צעיפים מדברים: פרויקט אומנות בבית גבריאל

אומניות פלסטיות, סופרות, משוררות, מאיירות, מעצבות ופעילות חברתיות, כולן מציגות במיזם צעיפים מדברים - BEYOND THE VEIL בבית גבריאל

תערוכת צעיפים מדברים בבית גבריאל. צילום: תומי ברלב
תערוכת צעיפים מדברים בבית גבריאל. צילום: תומי ברלב

פרויקט אומנות חדש ומרגש מוצג בימים אלה בבית גבריאל על שפת הכנרת. צעיפים מדברים -BEYOND THE VEIL, הוא מיזם בינלאומי בהשתתפות כ-100 אומניות מחמשת היבשות. ביניהן אומניות פלסטיות, סופרות, משוררות, מאיירות, מעצבות ופעילות חברתיות המביעות באמצעות צעיפים אמנותיים את הקריאה להעצמה נשית.

 

איך נולד פרויקט "צעיפים מדברים"

מפגש בין שתי נשים אומניות הוליד את המיזם המרגש. האוצרת איריס אלחנני ואומנית נוספת מטוניס נפגשו בירדן בשנת 2018. המפגש עסק ביחסי החברה לנשים פורצות דרך בחברות מסורתיות או מודרניות, מתוך נקודת מבט על קוד לבוש המקובל בחברה המסורתית. בהשראת מפגש זה יצרו איריס אלחנני ודורון פולק את התערוכה הראשונה לכבוד הביאנלה בוונציה בשנת 2019.

 

יצירה של קרן חנן, אבני סוורובסקי ועלי זהב. בתערוכת צעיפים מדברים. צילום: קרן חנן
יצירה של קרן חנן, אבני סוורובסקי ועלי זהב. בתערוכת צעיפים מדברים. צילום: קרן חנן

 

מסרים בתערוכת "צעיפים מדברים"

"צעיפים מדברים" מביא באמצעות האומנות, את כוח הסמלי של הצעיף כדי להעביר מסרים של הגדרה עצמית, שוויון ושחרור. הצעיף, שנראה באופן מסורתי כסמל של צניעות והסתגרות כאחד, הפך למדיום של שחרור וביטוי עצמי על ידי האומניות הבאות מרקעים תרבותיים שונים ומגוונים.

 

יצירה של אורית ברתיני שביט בתערוכת צעיפים מדברים. צילום: אורית ברתיני שביט
יצירה של אורית ברתיני שביט בתערוכת צעיפים מדברים. צילום: אורית ברתיני שביט

 

אומניות מכל העולם מציגות בתערוכה

"צעיפים מדברים" בבית גבריאל, היא תערוכה מתחדשת, אשר תציג לראשונה בישראל חלק מהיצירות שהוצגו בביאנלה בוונציה לצד יצירות חדשות של אומניות מהעוטף.

בתערוכה משתתפות גם אומניות ערביות ישראליות מאגודת אמני איבדע, אומניות אבורג'יניות מאוסטרליה, משבט המסאי בקניה, מאנגולה, מארגנטינה, ארה"ב ,פולין, ושלוש אומניות אירניות המתייחסות למאבק הנשים ומעמדן בחברה האירנית, שנוצרו בעקבות מאבק הנשים באירן ועוד.

 

הצעיף של רותי הלביץ כהן בתערוכת צעיפים מדברים. צילום: רותי הלביץ כהן
הצעיף של רותי הלביץ כהן בתערוכת צעיפים מדברים. צילום: רותי הלביץ כהן

סגנונות בתערוכה

התערוכה מפגישה את הצופים עם מגוון של סגנונות אמנותיים, טכניקות ונקודות מבט. כל יצירת אמנות מייצגת פן מסוים של המאבק המתמשך למען זכויות נשים. הנשים משמיעות את קולן בעזרת האומנות, במדיומים מגוונים: ציור, פיסול, צילום ומדיה מעורבת. האומניות הללו מבטאות את החוויות, החלומות והרצונות, וזאת באמצעות הצעיף שהופך לקנבס, לחקירה של השפעה המורכבת של זהות, תרבות, דת ומגדר.

 

פרטים:

תאריכים: 18.2.24-17.3.24

ימים: בכל ימות השבוע

שעות: 10:00-22:00

מחיר: הכניסה חופשית.

אירוע הפתיחה: 24.2.24 יום שבת בשעה 11:00 בהשתתפות הרקדנית היוצרת שרון הללי אסא והמוזיקאי אייל ציפור פרידמן.

שיח גלריה: 8.3.24 יום שישי בשעה 11:30 בשת"פ עם העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל בנושא "סולידריות קראפטיביזם ואמנות נשים".

לפרטים על התערוכה: בית גבריאל

טלפון בית גבריאל: 04-6751175

להמלצות נוספות בצפון: אטרקציות בצפון

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות