חיפוש

תפריט יפני מפתיע במסעדת מיזומי על שפת הכנרת

כמה נכון התפריט של מיזומי המסעדה היפנית בחוף שלדג שעל שפת הכנרת. המנות ממש מפתיעות וטעימות. צוות ישראלינג יצא לחקור את התפריט

מסעדת מיזומי עם תפריט של מסעדת שף. צילום ישראלינג
מסעדת מיזומי עם תפריט של מסעדת שף. צילום ישראלינג


במדריך מישלן יש הגדרות של הכוכבים, כוכב אחד – "מסעדה טובה מאוד ברמתה", שני כוכבים – "בישול מצוין, ראויה לעיקוף בדרך" והכוכב השלישי הוא: "מטבח יוצא מן הכלל, המסעדה שווה נסיעה מיוחדת". אז הצוות שלנו בהחלט מרגיש "שלושה כוכבים" שהתפריט של מסעדת מיזומי שווה נסיעה מיוחדת. עם קריצה לחובבי הראמן, לא אחד שלושה סוגים.

אווירה נינוחה וטעימה על שפת הכנרת במיזומי. צילום: ישראלינג
אווירה נינוחה וטעימה על שפת הכנרת במיזומי. צילום: ישראלינג

התגלגלנו לחופה של הכנרת הקסומה אל מיזומי, במסעדה שאלנו מה זה מיזומי ביפנית? התשובה קלה, אגם קטן שלנו הכנרת. כשהגענו לשער של חוף שלדג, היינו תמימים שנוכל לחנות בפנים, זהו שלא, אבל מפה הכל היה מושלם. נכנסנו למסעדה שוקקת חיים עם מלצרים אדיבים ומקצועיים ואנחנו חנו, הצוות, כרגיל עם מה נפתח? ישר לקוקטיילים.

תפריט הקוקטיילים הלא שיגרתי במסעדת מיזומי

החלטנו להתחבר לצד היפני שלנו הזמנו קוקטייל מיסטר מיאגי – בעברית זה בולט ברבן, צינר, לימון, אננס, טאליסקר התפריט הגדיר אותו כמתקתק, מריר פירותי ומעושן. מתי נאלצתם ללקק את החלק החיצוני של הכוס? כי על הדופן יש כמות מרשימה של טוגארשי (54 ש"ח).

הצוות בחר גם ללכת על ירוק ועשבוני, לחובב המאצ'ה הארד-קור, מאצ'ה סוואר – טנקרי ג'ין סביליה, מאצ'ה, קוקוס ולימון. פראש ומקסים בעיננו. (54 ש"ח).

מפה המשכנו למנות קטנות

פתיחת ארוחה בתפריט קוקטלים מפתיעה במסעדת מיזומי. צילום: ישראלינג
פתיחת ארוחה בתפריט קוקטלים מפתיעה במסעדת מיזומי. צילום: ישראלינג

הצוות עושה בלאגן – לא יכולנו להתאפק

זו המנה שאתם לא יכולים לדלג עליה, זה כל כך נכון לחך, טעים ואוסף בתוכו המון טעמים וגם פטריטיות ישראלית עם הווסבי הישראלי – ריספקט. נסביר:

טרטר ספייסי טונה - על על ווסבי טמפורה. צילום: ישראלינג.
טרטר ספייסי טונה – על על ווסבי טמפורה. צילום: ישראלינג.

(3 יח') מוגש על עלי וואסבי בטמפורה, חלפיניו כבוש, איולי וואסבי, יוזו, פרחי דבש, טוביקו, פונזו, טריאקי וסויה לבנה (54 ש"ח). אז תשאלו למה התחלנו עם זה כי אנחנו חסרי סבלנות להמליץ על מנה שמאוד מאוד אהבנו, טוב אז עכשיו נתחיל מסודר.

המנות הקטנות בתפריט של מיזומי

נתחיל עם גילוי נאות, הצוות מכור לחצילים, אז עכשי אפשר להמשיך, טוב אז המנות הקטנות ממש קטנות בעיננו, רצינו יותר נדיבות שראלית. זהו סיימנו לקטר. לעבודה.

תפריט מיוחד של מסעדת מיזומי- ניגירי חציל ברוטב מיסו. צילום: ישראלינג
תפריט מיוחד של מסעדת מיזומי- ניגירי חציל ברוטב מיסו. צילום: ישראלינג

אנחנו חושבים שווקא המנה הזו הקטנה שלא ראינו במסעדות אחרות ובטוח שאינה במיין סטרים של המסעדות היפניות בישראל היא אחת הטובות.

ניגירי חציל ברוטב מיסו –  ג'ינג'ר טרי, עירית ושומשום קלוי 35 ₪. כל ביס ריקוד בבטן. ממש היה לנו עצוב שאחרי שני ביסים לא נשאר. מנה אלוהית לחובבי הז'אנר.

נאסו מיסו - להיט בתפריט של מיזומי. צילום: ישראלינג
נאסו מיסו – להיט בתפריט של מיזומי. צילום: ישראלינג

הזמנו את הנאסו מיסו חציל ברוטב מיסו סאקה ומירין פוריקקה עירית  קצוצה פניני אורז יפנים ושבבי בוניטו (54 ₪) משובח. הזהרנו שאנחנו משוחדים בצוות? זה חציל טעים.

כדורי אש- סושי נוסח העיר קיוטו. צילום: ישראלינג.
כדורי אש- סושי נוסח העיר קיוטו. צילום: ישראלינג.

יהיה צליל של אכזבה במנה הבאה, מנה סופר קטנה עם סופר סופרלטיבים, כשהיא הגיעה אמרנו לעצמנו מה?! מה?! נתחיל- היא נורא קטנה, נמשיך, הושקעה המון אנרגיה במנה, באמת ראוי להערכה, גם השם סושי נוסח קיוטו שאהובה על הצוות אבל.. לא, המנה לא התעלתה לגובה של המנות הקודמות. זו הכלה: כדורי אש (3 יח') סושי נוסח העיר קיוטו ביפן, כדורי אורז עטופים בטונה אדומה על רוטב גומא, גלייז סויה מתוקה, טטאקי טונה עליו טוביקו שחור ונק' שמן שומשום, שמן ירוק ושמן טוגראשי 57( ₪).

הסלטים בתפריט

הצוות חובב ירקות, יש לו בראש ממסעדה אחרת סלט אצות מלפפונים, אז עטנו על סלט וואקמה אצות וואקמה, מלפפונים, פונזו, שמן שומשום וצ'יפס כרישה ( 56 ₪) – שוב החלטה טובה שלנו, היה בול מה שציפינו. מומלץ.

לא היה לנו מקום לנסות את האוממי  – חסות פריכות ברוטב וינגרט, וואסבי, פוריקקה, פרמז'ן ,שקדים קלויים ואצות נורי וגם לא את הסובה סלט קר של אטריות סובה, רוטב גומא (שומשום לבן), ירוקים חלוטים, פרחי בזיל ופניני אורז יפנים ( 48 ₪).

הסושי שמציעה מסעדת מיזומי בתפריט

בחרנו מנת סושי שנראת בתפריט מעולה, היתה טעימה, תכירו את ספייסי יילו טייל אינסייד אאוט במילוי יילו טייל, מלפפון ועירית בציפוי יילו טייל, איולי חלפיניו, צ'יפס כרישה ורוטב הדרים ( 68 ₪).

ספייסי יילו טייל- תפריט מגוון וטעים. צילום: ישראלינג.
ספייסי יילו טייל- תפריט מגוון וטעים. צילום: ישראלינג.

הכל 'אמת וטעים'. כמו שאמרנו בתפריט הסלטים גם פה לא היה לנו מקום למגוון גדול של סושי שהמסעדה מציעה בתפריט כמו: טראפלס רול אינסייד אאוט עם סלמון, מלפפון וטוביקו כתום, בציפוי טונה אדומה, איולי כמהין, צ'יפס ארטישוק ירושלמי, טוביקו שחור וסויה לבנה (72 ₪). אוממי רול סלמון צלוי, בטטה ואבוקדו בציפוי סלמון צרוב, איולי חלפיניו, צ'יפס בטטה, שבבי טמפורה וטריאקי ( 55 ₪).

דאשי ראמן ראמן קלאסי של ציר עוף כהה. מסעדת מיזומי. צילום: ישראלינג
דאשי ראמן ראמן קלאסי של ציר עוף כהה. מסעדת מיזומי. צילום: ישראלינג

שלושת סוגי הראמן שהתייצבו בתפריט של מיזומי:

אסור לפספס את האוממי של סידרת הראמנים של מיזומי בעיקר את זה עם הביצה רכה.

  • דאשי ראמן ראמן קלאסי של ציר עוף כהה, טארה, סויה, שמן שום, בצל ירוק, פוריקקה, אצת נורי, ביצה רכה וחזה עוף 68 ₪
  • מיסו ראמן ציר עוף כהה, אטריות ראמן, מחית מיסו מתובלת, ביצה רכה, חזה עוף, אצת נורי, בצל ירוק ופוריקקה 68 ₪.
  • טנטנמן ראמן מחית צ'ילי קוראני, ביצה רכה ,אטריות ראמן, בצל ירוק, בשר טחון מתובל, צ'ילי חריף, שערות טוגראשי ופוריקקה 75 ₪

קצת על הבעלים של מיזומי

את המקום מנהלים נאור ונדב דיין, שניהם אחים ילידי עמק הירדן, מסעדנים ויזמים כבר מעל לשני עשורים אשר זיהו את הפוטנציאל של המקום שהפך לאבן שואבת עבור מטיילים ומקומיים כאחד ומטרתם היא לייצר קהילתיות ולנסח תרבות קולינרית ייחודית ועולה באחד המקומות הכי נחשקים בארץ – במטרה לתקוע יתד כדי לייצר סחף עשיר של תרבות אוכל מקורית ואלטרנטיבית.

קינוחים

אנחנו לא כל כך זוכרים מה היו כל הקינוחים המיוחדים שהציעו לנו בגלל האלכוהול, אבל נשארנו נאמנים לברולה מאצ'ה כי זה הכי התאים לקו היפני שבחרנו. רק אומרים הטוויל היה מהמם וטעים.

זה היה האות לסיום של ארוחה מהממת בפעם עם טעם של עוד ביקור של הצוות עם עוד טעימות של מנות שלא הספקנו לטעום.

ברולה מאצ'ה - קינוח בניחוח יפני. צילום: ישראלינג
ברולה מאצ'ה – קינוח בניחוח יפני. צילום: ישראלינג

אם נסתכל על המסעדה מכל הצדדים:

מיקום: חוף שלדג, מושבת כנרת.

נוף: אם יושבים בחוץ ניתן להשקיף אל רמת הגולן. הישיבה בחוץ נחמדה אם כי מאתגרת ביום חם.

אווירה: ברגוע. חלל מעוצב יפה בר ידידותי ומעניין

מגוון: לחובבי אוכל יפני – בינגו

מחירים: שאלה טריקית – המנות לא יקרות אבל מצד שני קטנות אז… אבל עם תלכו על הראמן – תצאו ממש סביר.

טעם: טעים. יש להם את המג'יק וההשראה.

מקום להיפגש: מתאים לשבת על בקבוק יין לארוחה איטית ולקשקש המון.

טיפ: אל תבנו על החניון של חוף שלדג יש חניה בצד הדרך ממול, אם אתם שניים שבו על הבר. אם אין מקום בפנים אל תפחדו לשבת בחוץ זה שווה. השרינג במנות הקטנות על סף הבלתי אפשרי מעל שני אנשים.

פרטים:

כתובת: חוף שלדג. מושבת כנרת.

לאתר: https://www.mizumisushi.co.il/

טלפון: 04-8870-040

פייסבוק: מיזומי בפייסבוק

שעות פעילות: שני- שבת: 13:00-23:00

אטרקציות נוספות בצפון: אטרקציות בצפון – ישראלינג

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות