חיפוש

מה לא כדאי לפספס בפסטיבל האוכל מטה יהודה 2023

ארוחות בשרים, בשלנים ובשלניות ביתיות, מומחי התססה, בישולי ליקוט, אופים ואופות, ארוחות שף, אוכל טבעוני, מנות ללא גלוטן, ארוחות מארצות רחוקות, ועוד הפתעות. קבלו המלצות לפסטיבל האוכל מטה יהודה 2023

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 7
אוכל הודי בפסטיבל האוכל מטה יהודה. צילום: ישראלינג

פסטיבל האוכל של מטה יהודה הוא חגיגה שנתית של טעמים ומסורות קולינריות ייחודיות של האזור. גם השנה תוכלו לצפות למגוון מעשיר של חגיגה קולינרית במיטבה, ממנות מסורתיות ועד יצירות מודרניות של שפים, בשלנים ובשלניות ביתיים עם טעמים מכל העולם, וגם הרבה יין ובירה. שריינו ביומנים והתכוננו לחוויה בין התאריכים 9 במרץ עד ה-1 באפריל 2023, ביישובי המועצה האזורית מטה יהודה, חוויה קולינרית קרובה לירושלים ולמרכז הארץ. באזור זה מגוון אפשרויות לינה, מלונות וצימרים באווירה היפהפייה של מטה יהודה.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 6
מטבח אתיופי בפסטיבל האוכל מטה יהודה. צילום: ישראלינג

פסטיבל האוכל הכפרי מזמן הפך למותג. זו השנה ה-23 שהפסטיבל מתקיים במטה יהודה, על 58 היישובים הרב גוניים שבו, ומצוין כאזור היין הראשון של ישראל. השנה, התחדש הפסטיבל בעשרות בשלנים חדשים בסגנונות שונים ביניהם: מומחי התססה, לקטים, אופים ואופות, ארוחות שף, אוכל טבעוני, מנות ללא גלוטן, ארוחות בשרים, ארוחות מארצות רחוקות כמו סין, הודו ואתיופיה, סדנאות בישול ואפיה, קינוחים ועוד. כמובן שכל הבשלניות והבשלנים הוותיקים של הפסטיבל ישתתפו גם הם, חלקם מלווים את הפסטיבל מימיו הראשונים.

הפסטיבל מתקיים בהובלת מחלקת התיירות המועצה האזורית מטה יהודה, ובהפקתה של אפרת אליאסף גורפינקל, יוזמת הרעיון.

 

קבלו המלצות לפסטיבל האוכל מטה יהודה:

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 3
יקב צובה מארח בפסטיבל האוכל מטה יהודה 2023. צילום: ישראלינג

יקב צובה מארח את ׳הילי ונעה אופות׳

איפה: קיבוץ צובה

טלפון: 02-5347678

בחצר היפה של יקב צובה תתקיים חוויה מיוחדת המשלבת יין משובח עם תפריט כפרי תוצרת קונדיטוריית הבית של צובה 'הילי ונעה אופות', שגם הן חברות הקיבוץ. בין המנות שיוגשו בארוחה: מרק קרם עגבניות המוגש בליווי מקלות בצק עלים מלוחים בעבודת יד, קישים אישיים במגוון טעמים המוגשים בליווי ״סלטון״ ירקות העונה, כוס יין אדום/לבן לבחירה ממגוון יינות הבית של יקב צובה, מאפה מתוק מבצק בריוש כרוך. ניתן להזמין פלטת גבינות עשירה בגבינות רכות וקשות, לחם כפרי, ממרחים, עלי גפן, זיתים וירקות. קיימת אפשרות טבעונית למאפים. לאורך כל היום תפעל עגלת מכירה עם קפה ומאפה של קונדיטוריית הבית של צובה 'הילי ונעה אופות'.

ארוחת שף בגינה

איפה: רמת רזיאל

טלפון: 052-5759145

השף יוסף בן אבו ורעייתו נסטיה מארחים ארוחות שף בגינה הפרטית שלהם בטעמי מרוקו. הארוחות מבוססות על גידולים מהגינה הפרטית של השניים, בתיבול מהמטבח הערבי העשיר. המנות מעניינות במיוחד כמו שורש סלרי שרוף עם זעתר, או כרוב צלוי מוגש עם טחינה גולמית ודבש. בעיקריות יוגשו מנות בשר כמו סטייק אנטריקוט, ספריבס או טלה, וצפו גם לקינוח מפנק.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 1
בראנץ' במטבח של לואיזה. צילום: ישראלינג

בראנץ' במטבח של לואיזה

איפה: מלון לוגוס יד השמונה

טלפון: 02-5942000/3

בכל יום שישי יתקיים בראנץ' מרהיב באולם המרשים והאותנטי של מלון לוגוס יד השמונה. הבראנץ' בניצוח המטבח של לואיזה, שאמון על בישול בטהרת הסלואו פוד. מדובר במזון איכותיהארוחה בסגנון בופה תכלול את כל הטוב שמייצרים אצלם במטבח, לצד מוצרים של יצרנים מקומיים. כל התפריט של לואיזה מושתת על ערכים של סלואו פוד. תפיסה זו באה לידי ביטוי בכך שמכינים לבד את כל מה שמוגש במזנון, הנבטות למיניהן, מטבלים וממרחים, פירות יבשים ללא סוכר, לבנה טבעוני, בורגול מוקפץ בסגנון לבנוני, ועוד מגוון מנות מעניינות ועדכניות.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 2
מלון לוגוס יד השמונה עם בראנץ' בפסטיבל האוכל מטה יהודה. צילום: ישראלינג

על שום מה-שום

איפה: יד השמונה

טלפון: 02-5942000/3

המטבח של לואיזה יקיים אירוע מיוחד לשימור השום הישראלי שמיוצר ע״י אגודת החקלאים 'שום עין חרוד'. חגיגה של שום מכל הסוגים, משולבים במנות סופר-מעניינות, בשיתוף פעולה מיוחד עם השפית והעיתונאית רות אוליבר. באירוע יוגשו מבחר מנות שנותנות במה לחומר הגלם הקטן גדול הזה, במטרה להציל את גידול השום הישראלי. הם יבשלו שום על כל צורותיו: ירוק, טרי, מותסס, שחור, קונפי. בתוך מטבלים מיוחדים על בסיס שום, מאפים ועוד מנות מיוחדות שנרקחו במיוחד כמו בריוש שום שחור או איולי אמיתי משלושה סוגי שום. זאת לצד פוקאצ'ת שום, גאלט שום קונפי ועוד שלל מטבלים כסקורדליה, טומא, פסטו שום ירוק ועוד.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 4
טועמים בריא בחוות בר. צילום" ישראלינג

טועמים בריא בחוות בר

איפה: צמוד לתיכון הרטוב שבקיבוץ צרעה

טלפון: 02-6220559

חווה חקלאית חינוכית סביבתית, שהפכה בתוך 5 שנים לנושאת דגל בתחום חקלאות בת קיימא והפכה לגשר לקהילות השונות במטה יהודה ובישראל-חילונים, דתיים, ערבים. החווה מארחת בפסטיבל סיור היכרות במרחביה ומתקניה המגוונים, עם שלל גידולי השדה, כולל טעימות היישר מהקטיף. הזדמנות לשמוע סיפור על תפיסת העולם המרתקת של החווה על הנעשה בה, עם יופי מרהיב וטעימות מרעננות הישר מהערוגות.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 5
המטבח האתיופי מתארח בחוות בר. צילום: ישראלינג

Med Bet המטבח האתיופי מתארח בחוות בר

איפה: צמוד לתיכון הרטוב שבקיבוץ צרעה

טלפון: 055-6648091

בישאו טספאי הטא הוא איש חינוך, שהחיבור העמוק שלו לשורשים ולתרבות האתיופית בא לידי ביטוי באמצעות המטבח האתיופי. בישאו יקרב אותנו למטבח המשקף תרבות שלמה המתקיימת בתוכנו. מהי אינג'ירה? איך נהוג להכין אותה?  ואיך לאכול אותה? ומהם התכונות הבריאות במטבח האתיופי? האירוח כולל ישיבה אותנטית סביב שולחן וארוחה שבבסיסה מצע אינג'ירה, לחם טף מותסס עגול אוורירי וגדול. על האינג'רה יוגשו תבשילי ירקות וקטניות בתיבול אופייני: תבשיל כרוב סגול בתיבול צ'וו פיקנטי ולימון כבוש, תבשיל אפונה טחונה בתיבול שומשום מלא וצ'וו, תבשיל גומן – עלי חרדל או עלי מנגולד מבושלים ומתובלים, שרו ווט. לצד כל אלה יוגש כמובן דבו – לחם אתיופי אותנטי שדומה לקובנה מהמטבח התימני. לסיום ייערך טקס הקפה הקרוי – בונה, הדגמה לכל שלבי הכנת הקפה האתיופי,  קלייה, טחינה ושתייה בשלושה שלבים שלכל אחד מהם יש ברכה ייחודית.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 8
מטבח יוצאי קוצ'ין בכפר אוריה. צילום: ישראלינג

אסתר ואופירה – ממטבח יוצאי קוצ׳ין

איפה: כפר אוריה

טלפון: 052-3000995 או 052-5544478

מטבח יוצאי קוצ'ין שבהודו – אסתר ואופירה הן חמות וכלה הרוקחות מטעמים קוצ'ינים מסורתיים, המבוססים על מתכונים משפחתיים שעברו מדור לדור. כל המנות ללא חומרים משמרים וכוללים מגוון גדול של מאפים, מטוגנים ומבושלים. לפתיחה: חטיפים קריספיים מקמח עדשים או טבעות בצק קוקוס ובצל, עם ממרחים שונים. מנות פתיחה: סוג של בלינצ'ס קוצ'יני ממולא או קציצות עדשים ומיני מאפים ממולאים. למנה עיקרית מוגש אורז ביריאני עם תבשילי ירקות וקטניות, לצד מנות דג מרהיבות בגוונים זוהרים ובטעמים ממכרים. את הכל מלווה הלחם ההודי, ולסיום קינוח טפיוקה בקרם קוקוס הל וקשיו.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 9
מאור מדמון בקבלת שבת בפסטיבל האוכל מטה יהודה. צילום: ישראלינג

קבלת שבת – בכל שישי בפסטיבל האוכל תתקיים במשק אליהו קבלת שבת מיוחדת ושמחה בשעה 14:30, לצד ארוחה מטעמי קוצ'ין. המוזיקאי המוכשר מאור מדמון, מפליא לתופף ולהלהיב את הקהל, בשילוב טאבלות הודיות וצלילים מקוצ'ין, עם כלי נגינה אתניים ומערביים. מאור, תושב המשק, סוחף את האורחים בקצב, שירה וחיוך גדול אל תוך השבת.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 10
טעמי קוצ'ין בכפר אוריה. צילום: ישראלינג

שבת במשק אליהו – בכל יום שבת בין השעות 11:00-13:00 תתקיים פעילות קצב למשפחות המתאימה לכל גיל, בשילוב כלי הקשה ותיפוף גוף. הפעילות כוללת אירוח קל של מאפים קוצ'ינים וחטיפים מסורתיים.

פסטיבל האוכל מטה יהודה 2023 11
סיטופיה מארחים לארוחה חברתית. צילום: ישראלינג

סיטופיה "מטבח משלהן"

איפה: כפר אוריה

טלפון: 054-9949300

אירוע של שישי צהרים עם אוכל טוב והרצאה מרתקת בסימן של חגיגה נשית לכבוד חודש האישה הבינלאומי. מתחם האירוח היפהפה סיטופיה מארח את השף קונדיטורית רות אוליבר ובוגרת מאסטר שף תאיר מורדוך לארוחה משותפת ומרתקת. במרכז האירוע עומד הספר "מטבח משלהן" – ספר בישול יוצא דופן, שיתוף פעולה בין איגוד מרכזי הסיוע ליזמית והעורכת יעל כלב, ובו משתתפות 50 נשות אוכל מובילות. פרויקט ללא מטרות רווח שכל ההכנסות שלו מיועדות למניעה של אלימות מינית בחברה הישראלית. מה בתוכנית: הרצאה מרתקת מאת תאיר מורדוך "חלומות שחייבים להגשים". על האוכל מופקדת רות אוליבר עם ארוחת בראנץ' מפנקת. לצד האוכל יוגש יין משובח וכל זה באווירה הייחודים היוקרתית והקסומה של "סיטופיה" – מתחם לינה ואירוח עוצר נשימה שנפתח לפני חודשים ספורים במושב הפסטורלי כפר אוריה.

 

פסטיבל האוכל הכפרי יתקיים בין ה-9.3 ל-1.4 בישובי המועצה האזורית מטה יהודה.

לכל הפרטים: https://tour-yehuda.org.il

טלפון: 8108*

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות