: תם וינטראוב לוק
פסטיבל הקולנוע ירושלים מגיע. צילום: תם וינטראוב לוק

פסטיבל הקולנוע ירושלים זוכה בהכרה בינלאומית

פסטיבל הקולנוע מהמובילים בישראל. האירוע נהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית. הפסטיבל התבסס כאחד מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. בפסטיבל צפויים לבקר 70,000 חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, עם אורחים מתעשיית הקולנוע הבינלאומית לצד אנשי קולנוע ישראלים.

העושים במלאכת פסטיבל הקולנוע ירושלים 2024

הפסטיבל ה-41, בראשותו של מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל רוני מהדב-לוין, ובניהולם האמנותי של אלעד סמורזיק (המנהל האמנותי היוצא) ו-אור סיגולי (המנהל האמנותי הנכנס).

חגיגה של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2024. צילום: תם וינטראוב לוק
חגיגה של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2024. צילום: תם וינטראוב לוק

מדברי  מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל: " יש ליצור ולצרוך קולנוע, מתוך אמונה בכוחה של אמנות"

רוני מהדב-לוין, מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל: "זו אינה הפעם הראשונה לצערנו בה הפסטיבל מתקיים בצל מלחמה. בזמנים טובים ובזמנים קשים, אנו מאמינים כי יש ליצור ולצרוך קולנוע, מתוך אמונה בכוחה של אמנות הקולנוע לחזק, לרפא וגם לספק תקווה למציאות אחרת באמצעות מאות הסיפורים השונים שיוצגו על מסכי האולמות. פסטיבל הקולנוע ירושלים מכיר בתפקידו של סינמטק ירושלים לתת נחמה, השראה וחיבור לקהילה המקומית והבינלאומית, גם בעיצומו של עימות. אנו  מייחלים לשחרור כל החטופים ולסיומה של המלחמה והאלימות באזורנו." "זו אינה הפעם הראשונה לצערנו בה הפסטיבל מתקיים בצל מלחמה. בזמנים טובים ובזמנים קשים, אנו מאמינים כי יש ליצור ולצרוך קולנוע, מתוך אמונה בכוחה של אמנות הקולנוע לחזק, לרפא וגם לספק תקווה למציאות אחרת באמצעות מאות הסיפורים השונים שיוצגו על מסכי האולמות. פסטיבל הקולנוע ירושלים מכיר בתפקידו של סינמטק ירושלים לתת נחמה, השראה וחיבור לקהילה המקומית והבינלאומית, גם בעיצומו של עימות. אנו  מייחלים לשחרור כל החטופים ולסיומה של המלחמה והאלימות באזורנו."

 

פרטים:

מתי: 18עד 27 ליולי 2024

לאתר הסינימטק: JFF40

לינה בירושלים: בתי מלון בירושלים

אטרקציות בירושלים: אטרקציות בירושלים – ישראלינג

פרטים נוספים בהמשך

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות