קפה אביחיל: הרבה יותר מבית קפה

לרגל השקת תפריט האירועים החדש של קפה אביחיל, יצא צוות ישראלינג לבדוק מה סוד הקסם של המקום הירושלמי באווירה השכונתית המפנקת

קפה אביחיל בירושלים. צילום: ישראלינג
קפה אביחיל בירושלים. צילום: ישראלינג

סיפור משפחתי בן למעלה מ-90 שנה, חיוך שמקבל את פני האורחים, ותפריט שמתעדכן כל עונה. זה התמהיל שהופך את קפה אביחיל לאחד מבתי הקפה השכונתיים שהם מזמן הרבה מעבר לבית קפה. אביחיל הוא מקום ירושלמי לאירועים כמו בר מצווה או ברית, מקום למפגש בוקר בין חברות, מקום לחגיגת יום הולדת משפחתית או אפילו לבד על כוס קפה ומאפה ריחני. אביחיל הוא בית.

 

אירועים ברמה אחרת ביחס אישי. צילום: ישראלינג
אירועים ברמה אחרת ביחס אישי. צילום: ישראלינג

 

האווירה של קפה אביחיל:

המיקום בשכונת מלחה ולא במרכז סואן, הופך את אביחיל למבוקש. אפשר לשבת בחוץ או בחדר האירועים השקוף המשקיף אל הרחוב. ויש גם ישיבה פנימית בחלל אינטימי שמותאם המיוחד לאירועים קטנים. ציורי קיר ענקיים הופכים את האווירה למעט הומוריסטית בעוד המלצרים ממהרים להגיש מנות מהמטבח הצמוד. את הבר הגדול והמרשים שמשמש להגשה בבופה האירועים, מאירים גופי תאורה בסגנון וינטג' בגווני התכלת.

 

ציורי קיר הומוריסטיים להשלמת האווירה. צילום: ישראלינג
ציורי קיר הומוריסטיים להשלמת האווירה. צילום: ישראלינג

מה בתפריט קפה אביחיל:

התפריט של קפה אביחיל מחולק למנות בוקר, סלטים, כריכים וטוסטים. ובנוסף מנות ראשונות, עיקריות, דגים וקינוחים.

מה שחמוד הוא התיאור של היתרונות האישיים שתפיקו מאכילת המנה: זה מתחיל ב"לחיזוק השייכות" (סלט טבולה עדשים), ממשיך עם "להגברת הסקרנות והחוצפה" (סיגרים מטוגנים) ומגיע אפילו ל"להגברת ההצלחה וההשגיות" (דניס ירושלמי עשבוני)… ובכן, מי מסרב למנה שמוצהר עליה שנועדה "להקלת העומס הרגשי", ולא נספר כאן מהי המנה, תצטרכו לחפש בתפריט.

 

סלק צלוי וגבינת עזים. תפריט אירועים חדש לקפה אביחיל. צילום: ישראלינג
סלק צלוי וגבינת עזים. תפריט אירועים חדש לקפה אביחיל. צילום: ישראלינג

ההפתעות מתחילות בתפריט הסלטים, עם מבחר גדול ויצירתי:

למשל סלט דנדוס (60 ₪) – חסה, גזר, קולורבי, תפוח עץ, עלי בייבי, מלפפון, אגוזים, קרוטונים, קריספי חלומי וצ‘יפס בטטה ברוטב ויניגרט הדרים. וכמובן "מחזק אהבה, חמלה ואדיבות" – אם כך זהו סלט מומלץ לכל ישראלי.

או סלט הדגל – סלט אביחיל (69 ₪) ש"מזכיר לך שנולדת אלופ.ה והערך העצמי שלך הולך לגדול היום". הסלט כולל חסה, עלי בייבי, בצל ירוק, שרי, צנונית, בטטה ופטריות צלויות, פטה מעודנת, תערובת פיצוחים, צ'יפס בטטה ברוטב חרדל ודבש.

הכריכים עשויים בלחמניה המתוקה של אביחיל, ובהם נציין את הכריך האיטלקי (45 ₪) – פסטו, עגבנייה, עלי בייבי, ארטישוק רומאי וגבינת מוצרלה. ואחריו כריכים כמו טונה, אבוקדו, כריך מוצרלה או גבינת עיזים.

 

גליה והחיוך - הבעלים של קפה אביחיל. צילום: ישראלינג
גליה והחיוך – הבעלים של קפה אביחיל. צילום: ישראלינג

 

המבחר במנות הראשונות לא רע. רוצים להגביר סקרנות וחוצפה? בקשו את הסיגרים המטוגנים שממולאים במיקס גבינות מלוחות, ומתובלים בסילאן וסומק. ואם תרצו להקל בעומס הרגשי תוכלו לבחור קריספי פטריות ממולאות בפסטו וגבינות, מטוגנות ומוגשות על רוטב שמנת חם.

מנה ראשונה של ארטישוק רומאי, תכלול גם צ'אנקים של עגבנייה, עלי בייבי, גבינת פרמזן, שמן זית, צ׳ילי וטוסטונים, ואם תקחו ביס מובטח לכם שתרגישו אלגנטיים במיוחד.

אם אתם עדיין רעבים, תפריט העיקריות מתמקד בסוגי פסטה למיניהם, לצד מנות צמחונות/טבעוניות כמו המבורגר טבעוני, שווארמה כרובית וגם מיני קישים לחובבי הז'אנר.

 

יקבי ירושלים באירועים של קפה אביחיל. צילום: ישראלינג
יקבי ירושלים באירועים של קפה אביחיל. צילום: ישראלינג

אירועים בקפה אביחיל

מאחר וקפה אביחיל מתמקד ומשקיע תשומת לב רבה לנושא האירועים, חשוב לציין את תפריט האירועים החדש. התפריט מותאם באופן אישי לכל אירוע שתרצו, על בסיס חלבי/דגים וביחס אידי וחם. על התפריט מנצח השף יניר, בעל ניסיון במסעדות בתל אביב, שכעת שאחראי על תפריטי האוכל ומלווה את אביחיל בחודשים האחרונים.

משקאות

את כל החגיגה משלימים משקאות קרים וחמים מכל סוג וסגנון שתחלמו, לחלקם טוויסט מעניין כמו למשל קרמבולטה , סיידר חם ויין אדום, ומבחר מילקשייק בשילובים מטורפים.

 

קפה שכונתי חם ומזמין. קפה אביחיל בשכונת מלחה בירושלים. צילום: ישראלינג
קפה שכונתי חם ומזמין. קפה אביחיל בשכונת מלחה בירושלים. צילום: ישראלינג

 

בואו נסתכל על המסעדה מכל הצדדים:

מיקום: נפלא למי שמחפש מפלט מהמוניות, וגם די קרוב לקניון מלחה כך שאפשר לבצע גיחה לאחר השופינג.

נוף: נוף שכונתי טיפוסי.

אווירה: נעימה מאוד ומשפחתית.

מגוון: מושלם.

מחירים: לא יקר.

טעם: טעים.

מקום להיפגש: הכי מושלם לשיחת התעדכנות בין חברות.

טיפ: אל תשכחו לברר כאן לקראת האירוע שלכם.

 

פרטים:

קפה אביחיל

כתובת: הדישון21, מלחה, ירושלים

טלפון: 077-2312107

אתר: https://cafeavichail.co.il/

לאטרקציות בירושלים: אטרקציות בירושלים

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות