חיפוש

מנפלאות השרבוט: תערוכת דודליזם DOODLIZM בתאו הרצליה

נפתחה תערוכת דודליזם של האמן הבינ"ל BINSKY, שתוצג עד 4.8.24 בלבד! יצאנו לסקר את התערוכה וחזרנו עם אהבה יתרה לצבע וליצירתיות

תערוכת דודליזם DOODLIZM בתאו הרצליה. צילום: מרינוצ'קה
תערוכת דודליזם DOODLIZM בתאו הרצליה. צילום: מרינוצ'קה

כולנו מכירים את סמל הלב האדום עם העין הכחולה בתוכו, אשר כבש לאחרונה את רחובות תל אביב וגם את האינסטגרם. מדובר באמן הבינלאומי BINSKY, הלוא הוא רועי יעקובינסקי, שמתמחה בדודליזם – סגנון אמנותי המבוסס על יצירת דודלס, שהם ציורים או רישומים קטנים ולא פורמליים. איורים שבדרך כלל נוצרים באופן ספונטני.

מצאתם את עצמכם משרבטים תוך כדי שיחת טלפון? עכשיו קחו את השרבוט ותציירו אותו שוב ושוב ושוב על קירות ענקיים. זוהי אמנות הדודל. התוצאה היא מרתקת ומרהיבה. מעוררת השתאות.

בתערוכת היחיד שלו, שנתפחה השבוע במרכז תאו הרצליה, הוא יוצר על קנבסים גדולים, וגם על חלקי ריהוט ישנים שהצייר מצא ברחוב. והתוצאה – מהפנטת.

 

האמן BINSKY והלב המפורסם. צילום: אולג בלזנוב
האמן BINSKY והלב המפורסם. צילום: אולג בלזנוב

 

דודליזם – הלב האדום והעין הכחולה

לדברי  Binsky, הלב האדום והעין הכחולה הם סמלים של רגש ומבט פנימי, המסמלים את המורכבות של החיים האנושיים. האינטואיציה שלו מובילה אותו לצייר בעזרת קווים חופשיים, מתוך רצון להביא את הצופה לחוות תחושה של חופש ושחרור. הדודלס מתאפיינים בקווים פשוטים, צורות גיאומטריות, דמויות מצחיקות או מופשטות ודפוסים חוזרים. מה שמתחיל כשרבוט חסר משמעות עלול להתפתח ליצירה מורכבת ומלאת דמיון. כך גם העבודות שלו, עם כל הכאוס והסדר שבהן, מזכירות לנו שהחיים הם מסע מלא בתגליות והפתעות.

_________________________________________________________________________________

אולי תתעניינו גם – איפה אפשר לראות את המטאורים השנה?

לכל המקומות הכי טובים לצפייה בכוכבים ובמטר הפרסאידים – לחצו כאן

_________________________________________________________________________________

הלב קם לתחייה

התערוכה מציגה גם עבודות וידאו בהשראת הלב של בינסקי. בווידאו הלב קם לתחייה, כדמות בפני עצמה, המבצעת פעולות שונות אשר נעשו בטכנולוגיית AI ומוקרנות בפטיו תחת כיפת השמיים.

 

יצירה על קנבסים ענקיים

התערוכה בגלריה מרגשת ויצירתית. כשסוקרים את הקנבסים הגדולים שעמדו במרכז החלל, רואים שכל קנבס מספר סיפור, משלב אלמנטים דמיוניים ופנטסטיים, לצד דמויות מופשטות וסמלים חבויים.

טכניקת הדודל של Binsky שבה הוא מצייר ביד חופשית ומתוך אינטואיציה, יוצרת עבודות עשירות בפרטים ודינמיות. כל יצירה מרתקת את המתבונן ומזמינה אותו להביט לתוך העומק והרבדים שלה.

 

 

דודליזם עם רהיטים

לא רק קנבסים מציג Binsky בתערוכה זו. אחד המאפיינים הבולטים של עבודותיו הוא היכולת שלו לקחת פריטי ריהוט ישנים שנמצאו ברחוב ולהפוך אותם ליצירות אמנות מרהיבות.

שולחנות, כיסאות וארונות ישנים מקבלים חיים חדשים תחת מברשתו של Binsky. כל פריט הופך למופע צבעוני ומסוגנן, שמשלב את המוטיבים המוכרים של הלב האדום והעין הכחולה.

בצורה זו, Binsky מצליח לא רק ליצור אמנות, אלא גם להוסיף ערך ושימוש מחודש לפריטים שנשכחו וננטשו.

 

דמיון עשיר ותשוקה לאמנות בדודליזם. צילום: מרינוצ'קה
דמיון עשיר ותשוקה לאמנות בדודליזם. צילום: מרינוצ'קה

 

מחווה להחזרת החטופים

קיר מיוחד הוקדש ל- 120 עבודות שנעשו על קרטון ממוחזר ונצבעו בצבעי שחור, צהוב אדום. עבודות אלו המכילות דמויות מיוחדות עם הלב של בינסקי, יועמדו למכירה במחיר של 250 ₪ לעבודה, ו50% מההכנסות ממכירה זו יועברו למטה החטופים.

 

דמיון עשיר ותשוקה לאמנות בדודליזם

במהלך הערב, התרשמנו מהיצירות המיוחדות ביותר של Binsky על גבי קיר ענק שהפך לקנבס עבורו. היכולת שלו ליצור מתוך השראה ומבלי לתכנן מראש הופכת את העבודות שלו לייחודיות ומרתקות. כל תו וכל קו שקם על הקיר, נוצר מתוך דמיון עשיר ותשוקה לאמנות.

 

בין גוגל ודודל

חלק נכבד בהתפתחות הדודל כתופעה תרבותית ואמנותית אפשר לייחס גם ליוזמה של גוגל להעמיד את הלוגו שלה לטובת רעיונות הדודל. גוגל הגדירה את הדודל כחגיגה ספונטנית של תרבויות, מקומות, אירועים וגיבורי תרבות. היא החילה אותו על מה שבדך כלל אינו נוטה להשתנות כלל – הלוגו של החברה.

כך בכל פעם אנו פותחים את הדפדפן של גוגל ומוצאים לוגו חדש שמגיב באופן רלוונטי וספונטני לאירועים סביבנו.

 

בינסקי, הלב הכחול על קנבס במידה 100/100 ס"מ בתערוכת דודליזם. צילום: אולג בלזנוב
בינסקי, הלב הכחול על קנבס במידה 100/100 ס"מ בתערוכת דודליזם. צילום: אולג בלזנוב

 

התרשמות אישית מתערוכת דודליזם

תערוכת דודליזם של Binsky הצליחה להראות שדווקא מתוך הפשטות והחופש שבטכניקת הדודל והשרבוטים, ניתן ליצור יצירות עמוקות ומשמעותיות. הפריטים הישנים, שקיבלו חיים חדשים תחת ידיו המוכשרות של האמן, מזכירים לנו את הערך שבמחזור והשימוש מחדש.

התערוכה היא דוגמה נהדרת לאמנות שמשלבת בין ישן לחדש, בין מציאות לדמיון, ובין סדר לכאוס. כל יצירה היא הזמנה למסע אישי, שבו כל אחד יכול למצוא את הסיפור שלו בתוך הקווים והצורות של האמן הייחודי הזה.

העבודות מעוררות סקרנות ומשלבות הומור, פנטזיה ושכפול, והכל משתלב בהרמוניה וססגוניות משמחת לב.

 

סדנאות דודל לכל המשפחה

  • 28.7.24 בשעה 11:00: סדנת אמן ליצירת לב אישי בטכניקת הדודל. ההשתתפות בסדנא מגיל 8. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • 28.7.24 בשעה 16:00: סדנת אמן להתנסות בטכניקת הדודל, בה כל אחד מכין ציור דודל אישי משלו. ההשתתפות בסדנא מגיל 8. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • 4.8.24 בשעה 10:30: סדנת אמן משפחתית ליצירה זוגית של הורה וילד. ההשתתפות בסדנא מגיל 6 ומותנת בליווי הורה/מבוגר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

פרטים:

תערוכת היחיד של האמן הבינ"ל BINSKY – ״דודליזם״ DOODLIZM
אוצרת:
טלי בן סירא
פתיחת התערוכה: 25.7.24

נעילת התערוכה: 4.8.24
איפה: תאו-מתחם תרבות ותוכן, וינגייט 168 הרצליה
שעות פתיחה: א-ה 09:00-20:00, ו' 09:00-13:00

הכניסה חופשית.

לפעילויות נוספות באזור המרכז – אטרקציות במרכז.

 

הכותבת: מרינוצ׳קה (מרינה שוורץ מר) בלוגרית טיולים, השראה למסע בכל גיל.

https://www.instagram.com/marinuchka_styling

 

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות