פריחת הדובדבן: שבועיים בלבד בגן הבוטני בירושלים 2024

טקס תה יפני, תיפוף טאיקו, קליגרפיה, דוכן קימונו יפני ומופע אומנויות לחימה יפניות. החלו חגיגות הסאקורה פריחת הדובדבן בגן הבוטני 2024, ויימשכו שבועיים בלבד

חגיגות הסאקורה פריחת הדובדבן בגן הבוטני 2024. צילום: ישראלינג
חגיגות הסאקורה פריחת הדובדבן בגן הבוטני 2024. צילום: ישראלינג

מדי שנה מתאספים אנשים מכל העולם להתפעל מפריחת עצי הדובדבן ביפן, ולוקחים חלק בפעילויות שונות הקשורות לתרבות היפנית המסורתית. חגיגות הסאקורה פריחת הדובדבן יתקיימו גם בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, שנצבע בוורוד מהפנט למשך שבועיים בלבד.

הקהל הרחב והמשפחות מוזמנים ליהנות משלל פעילויות ייחודיות בתאריכים:

שישי ושבת 9-10.2.24

יום שלישי 13.2.24

ימים רביעי-שבת 22-24.2.24

פעילות פריחת הדובדבן כלולה במחיר הכניסה לגן.

פסטיבל הסאקורה בגן הבוטני בירושלים. צילום: תום עמית
פסטיבל הסאקורה בגן הבוטני בירושלים. צילום: תום עמית

 

למבקרים בגן מחכה טבע ירוק ופסטורלי, המאפשר לערוך פיקניק משפחתי עצמאי בשטחי הגן וליהנות מחוויה משלימה. גולת הכותרת היא כמובן הפרחים הוורודים היפים המסמלים התחדשות ותקווה.

 

 

פריחת הדובדבן בגן הבוטני 1
חגיגת סאקורה בגן הבוטני פברואר 2024. צילום: באדיבות הגן

 

תאריכי פסטיבל סאקורה בגן הבוטני 2024

שישי ושבת 9-10.2.24

יום שלישי 13.2.24

ימים רביעי-שבת 22-24.2.24

לכל הפרטים באתר: סאקורה בגן הבוטני

 

אירועי סאקורה פריחת הדובדבן בגן הבוטני

לרשימת הפעילויות המלאה: לו"ז פריחת הדובדבן

"בשביל הדובדבן": סיור בכל שעה עגולה בין עצי הסאקורה (הדובדבן היפני). המשתתפים יכירו את המסורת ארוכת השנים של הסאקורה, ויגלו  דברים מפתיעים ואגדות על העצים היפים, נגיש לעגלות וכיסאות גלגלים.

דוכן קימונו ויוקאטה: בעמדה נתנסה בלבישת הבגדים המסורתיים היפניים, אשר הגיעו הישר מיפן, הקימונו והיוקאטה, שהיא חלוק יפני. נשתמש באביזרים שונים, וניכנס לאווירה יפנית אותנטית. מתאים מגיל 6 לגברים ולנשים. העמדה פתוחה לקהל לאורך כל שעות הפעילות.

תחנת צילום יצירתי: עמדת צילום ייחודית עם אביזרים, מראות ומסגרות, בעזרתם נצלם באופן יצירתי את פריחת הדובדבן. בתחנה נקבל כלים וטיפים לצילום טוב ונכון יותר. ניתן להשתתף בסדנה עם כל מצלמה וגם סמארטפון. העמדה פתוחה לאורך כל שעות הפעילות. מיקום: כיכר אגון שו.

 

פריחת עצי הדובדבן בגוון ורוד מהפנט. צילום: ישראלינג
פריחת עצי הדובדבן בגוון ורוד מהפנט. צילום: ישראלינג

סדנת אוריגמי: בסדנה נכין פרחים מקיפולי נייר המדמים את פריחת הדובדבן, ןניצור ענף פורח. הסטודיו פתוח לקהל לאורך כל שעות הפעילות. מגיל 4 ומעלה. מיקום: אוהל.

סדנת מאנגה: סדנת איור יפני שתלמד כיצד ליישם אנטומיה של פנים כדי להביע רגשות שונים בציורים שלכם. הסדנה מתאימה למתחילים וגם למתקדמים שרוצים להתמקצע ולהשתפר בציור. הסדנה בהרשמה מראש, מספר המשתתפים מוגבל, החל מגיל 6. מיקום: אוהל.

מפגש עם אומנויות הלחימה: הדגמה פעילה של אומנות החיתוך והשימוש בחרב הסמוראי היפנית. בנוסף הדגמת אומנות לחימה יפנית עם מקל מול יריב האוחז בחרב, בשימוש מהיר ועוצמתי. משתתפים מהקהל מוזמנים להתנסות. מיקום: במה מרכזית אגם.

מופע טאיקו לייף: מופע בתופי טאיקו, התופים המסיביים המהדהדים ברחבי המרחב והגוף. כל אחד מחברי קבוצת טאיקו לייף עבר שנים של אימונים בתחומי האומנויות והמוסיקה. חלקם התמקצעו ביפן ובטייוואן בטאיקו זן במשך שנים. מופע עוצמתי במקצבים ותנועה שחודרים ללב. מיקום: במה אגם.

מופע אייקידו: מופע אמנות לחימה הדוגלת בפתרון של שלום ובהגנה הדדית. באייקידו התנועות הן דינאמיות, מעגליות והרמוניות כדי לאפשר התמודדות עם התקפה עוצמתית. האייקידו הוא גם פילוסופיה מעשית, ולכל עיקרון תנועתי יש השפעה על האופן בו אנו מתנהלים מול אתגרי החיים. מיקום: במה אגם.

כתיבת קליגרפיה: יפנית היא שפת האם העשירית המדוברת בעולם. נציגים משגרירות יפן יחכו לכם בעמדה מיוחדת בו יכתבו בקליגרפיה את שמכם ביפנית.

טקס תה: תתקיים הדגמה לטקס תה יפני מסורתי. טקס התה התפתח במהלך המאה החמש־עשרה לאירוע רשמי ומסוגנן, שבו הכנת תה והגשתו, נעשים באמצעות תנועות וכללים קפדניים. מיקום: מרכז מבקרים.

הרצאה ורוד וירוק: ד"ר אורי פרגמן-ספיר, המנהל המדעי של הגן הבוטני, ירצה על דובדבנים ועל יפן הרחוקה. מיקום: מרכז המבקרים

לרשימת הפעילויות המלאה: לו"ז פריחת הדובדבן

שימו לב – יתכנו שינויים בעקבות מזג האוויר.

 

פרטים:

פריחת הדובדבן בגן הבוטני

שישי ושבת 9-10.2.24

יום שלישי 13.2.24

ימים רביעי-שבת 22-24.2.24

הפעילות כלולה במחיר הכניסה לגן
הכניסה למפונים חינם באדיבות הקרן לירושלים, כניסה עם תעודות זהות.

טל. 02-6794012

לרשימת הפעילויות המלאה: לו"ז פריחת הדובדבן

חגיגת הסאקורה בגן הבוטני מתקיימת בשיתוף קרן ירושלים ושגרירות יפן בישראל.

יתכנו שינויים בפעילות בשל מזג אוויר. יש להתעדכן באתר הגן.

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות