שׁמוֹר בְּשם: פסטיבל תרבות מבית משכנות שאננים

ספרות, מוזיקה, מחול, אוכל וקומדיה. פסטיבל שיטוט תרבותי במשכנות שאננים יוצא לדרך

שיטוט תרבותי2
אורלי קסטל בלום. צילום: רלי אברהמי

במשכנות שאננים לא מפסיקים לחדש ולהתחדש. הפעם עם פסטיבל שנקרא "שְׁמוֹר בְּשם". פסטיבל תרבות רב-תחומי שנע בין השפעה והשראה. הגן היפה, השבילים וחצרות האבן של משכנות שאננים יקומו לתחייה באינספור מפגשי ספרות, קומדיה, מוזיקה, מחול ועוד.

הפסטיבל יביא יצירות מיתולוגיות שמתגלגלות והופכות ליצירות חדשות, ויחגוג את האופן שבו יוצרים עכשוויים ויוצרות עכשוויות מצליחים להשמיע קול אישי מקורי. בימים רביעי וחמישי, 9-10 בנובמבר בין השעות 19:00 – 23:00.

אתם תלבשו משהו חם כי כבר קריר בירושלים, תתרווחו עם דרינק ותהנו מהאיכוץ. תגלו על קומיקאים מצחיקים, תקבלו טריקים להשראה לסיפור, תשמעו מי הם המוזיקאים אהובי הילדות של אמנים, תציצו למוח הפרוע של יוצרים ושחקנים, וכמובן תטעמו משהו טעים. כל זה יתקיים בגינה היפה בירושלים.

שיטוט תרבותי 4
ליאת הר לב בפסטיבל שיטוט תרבותי. צילום: גיא כושי ויריב פיין

מי במשתתפים:

ליאת הר לב (ארץ נהדרת), גל תורן וגיא לוי (ליילי), אורלי קסטל-בלום, אנסמבל ההצגה "מייקל" (אבי דנגור, הילה גולדנברג ומיטל רז), מיה טבת דיין, טל ניצן, שלומי חתוכה, עמיחי חסון, אלעד זרט, שלומית נעים-נאור, אורית גידלי, מאיה בואנוס, מישי הרמן, ליאור זלמנסון, אריק פוטרמן, צחי אבינועם, מיכל בן ליאור

שיטוט תרבותי 1
אבי דנגור – דובי. צילום: ארז ביטון

מה בתוכנית:

  • סדנת כתיבה – פחות זה יותר: סדנה אינטימית עם הסופרת אורלי קסטל-בלום. כיצד מזככים את הכתוב בזהירות ובתבונה לכדי טקסט צלול ומדויק? מה חלקן של סתירות פנימיות בסיפור ובתמצות הטקסט הספרותי? בעקבות "האווז הראשון שלי" מאת איסאק באבל.
  • סדנת כתיבה – העתק, הדבק, כתוב: אילו מקורות השראה פואטיים נמצאים ברשתות החברתיות, במייל האוטומטי מהבנק ובתיבת הספאם? המשורר והחוקר ליאור זלמנסון בסדנה על שירה לא-מקורית, שמוציאה טקסטים קיימים מהקשרם והופכת אותם לשיר חדש.
  • בפרלמנט עם ליאת הר לב: איך נולדו הדמויות המבריקות של אסתי הצדקת, אירנה מהפרלמנט, סלמה הרוקחת וליהיא האשטג? השחקנית ליאת הר לב בשיחה אינטימית על מקורות ההשראה שלה, מבמות התיאטרון ועד מהדורת החדשות המטורללת של "ארץ נהדרת".
  • ואני ראיתי ברוש: דובי, רבקה ויסמיניש מגיעים לשיחה פתוחה באודיטוריום. בני משפחת ברוש (מתוך הצגת הקאלט "מייקל") יספרו על פשטידת בצל, על כוכבי טלוויזיה וכן על אוסף מחקים אשר נסכו בהם השראה והביאו אותם עד הלום. בהשתתפות אבי דנגור, הילה גולדנברג ומיטל רז.
  • שיטוט תרבותי 6
    מיטל רז- יסמיניש. צילום: ארז ביטון
  • הגנטיקה של הדמיון: שירה נכתבת לרוב בבדידות, אבל מהדהדים בה רשמים משירים קודמים, ממקומות וממערכות יחסים. משוררים ומשוררות מספרות על הא.נשים שהשפיעו על היצירה שלהן ושלהם יותר מכול.
  • כיתת אומן עם ליילי – גל תורן וגיא לוי: צמד המוזיקאים וחברי הילדות הירושלמים יספרו על המסלולים השונים הנובעים ממקורות ההשראה שלהם ויתנו לנו טעימות מהמוזיקה שיצרו יחד לאחר שנים של יצירה בנפרד.
  • דבר אלי: על כורסה בחדר נסתר יושבת אישה. היא מבקשת בקשה ברורה, אינטימית, לא מובנת מאליה: דבר אלי. דבר אלי באמת, ברגע הזה שלא יחזור על עצמו, שבו שני אנשים יושבים זה מול זה וכל אחד מול עצמו.
  • דייט עם משוררת: המשוררת אורית גידלי מזמינה זוגות לשיחה על הבר שבסופה תכתוב להם שיר – שיר על אהבה או קושי או התגברות או חגיגה. השיר שלהם. השיר שנכתב עבורם. השיר שהם צריכים לשמוע.
  • שיטוט תרבותי 6
    מיטל רז- יסמיניש. צילום: ארז ביטון
  • ג'אם מלים: מלים שיציע הקהל בזמן אמיתי יהפכו לשירים חדשים ומקוריים לחלוטין תחת ידיהם של המשורר צחי אבינועם ואמן הווידיאו-ארט אריק פוטרמן.
  • לפי העין: הכוריאוגרפית מיכל בן ליאור ואחיה גיטריסט הפלמנקו–ג'אז דן בן ליאור (מדריד) יצרו עבודת מחול-פרפורמנס בהשראת סבתם הבלתי נשכחת, שחלק ממנה מלווה אותם בכל אשר ילכו. השניים יזמינו את הקהל להיזכר ברגעים של השראה עם בני משפחה, ויתרגמו אותם לשפת המוזיקה והמחול.
  • אוכל לנשמה: דוויני פיתה בר מגיעים היישר מהשוק עם פיתות צבעוניות ומחממות לב ודרינקים משמחים.

מידע נוסף וכרטיסים: www.mishkenot.org.il/he/events/a/view/?ContentID=2304

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות