הכי קל"ב: בריכת חורף בלב העיר חולון

חולון מציגה בריכת חורף ופארק טבע עירוני סביבה. פרויקט סביבתי וחינוכי, שמשלב ערכי שימור סביבה עם חוויית טבע עירוני לציבור הרחב. הכניסה חופשית

טבע ליד הבית בחולון. צילום: עיריית חולון
טבע ליד הבית בחולון. צילום: עיריית חולון

החורף הוא עונה שלעתים קרובות מעלה תמונות של נעימות בתוך הבית. כשהכל צרור בשמיכות חמות ולגימת משקאות חמים. אבל יש הרפתקאות שלא כדאי לפספס מחוץ לבית, ודווקא בחורף.

עיריית חולון סיימה באחרונה את העבודות להקמת בריכת חורף חדשה ופארק טבע עירוני סביבה. מדובר על פרויקט סביבתי וחינוכי מרשים במתחם הלוחמים בעיר. במתחם בריכת חורף שופעת חיים, המתקיימת במי גשמים ומאוכלסת ביצורי מים ייחודיים. רעיון שמשלב ערכי שימור סביבה עם חוויית טבע עירוני מרתקת לציבור הרחב.

 

פארק הטבע העירוני המקיף את בריכת החורף בחולון. צילום: עיריית חולון
פארק הטבע העירוני המקיף את בריכת החורף בחולון. צילום: עיריית חולון

מה תמצאו בבריכת חורף בחולון

הפארק ממוקם בסמוך לבריכת החורף הוותיקה, שמהווה שריד למקווה מים עונתי גדול שהיה באזור בעבר. במידה שיירדו מספיק גשמים והבריכה החדשה תתמלא, עודפי המים ימלאו גם את הבריכה הוותיקה.

ייחודה של הבריכה בבעלי החיים בתוכה:

  • סוגי הדו-חיים: קרפדה ירוקה, חפרית מצויה (עין החתול), אילנית מצויה וטריטון הפסים
  • מיני סרטנים: תריסן, זימרגל ובוצן
  • עופות: ברכיות ופרפור עקוד

חשוב לציין, כי שיקום הבריכה מהווה פתרון מבוסס טבע למיתון הצפות באירועי גשם ואיסוף מי נגר מהכבישים הסמוכים ולהשבת המגוון הביולוגי המקומי.

 

מה כולל הפארק מסביב לבריכה

הפארק החדש תוכנן בידי האקולוג ליאב שלם, שמתמחה בשיקום בתי גידול לחים ובריכות חורף. לצורך עבודות השיקום הוסר מגרש האספלט שהיה קיים ונחפרו בריכות סינון, שמובילות את מי הנגר המסוננים אל בריכת החורף. מסביב לבריכות נשתלו צמחים מקומיים, שמותאמים לאדמת החמרה. ניתן למצוא צמחי תבלין כגון: לוונדר, מרווה ואזוב. נשתלו צמחים עונתיים כגון: בן חצב מצוי ויקינטון, וכן צמחי בריכות חורף ועצי פרי מקומיים כגון: רימון, שקד, חרוב, שקמה ועוד. מדי פעם יתקיימו במקום אירועים ופעילויות טבע לכל המשפחה, כמו גם פעילויות חינוכיות לתלמידי בתי הספר.

 

בריכת חורף בחולון ופארק הטבע העירוני. צילום: עיריית חולון
בריכת חורף בחולון ופארק הטבע העירוני. צילום: עיריית חולון

מיקום הפארק

הפארק נמצא ממזרח לרחוב הלוחמים, בצמוד לקאנטרי חולון ולמשרד הרישוי, מול גבעת הפילבוקס (קיים שילוט במקום). הבריכה פתוחה 24/7 במשך כל עונות השנה, אך מטבעה אטרקטיבית יותר בעונת החורף. הכניסה והחנייה חופשיות.

 

פלאי עולם הטבע

בעלי החיים אלה בבריכת החורף משרתים מטרה מכרעת בשמירה על האיזון האקולוגי. כל מין ממלא תפקיד מובהק במערכת האקולוגית של הבריכה. היכולת של הבריכה להתייבש בקיץ, ולהחיות מחדש בחורף – מסמל את החוסן והסתגלות של הטבע עצמו.

המבקרים מוזמנים ליהנות מהיופי, מהחיבור לטבע ולסביבה.

הכניסה חופשית.

לאטרקציות נוספות באזור המרכז: לחצו כאן

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות