מופע מחווה לבוב דילן מתורגם לעברית

מופע דילן דייאלנא - בית הקונפדרציה מציג את שיריו של דילן בתרגומים לעברית עם האומנים: רועי פדידה, ערן רייס, איתי בן נון ונועה בן שושן. 01.02.24

שיריו של בוב דילן מתורגמים לעברית בבציע של רועי פדידה. צילום: מורן מעיין
שיריו של בוב דילן מתורגמים לעברית בבציע של רועי פדידה. צילום: מורן מעיין

בית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו האמנותי של אפי בניה, מארח מחווה מוזיקלית וטקסטואלית ליוצר האגדי בוב דילן בעברית.

בוב דילן נחשב כאחת הדמויות המשפיעות והייחודיות ביותר בהיסטוריה של המוזיקה הפופולרית. הסגנון שלו התפתח עם השנים, והוא התנסה בז'אנרים שונים.

 

מופע דילן דייאלנא- בוב דילן בעברית

המופע  דילן דייאלנא מציג את שיריו של דילן בתרגומים לעברית, ובפרשנות המתאימה את צליל הרוק והפולק שלו לצלילי השפה העברית – כך נוצרת נקודת מפגש של עולם הפולק האמריקאי, הבלוז מהדלתא, הישראליות והעברית של הרי ירושלים והמוזיקה הצפון אפריקאית.

רועי פדידה בפרשנות לשיריו של בוב דילן בעברית. צילום: מורן מעיין
רועי פדידה בפרשנות לשיריו של בוב דילן בעברית. צילום: מורן מעיין

האומנים במופע דילן דייאלנא:

רועי פדידה רב הכישרונות יזם את המופע לאחר שהופיע עם שירי דילן במופע רודף צללים.

הזמר-גיטריסט ערן רייס תרגם את השירים לעברית ונגן הסאז והקלרינט איתי בן נון, מייסד להקת אנדרלמוסיה, עיבד את השירים.

להרכב תצטרף נועה בן שושן מלהקת מארקש אקספרס ויחד יציגו שירים של דילן בנושאי יצירה, אהבה, השראה ומקום. איתם יופיעו הבסיסט ניתאי מרכוס ונגן כלי ההקשה אריאל סמית'.

אמנים אורחים: אבי כהן –  זמר ושחקן. טליה ארדל – צ'לנית ראשונה בתזמורת הסימפונית ירושלים.

ניהולו האמנותי:  אפי בניה.

המופע  מתקיים בתמיכת משרד המורשת ועיריית ירושלים, האגף לתרבות

פרטים:

מתי: 01.02.2024

מחיר: 70 שקלים

אתר: http://tickets.bimot.co.il

טלפון בימות: 6226*

איפה: "בית הקונפדרציה" – פול אמיל בוטה 12, ירושלים

אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org

טלפון בית הקונפידרציה: 02-5399360, שלוחה 5

גדולתו של בוב דילן

בוב דילן נחשב כאחת הדמויות המשפיעות והייחודיות ביותר בהיסטוריה של המוזיקה הפופולרית. הסגנון שלו התפתח עם השנים, והוא התנסה בז'אנרים שונים, יש כמה מרכיבים מרכזיים שמגדירים את גישתו הייחודית למוזיקה:

מילים ושירה

דילן זוכה לתהילה על המילים הפואטיות ומעוררות המחשבה שלו. הוא הביא רמה של תחכום ספרותי למוזיקה הפופולרית שהייתה חסרת תקדים באותה תקופה. מילות השיר שלו נוגעות לעתים קרובות בנושאים חברתיים ופוליטיים, התבוננות פנימית אישית ומגוון רחב של חוויות אנושיות.

סגנון ווקאלי

קולו של דילן אינו ברור, מאופיין באיכות המחוספסת והחצפית שלו. בעוד שחלקם מתחו ביקורת בתחילה על ההגשה הווקאלית הלא שגרתית שלו, זה הפך לחלק בלתי נפרד מהסאונד המובהק שלו. העומק הרגשי והאותנטיות בקולו תורמים לעוצמת הסיפור שלו.

מוזיקה עממית ומחאה

בתחילת שנות ה-60 דילן זכה לתהילה כזמר פולק, ולמוזיקה שלו היה תפקיד משמעותי בתחיית הפולק האמריקאית. הוא כתב שירי מחאה רבים שעסקו בסוגיות חברתיות ופוליטיות של אותה תקופה, כמו זכויות אזרח ותנועות אנטי-מלחמתיות. שירים כמו "Blowin' in the Wind" ו-"The Times They Are a-Changin'" הפכו להמנוני התקופה.

אבולוציה מוזיקלית

דילן ידוע בכך שהוא ממציא כל הזמן מחדש את הסגנון המוזיקלי שלו. הוא עבר מפולק אקוסטי לרוק חשמלי באמצע שנות ה-60, להפתעתם ולעיתים גם למחלוקת של מעריציו. התפתחות זו נמשכה לאורך הקריירה שלו, עם גיחות לקאנטרי, בלוז, גוספל ועוד.

מיזוג ז'אנרים

היכולת של דילן למזג ז'אנרים וסגנונות מוזיקליים שונים היא סימן היכר נוסף של הייחודיות שלו. הוא משלב בצורה חלקה אלמנטים של פולק, רוק, בלוז, קאנטרי ואפילו אלמנטים של ג'אז במוזיקה שלו, ויוצר צליל עשיר ומגוון.

חדשנות מתמדת

הקריירה של דילן התאפיינה בנכונות לקחת סיכונים יצירתיים ולחקור טריטוריות מוזיקליות חדשות. החידוש הזה שמר על המוזיקה שלו רלוונטית לאורך עשרות שנים, והוא מעולם לא הסתפק בלנוח על הצלחות העבר.

בסך הכל, סגנונו הייחודי של בוב דילן טמון בכושרו הלירי, בקולו הייחודי, במגוון הז'אנרים שלו ובנכונות לפרוץ את הגבולות של מה שיכולה להיות מוזיקה פופולרית. ההשפעה שלו על תעשיית המוזיקה והיכולת שלו להתחבר עם קהל ברמה עמוקה ואינטלקטואלית חיזקה את מעמדו כאייקון מוזיקלי.

חופשה בירושלים: חופשה בירושלים – ישראלינג

אטרקציות בירושלים: אטרציות בירושלים – ישראלינג

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות