חיפוש

גן המדע ברחובות: הראשון בעולם תחת כיפת השָׁמַיִם

13 דונם עם עולמות מדע מופלאים והזדמנות לגעת, להתנסות, לשחק וליהנות במתקנים החווייתיים. גן המדע של מכון ויצמן רחובות

נפתח לקהל הרחב והינו פארק המדע הראשון בעולם שנבנה תחת כיפת השמיים. צילום: עידו קגן
נפתח לקהל הרחב והינו פארק המדע הראשון בעולם שנבנה תחת כיפת השמיים. צילום: עידו קגן

זה אחד האתרים היפים והמרתקים שנפתחו בישראל לאחרונה. גן המדע ע"ש קלור של מכון דוידסון ברחובות, מזמין את הקהל לפרספקטיבה חדשה על הטבע, זאת באמצעות פעילויות מדע ומשחק. המבקרים מוזמנים לגעת, להתנסות, לשחק וליהנות במתקנים החווייתיים הרבים שמקנים לנו החוויה המדעית יחודית.

 

הדרך הטובה להתנסות עם הטבע. צילום: עידו קגן
הדרך הטובה להתנסות עם הטבע. צילום: עידו קגן

 

בגן המדע רחובות נפגוש עולמות מדע מופלאים. בכל תחום ידע, נוכל לקבל עולם שלם, לחקור ולגלות דרך הפעילויות והמיצגים. למשל – איך זה לטייל בתוך גוף האדם? איך פלאי הטכנולוגיה עוזרים לגדל צמחים? אילו תכונות יש לחומרים שונים? איך קרני האור נשברות לצבעים? כיצד אנרגיה הופכת לתנועה? ועוד.

 

לחקור ולגלות דרך פעילויות. גן המדע. צילום: עידו קגן
לחקור ולגלות דרך פעילויות. גן המדע. צילום: עידו קגן

בגן המדע תשעה מתחמים המשתלבים בחוויה ובתוכן, זורמים ומתחברים ביניהם. המתקנים קוראים לנו לשחק, לחוות, ליהנות וללמוד דרך מוצגים קבועים ופעילויות מדע משתנות.

תשעת המתחמים של גן המדע:

כיכר המורשת

איך הכול התחיל? בכניסה לגן המדע תפגשו את כיכר המורשת: מתחם פתוח ובו מספר מיצגים המבטאים את רוח ומורשת הגן, מכבדים את אנשי החזון והמעש שהניחו את העקרונות המנחים לאופי פעילות הגן. המיצגים כוללים קסלעפון (לא, זאת לא טעות הקלדה!), גל ענק, כדור-הארץ, בועות קטנות וגדולות, מערבולת, קיר נצנצים, מטוטלת כאוס.

הכל חי

איך זה לטייל בתוך גוף האדם? האדם, בריאותו ואיכות חייו עומדים באחד מהמוקדים המרכזיים של המחקר המדעי. במתחם נטפס בתוך מיצג אדיר ממדים של גוף האדם בגובה בניין בן 3 קומות! נפעיל את הריאות והלב, נזיז את קצות האצבעות, נראה איך הדם זורם ונבין יותר את מה שבתוכנו ואת המערכות המאפשרות חיים, האחריות שלנו כלפי עצמנו וכלפי מי שחי איתנו.

הכל צומח

איך פלאי הטכנולוגיה עוזרים לגדל צמחים? הצמחים חיוניים לקיום החיים בכדור-הארץ. במתחם נראה איך רובוט מטפל בערוגה, נריח צמחי תבלין, נכיר ירקות הגדלים ללא אדמה, נפגוש צמחים ייחודיים לארץ-ישראל ונבחן מה נחוץ כדי לספק מזון וחמצן בעתיד.

 

מהכל? גן המדע. צילום: עידו קגן
גן המדע ברחובות. צילום: עידו קגן

הכל חומר

אילו תכונות יש לחומרים שונים? לכל חומר תכונות ייחודיות משלו. אלסטיות, מגנטיות, הולכה חשמלית, קול ואור הם חלק מתכונות הנפלאות שתשחקו עמן. במתחם נשחק עם בועות סבון, ניצור ונאזין למוזיקה שהפקנו מהחומרים השונים, ועוד.

הכל אור

איך קרני האור נשברות לצבעים? האור הוא מקור האנרגיה הראשוני והבסיס לכל החיים בכדור הארץ. בואו לשחק בקלידוסקופ ענק, השתקפויות במראות אוריגמי, ובהרבה קרני אור שנשברות ויוצרות קשתות.

"הסקרנות הטבעית שלנו פוגשת באחד ההישגים הכבירים". צילום: עידו קגן
"הסקרנות הטבעית שלנו פוגשת באחד ההישגים הכבירים". צילום: עידו קגן

הכל תנועה

כיצד אנרגיה הופכת לתנועה? אנחנו והיקום סביבנו נמצאים בתנועה מתמדת ותנועה היא הכרחית לחיים: היא מאפשרת זרימת דם וחילוף חומרים, את נדידת היצורים החיים, צמיחת העצים והפרחים ועוד. במתחם נגרום לכדורים ומים לזוז בכיוונים שונים ובשיטות שונות. קרוסלה, כפות, מדרגות, מפוח אוויר, מכונת נגינה, פעמונים – את כל המתקנים נפעיל בעזרת תנועה.

הכל קוד

האם תצליחו לפצח את הקוד? העולם שלנו מלא בתבניות נסתרות שתוכננו לבצע פעולות מורכבות. אם נמשיך לפצח את הקוד שבטבע נבין עוד על העולם שסביבנו. במתחם זה אתם מוזמנים למשחק תכנות שיתופי ענק ולתכנת באמצעות קוד את תנועת המים, צלילי המוזיקה, מראות וצבעים.

הכל ארץ

כדור הארץ הוא הבית של כולנו, כיצד נצליח לשמור עליו? במתחם זה נתבונן במרחבי השמים, נבחין בתנועת העננים, נרד למעמקי המים, נטפס לצמרות עצים דרך מבנה עץ מבמבוק, נטייל על רשת עכבישים, נפגוש מערכת חיים בבריכה אקולוגית ונהנה ממסלול חושים תוך מגע ישיר עם האדמה, העצים, המים ומה שביניהם.

הכל מוח

איך המוח מתעתע בנו? המוח הוא המכונה הכי מורכבת שידעה האנושות. אחראי על רגשות, הפעלת איברים ולמעשה – המפקד של הגוף. במתחם זה נחווה אשליות אופטיות, נבין כיצד הן מתרחשות, נחקור את יכולות המוח דרך פסלים מתמטיים ונבקר בגן יפני דרכו נפגוש את הקשר בין גוף ונפש, וננסה לפענח למה מתכוונים כשאומרים "הכל בראש".

הכל מים

המים הם מרכיב חיוני לקיום חיים. כך גם בגן שלנו: בין המתחמים ובתוכם זורם נחל, המתנקז לבריכה אקולוגית מרהיבה ושוקקת חיים. נכיר את תכונות הזרימה של מים, כיצד אנו יכולים להשפיע עליהם, נשאל מהם מאפייני סביבת החיים שהם מייצרים ונחקור את יחסי הגומלין שהם מאפשרים והמשפיעים על כולנו.

 

פרטים:

שעות הפתיחה משתנות: יש להתעדכן באתר

כרטיסים : https://gan-hamada.davidson.org.il/

להזמנות ושירות: להזמנה ושירות

מייל: davidson@weizmann.ac.il

מחירים: בקופה: 78 ₪. באתר: 68 ₪.

לאטרקציות נוספות במרכז: אטרקציות במרכז – ישראלינג

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות