רנה שינפלד עם סולו דומם: "אני פס הקול של הריקוד"

את הסולו להופעה החדשה ב'תיאטרון תמונע' יצרה רנה ביום אחד: "הגיעה אלי יצירה שנוצרה בלידה קלה. היא פרצה מתוכי. הכרחתי את עצמי לא לגעת יותר"

להקת מחול רנה שינפלד מתוך המסיכות שלנו. צילום: אגי בנדק
להקת מחול רנה שינפלד מתוך המסיכות שלנו. צילום: אגי בנדק

במופע החדש "המסכות שלנו" בוחרת הרקדנית והכוריאוגרפית רנה שינפלד לקלף את כל המסכות. זאת דווקא באמצעות שימוש במסכות: "המטרה שלי בריקוד שלי היום להנמיך עוף כדי להגיע גבוה יותר. בריקוד הזה אין מוסיקה. אני נושאת על כתפי את התנועה הצליל ההבעה והתפאורה. חושפת עצמי טוטאלית. מדברת לא עברית, לא אנגלית, לא רוסית ,לא ערבית אלא ג'יבריש. אני האשה המשחקת ולא החושבת -לפי אריסטו". הופעה חדשה של רנה שינפלד בתיאטרון תמונע.

רנה שינפלד 5 לקלף את כל המסכות דווקא באמצעות שימוש במסכות צילום: אגי בנדק
רנה שינפלד – לקלף את כל המסכות דווקא באמצעות שימוש במסכות. צילום: אגי בנדק

צליל מעולם חיצוני

מופע הראשון  יעלה בתיאטרון תמונע בתל אביב בו תופיע רנה שינפלד ולהקתה עם מופע הסולו לצד היצירה.

על הבחירה החריגה שלא להשתמש במוסיקה בסולו שלה היא אומרת: "בכל הריקודים אני בוחרת מוסיקות מדהימות ואני מאד אוהבת לרקוד להן . בריקוד הזה החלטתי שלא צריך מוסיקה . לבד מצלצול טלפון שנשמע פעמיים ברקוד, אין מוסיקה אין פס קול.  אני פס הקול של הריקוד. לצלצול שבחרתי יש משמעות חזקה עבורי. זהו צליל מעולם חיצוני אולי עולם אכזר, שמנסה להפסיק אותי להחזירני אל המציאות ואני לא נכנעת לו, ממשיכה ללבוש גלימות שונות, מסכה אחרת ולהתבטא ולהיוולד מחדש". השימוש בשפת הג'יבריש עליה היא עובדת שנים מייצג חיפוש אותנטי לשאלות מאיפה מגיע הקול בגוף שלנו מאיפה כל אות יוצאת מתוך הגוף. מבחינתה לכל אות משמעות פנימית אחרת ושונה .

רנה מתקלפת מכל מה שהכירה: "התפקיד שלנו להוריד מסכות להוריד תלבושות להגיע לעירום, לאמת ,לראשוניות, לטבע האמיתי שלנו ושל היצירה שלנו. כל מה שלמדתי מגדולי הכוריאוגרפים בעולם – דמם בדמי זורם וקולם בי רן אבל אני חייבת לקלף את הקליפות דרך האמנות שלי."

רנה שינפלד 1: בריקוד הזה החלטתי שלא צריך מוסיקה " צילום אילן בשור
רנה שינפלד "בריקוד הזה החלטתי שלא צריך מוסיקה". צילום אילן בשור

גלימות הקימונו

בריקוד הזה יש כן לספונטניות ,לא לתכנון ,כן לרגש. מציאת היופי באי השלמות, בנבילה, בקמילה, לא להסברים שלעתים קרובות מצמצמים ומקלקלים. היא בוחרת בלא מהוקצע ובלא מתוחכם ומלוטש. ששת גלימות הקימונו בהן היא רוקדת מייצגות עונות ותקופות בחיים, מצבי רוח שונים, זיכרונות, התלבטויות ושמחות, הכל חשוף.

הערב מחולק לשני חלקים, בחלקו השני של הערב תבצע להקת רנה שינפלד את  "המסכות שלנו" למוסיקה של מרדית מונק, רימסקי קורסקוב וארי פרנקל שהלחין עבורה את המוסיקה לריקוד הידוע שלה "חלום יעקב".

בתהליך היצירה המשותף יצרו המסכות מהלך אמנותי של גילוי מחדש לרינה ולרקדניות הלהקה: ג'ואנה עופר, לנה ריקנר, דניז קליין, אילה יעקב ודורית כוכבי:  "המסכה הכתיבה לנו סוג תנועה חדש. כאילו הגוף נכנע ונשמע לה. גילינו  דרך חדשה לזוז. לזוז בשקט, לזוז מעט ,לזוז מבפנים. לזוז בקצב שונה״ .

 

מתי: 29.6 – 20:00, 30.6 -13:00

איפה: תיאטרון תמונע

לרכישת כרטיסים: תיאטרון מחול רנה שינפלד טלפון: 03-6046745

כתובת: שונצינו 8, תל אביב-יפו

טלפון: 03-5611211

מייל: tmu-na@tmu-na.co.il

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות