באיי גלי: אוהלים מונגולים בצפון אל מול הכנרת

קבלו חמש סיבות להתארח בבאיי גלי, כפר נופש של אוהלים מונגולים יורטים משפחתיים המשקיפים אל נוף מדהים של הכנרת

אוהלים מונגולים 5
באיי גאלי אוהלים מונגולים. צילום: ישראלינג

אל מול רשתות בתי המלון, מלונות הבוטיק והצימרים גילינו חלופה מיוחדת ומסקרנת שמאפשרת חוויה שונה ומרתקת. באיי גליי אירוח בטבע הוא כפר נופש מונגולי שממוקם בגבעת יואב, ממש בקצה הגבעה כך שנפתח נוף מהפנט של דרום הגולן והכנרת. במקום המדליק הזה נבנו אוהלים מונגולים משפחתיים או קבוצתיים, הכוללים כל מה שתרצו בלי צורך להביא כלום מהבית. היופי הוא שהמקום מאפשר בילוי רומנטי זוגי, חוויה משפחתית מהנה או נופש מהנה לקבוצה.

 

אוהלים מונגולים 6
כפר נופש מונגולי. צילום: ישראלינג

קבלו חמש סיבות למה כדאי להגיע לנופש בבאיי גלי:

סיבה 1: הנוף

אי אפשר להתעלם מהנוף המטורף של הכנרת מצפון אל דרום הנשקפת ממתחם היורטים. עזבו את הלוק של היורטים שכמו נלקח מסצנת צילום של סרט מונגולי. אבל הנוכחות העצומה של הנוף היפהפה ובמיוחד בשעת שקיעה ללא ספק עושה את המקום. תארו לעצמכם שאתם פותחים את דלת היורט ו-בום! כתום, צהוב, ורוד וים כחול כשממול ניכרת טבריה, וכל היופי הזה פתוח 180 מעלות בלי מחיצות, זו חוויה שאי אפשר לתאר והיא נחרתת היטב בזיכרון.

אוהלים מונגולים 7
נוף מרהיב אל הכנרת. צילום: אריק בן חיים

 

@sigalklein מכירים את הכפר המונגולי באיי גלי? #יורט #חופשהבישראל #israel ♬ Heaven Is A Place On Earth – Countdown Singers

סיבה 2: ערכת קפה

שימו לב עד כמה פריט אחד קטן הופך להיות משמעותי בחופשה. מדובר בעצם ברעיון גאוני של מי שמבין מהי דאגה לפרטים הקטנים. הרי אנחנו מתארחים בטבע, והרי אנחנו בסמוך למסלולי טיול מקסימים, אז למה שלא יתנו לכל חדר ערכת פק"ל קפה, מצויידת בגזייה ובלון גז נוסף, פינג'אן, קפה, תה, סוכר, כוסות וכפיות. בקיצור כל מה שצריך כדי לעשות אדם מאושר כשהוא יוצא לטייל בסביבה ומוצא פינת חמד על שפת מעיין להדליק את הגזייה ולשתות קפה מהביל. אנחנו בחרנו לשבת עם הקפה על גבעת האהבה, הלא היא תל קטן סביבו שתלו פרחים צבעוניים, ובראש הגבעה שולחן קק"ל להנאה, לארוחה ולתצפית. גאונות, אמרנו?

אוהלים מונגולים 2
פינת קפה על נוף מרהיב. צילום: ישראלינג

סיבה 3: טיולים בסביבה

באיי גלי מהווה נקודת יציאה מפתיעה לטיולים קצרים וארוכים בסביבה הקרובה של רמת הגולן. אפשר לצאת דרך השער הפתוח אל הטבע הפראי לכיוון הכנרת, אפשר לבחור לטייל בקיבוצים הסמוכים ואפשר לצאת לעמדות תצפית, נקודות צפרות, מעיינות ונחלים באזור, הכל קרוב ממש. המיקום של כפר הנופש נהדר לטיולים בכל עונה, הכנרת נמצאת במרחק של 10 דקות נסיעה, כמו כן שביל הגולן עובר ממש למרגלות היורטים.

היקבים, המפלים והמעיינות הנסתרים של הגולן נמצאים ממש מרחק נגיעה מהאתר, מה שמבטיח חופשה מהנה, רגועה וייחודית במחיר שווה לכל כיס.

אוהלים מונגולים 1
אוהלים מונגולים בצפון. צילום: ישראלינג

סיבה 4: היורטים – אוהלים מונגולים

אוהל היורט הוא אוהל מונגולי עשוי שלד עץ הבנוי שתי וערב, ובכיסוי עמיד למים ושמש. במקור היורט מכוסה לבד וצמר כבשים והוא שימש בית נודד במדינות מסויימות במרכז אסיה. הלוק של היורט מדליק וזו כבר חוויה מהנה לילדים שמתלהבים מהשינוי, ובמקום בית מלון יש לנו בית עץ שניצב צמוד קרקע. היורטים של באיי גלי כוללים מזגן, מקלחת ושירותים פנימיים, מקרר קטן וקומקום. בנוסף  מיטה זוגית גדולה ונוחה ומזרונים לילדים. הדיל כולל גם שמיכות, כריות ומצעים כך שלא צריך להביא כלום מהבית.

אוהלים מונגולים 3
באיי גלי הגלאמפינג מבפנים. צילום: ישראלינג

סיבה 5: החשיבה

מרגישים שחשבו עלינו. חשבו מה נרצה כשנגיע לבאיי גלי, מה יכול להיות חסר ואיך לגרום לנו ליהנות בכיף. וכך במרחב הציבורי הוקם מטבח ענק העומד לרשות האורחים ובו מקררים גדולים, מיקרוגל, כיריים גז לבישול, סירים ומחבתות, מנגלים ועוד. כשהכל מאורגן לפי מספר האוהל שלנו, ואין ערבוב, לכל אחד את הפינה שלו. בנוסף, רעיון מקסים של מקרר שיתופי ובו כל מה שאורחים השאירו כשעזבו – זה יכול להיות ביציםף חלב, ירקות, מלח וכל דבר שיכול לעזור לאחרים והוא חופשי לגמרי. כי חבל לזרוק. בסמוך למטבח פזורות פינות ישיבה מקסימות לארוחה מהנה בחצר. עבור הילדים הקימו משטח התזה – ספלאש וגם במזג אוויר סגרירי הילדים לא מוותרים על בילוי במזרקות המהנות. עוד במתחם פינה מיועדת למדורות הכוללת חצאי חביות וערימות עצים, כן, אפילו הכינו עבורנו את העצים למדורה ולפוייקה להשלמת ההווי הייחודי של המקום.

אוהלים מונגולים 4
פינות חמד בכפר הנופש. צילום: ישראלינג

באיי גלי מציע יורטים, אוהלים מונגולים המחולקים ל-2 אפשרויות אירוח:

לינת יורט צוותא –  לקבוצות חברים או משפחות מעל 5 אנשים, האוהלים מצויידים במזרנים על הרצפה (עד 10 מזרנים),

יורט משפחתי/זוגי – המתפקד ממש כצימר. היורטים מכילים מיטה זוגית להורים, כורסאות נפתחות לילדים, שירותים/ מקלחת, מקרר קטן פינת קפה מאובזרת. והחשוב – מזגן המקרר בקיץ ומחמם בחורף.

האירוח איננו כולל אוכל, ניתן  להזמין ארוחות בוקר (בתאום מראש).

בשבת ניתן להזמין ג'חנון.

ניתן לעשות מנגל באתר.

לאתר באיי גלי: https://baigali.co.il/

לפרטים נוספים:  052-6559994

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות