חיפוש

מפגש במוזיאון ארצות המקרא ירושלים: חזרנו אל 'בורות המים'

מפגש במוזיאון ארצות המקרא ירושלים בנושא הרגלי השתיה בתקופת המקרא – וגם איך התלבשו ל'יציאה' באותם ימים? יום חמישי, 29.08.2024

מפגש מבוגרים - סוגרים את הקיץ במפגש של מוזיאון ארצות המקרא ירושלים. צילום: דור פזואלו
מפגש מבוגרים - סוגרים את הקיץ במפגש של מוזיאון ארצות המקרא ירושלים. צילום: דור פזואלו

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים מזמין לערב של למידה בנושא 'הרגלי השתיה' של אותה תקופה. הערב יכלול שיטוט במוזיאון, מחקר על בירה קדומה, נשווה לתהליכיייצור בירה של היום, כל זה לצד מוסיקה של הרכב חי של נגנים. יודעים מה זה יין התמד? לא? אז בואו למפגש.

מפגש במוזיאון ארצות המקרא ירושלים בשבוע האחרון של אוגוסט

ביום חמישי האחרון של חודש אוגוסט, נחזור אל "בורות המים" של העולם העתיק, נשוחח עם חוקרים ומומחים בייצור בירה ושיכר בעולם העתיק ובימינו, נטעם מיני בירות ויין תמד, ויחד עם הרכב מוזיקלי ירושלמי מרענן נתחבר מחדש אל יסודות החיים.

לוחות הזמנים של המפגש

  • 19:00 -שיטוט חופשי במוזיאון – בין מוצגים דרכם ניתן לדמיין מי שתה ולמה שתו בירה בעולם העתיק, איך נראתה חבית בירה במצרים העתיקה, מה לבשו ל"יציאה" לבר השכונתי ומה חגגו בבית המרזח.
  • 19:30- פרופ' רונן חזן יציג מחקר מעניין של שחזור בירה קדומה באמצעות החייאת שמרים ששרדו אלפי שנים בכלי חרס עתיקים, שנחפרו באתרים שונים ברחבי הארץ. יחד עם ד"ר מיכאל קלוטשטיין הם הצליחו לשחזר את הבירה הקדומה ואפילו הצליחו לייצר בירות איכותיות.
  • 20:00 בירתנו – מרכז הבירה הישראלי- יספרו לנו על ייצור בירה במבשלת בוטיק ירושלמית אסלית, תוך כדי טעימות של בירה צוננת. מבשלת בירתנו נפתחה לפני 8 שנים במטרה לקדם את תרבות הבירה בעיר. למותג יש 7 בירות קבועות והרבה בירות עונתיות ומתחלפות.בירות הליבה אותן נטעם הן וריאציות ופרשנות של מבשלת הבירה על הסגנונות המוכרים יותר אבל עם טוויסט אשר הופך אותן למיוחדות. הן קרויות על שמות של ברים שהשפיעו על חיי הלילה בירושלים ומעוטרות באיורים של אלות מתרבויות שונות של העת העתיקה, שהיו אחראיות על ייצור בירה בתרבויות השונות.

שאלתם מה זה יין התמד? בואו ביום חמישי

נשוחח על יין התמד, אחד המשקאות העתיקים ביותר בעולם! התמד הינו שיכר אלכוהולי המופק מתסיסה של דבש ואחד המשקאות המגוונים והמעניינים ביותר שהתפתחו בעולם העתיק.

ההרכב המסיקלי שילווה את מפגש במוזיאון ארצות המקרא ירושלים

הרכב מוזיקלי ירושלמי – The Slices עם 6 נגנים ילווה את הערב במוזיקה חיה שמתאימה לליל קיץ ירושלמי נעים.

פרטים:

מחיר: 60 ₪  | גמלאים: 50 ₪ | סטודנטים: 40 ₪ | מנויי המוזיאון: 30 ₪

מה כלול במיר: טעימות, שיחות עם מומחים ומוזיקה חיה

מתי: יום חמישי, 29.8.24 החל מהשעה 19:00

איפה: מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, רחוב שמואל סטפן וייז 21, קריית המוזיאונים, ירושלים.

חניה: חופשית בחניון המוזיאון

מה ללבוש: האירוע יתקיים גם בגינת המוזיאון, מומלץ להצטייד בלבוש מתאים.

אתר: www.blmj.orgg

מחפשים פעילות בירושלים: פעילויות נוספות בירושלים – ישראלינג

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות