הצצה לנשמה של פורטוגל: מוזיקת פאדו בבית הקונפדרציה בירושלים

הלחנים המלנכוליים והמילים הפואטיות עכשיו בירושלים. האנסמבל הישראלי-פורטוגלי אל'פאדו מגיע לבית הקונפדרציה ביום רביעי, 17.5.23, להופעה המשלבת מוזיקת פאדו, פלמנקו ספרדי ומוזיקה אפריקאית וברזילאית

מוזיקת פאדו על הרכב אלפאדו בבית הקונפדרציה. צילום: Bart Vanoutrive
מוזיקת פאדו על הרכב אלפאדו בבית הקונפדרציה. צילום: Bart Vanoutrive

מוזיקת פאדו היא סגנון מסורתי של מוזיקה פורטוגזית שקיים כבר מאות שנים. מקורו בליסבון, פורטוגל ומאופיין במילים המלנכוליות ובלחנים מלאי תשוקה. האנסמבל הישראלי-פורטוגלי אל'פאדו מגיע לבית הקונפדרציה בירושלים ביום רביעי, 17.5.23, להופעה עם הזמר ונגן הקלרינט הישראלי גל תמיר, והבסיסט הישראלי אבישי בק. לצידם יופיעו הנגנים הפורטוגלים ג'ואו רוק הגיטריסט, ונגן המלודיקה וכלי ההקשה דיוגו מלו דה קרבליו.

מוזיקת פאדו

מוזיקת הפאדו התפשטה מליסבון למקומות אחרים בעולם. המילים בדרך כלל בפורטוגזית ולפעמים גם בספרדית או באנגלית. הפאדו היא חלק חשוב מהתרבות הפורטוגזית ושימשה להבעת רגשות, לספר סיפורים ואפילו למחות על עוולות לאורך ההיסטוריה.עם המילים שמעוררות תחושת געגוע ועצב, ונגינה בגיטרה, כינור ומנדולינה – אין זה פלא שמוזיקת פאדו הפכה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות והוצגה בסרטים שונים, תוכניות טלוויזיה ופרסומות.

האנסמבל הישראלי-פורטוגלי אל'פאדו

בית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו של אפי בניה, מארח כאמור את אנסמבל אל'פאדו מפורטוגל. ההרכב יביא לבית הקונפדרציה ניחוחות עשירים מסצנת המוזיקה שבליבה של ליסבון ויציג מורשת מוזיקלית עשירה שמקורותיה בחצי האי האיברי. ההופעה בדגש על תרבות הקהילות העבריות מתקופת תור הזהב בספרד והשירה בשפתן – שפת הלאדינו, המשלבת ספרדית, פורטוגזית, עברית ושפות אחרות. אנסמבל אל'פאדו מושפע ממוזיקת הפאדו, שהיא שירת אהבה וכמיהה המאפיינת את פורטוגל, ומשלב גם השפעות מן הפלמנקו הספרדי וממוזיקה אפריקאית וברזילאית.

האנסמבל מופיע ברחבי אירופה, בין היתר בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה יהודית-ספרדית בקורדובה שבספרד.

 

 

יום רביעי, 17.5.23, 20:30

בית הקונפדרציה בירושלים

מחיר כרטיס: 70 שקלים

רכישת כרטיסים: בימות 6226*

http://tickets.bimot.co.il

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות