חיפוש

דמות להערצה: תערוכת 'עתיד ורוד' – פנינה רוזנבלום בחולון

הצצה אל עולמה של פנינה רוזנבלום בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון. תערוכה המציגה איך היא הגדירה מחדש את הפמיניזם בישראלוהגשימה חלומות

תערוכת 'עתיד ורוד' - פנינה רוזנבלום בחולון - הספר רגעים מתוקים צילום: יקי הלפרין 1983
תערוכת 'עתיד ורוד' - פנינה רוזנבלום בחולון - הספר רגעים מתוקים צילום: יקי הלפרין 1983

בתערוכה של פנינה רוזנבלום 'עתיד ורוד'  פנינה מצטרפת אל סדרת גיבורי תרבות שהוצגו בחולון כמו: ירדנה ארזי, צביקה פיק, עפרה חזה ודנה אינטרנשיונל. התערוכה היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון. פתיחה: 17.09.24 נעילה: 31.12.24

פנינה רוזנבלום - 'עתיד ורוד' בשחור לבן. בגדי ים גדעון אוברזון. צילום: יקי הלפרין 1983
פנינה רוזנבלום – 'עתיד ורוד' בשחור לבן. בגדי ים גדעון אוברזון. צילום: יקי הלפרין 1983

פנינה רוזנבלום בתערוכה 'עתיד ורוד – מגדירה מחדש פמיניזם

התערוכה מציגה את עולמה של פנינה רוזנבלום בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון. איך היא הגדירה מחדש את הפמיניזם בישראל לאורך שנות הקריירה? הגשימה חלומות בינלאומיים בעולם הדוגמנות בעבר והעסקים בהווה.

חברת כנסת פנינה רוזנבלו הערצה. צילום: משה שי
חברת הכנסת פנינה רוזנבלום – הערצה. צילום: משה שי

גלריה בית מאירוב בחולון – פנינה רוזנבלום 'עתיד ורוד'

התערוכה "עתיד ורוד" שתפתח בגלריה בית מאירוב בחולון ותוצג בתאריכים 17.9.24 -31.12.24, היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון אשר מפנה זרקור לדמויות משמעותיות בתרבות הישראלית שהשפיעו על דורות רבים בתחומי החברה, הכלכלה, הספורט, התרבות והבידור בארץ ואף בעולם.

צמיחה משכונת מצוקה ועד להצלחה – 'עתיד ורוד'

תערוכה זו מתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום, ומספרת את המסע שלה משכונת מצוקה בפתח תקווה ועד הגשמת חלומות בינלאומיים בעולם הדוגמנות בעבר והעסקים בהווה: כיצד הצליחה להגדיר מחדש את הפמיניזם בישראל ולפרוץ ממדורי הרכילות אל ראיונות וסיקורים בינלאומיים בתחומים חברתיים מדיניים וכלכליים.

תחילת דרכה של פנינה רוזנבלום

"תקופתנו תיזכר בוודאי בין השאר כעידן התקשורת והפרסום ועידן של מדיום נוסף, האירוע התקשורתי הנוצץ". כך הכריז מגיש הטלוויזיה חיים יבין, בשנת 1985, בפתח תוכניתו עשור לאחר שפרצה לחיינו וחתומים על שמה האירועים התקשורתיים המדוברים ביותר שסוקרו בישראל. פנינה רוזנבלום, אז דוגמנית צמרת ועיתונאית, היתה שם כדי להבליט את כל מה שיש בה ולהסתיר באותה מידה. עשור של הבזקי פלאשים, של נסיעות ברחבי העולם ופגישות עם מנהיגים לצד כוכבים, עשור של חיוכים לכל עבר, של צעדים קלילים על המסלול, של תשומת לב, של חטטנות וספקנות.

צעירות של פנינה מצביע ורוד. צילום: יקי הלפרין 1983
צעירותה של פנינה מצביעה ורוד. צילום: יקי הלפרין 1983

בתערוכה של פנינה רוזנבלום יוצג האוברול האייקוני שלבשה בקדם אירויזיון

בתערוכה אותה אוצר רפאל וזאנה ,יוצגו פריטים אישיים מהאוסף הפרטי, מערכות לבוש ופריטי אופנה בהם האוברול האייקוני שלבשה בקדם אירויזיון 1983 עם השיר "תמיד אשה", ומיצג חדש מרהיב של שמלת הכלה הצהובה מהחתונה המדוברת ביותר של המדינה. בתערוכה יקבלו מוצרי האיפור והטיפוח חיים לכדי מיצגי ענק, סקיצות מקוריות של עיצוב המוצרים, פרסים ותעודות לאורך השנים, מיצגי אומנות מעוררי השראה ועוד, בנוסף המבקרים יחשפו לקטעי וידאו מקוריים, צילומים שטרם נראו, עבודות אומנות מקוריות וחדשות שנעשו בהשראת דמותה וסיפור הצלחה והעצמה נשי שמעניק השראה לכל אחד ואחת.

"כדוגמנית, מזרחית, אשר אינה מתכחשת לשורשיה"

אומר רפאל וזאנה "כדוגמנית, מזרחית, אשר אינה מתכחשת לשורשיה, גם לשורשים השחורים בשיער, פנינה פורצת דרך ביכולתה לפתוח שערים ודלתות בעשר אצבעות, ללא התנצלות או הסברים ועם אמונה חזקה בדרך ובנתוני הפתיחה שהיא מגדירה בעצמה, לא מתוך השוואה מגדרית ולא מתוך מצוקה עדתית שאופיינית לאותן שנים.

'עתיד ורוד' - אופנת כלבו שלום. צילום: בן לם
'עתיד ורוד' – אופנת כלבו שלום. צילום: בן לם

על הפעילות של פנינה

פנינה השתתפה לאורך השנים בתוכניות ראיונות רבות בארץ ובעולם, תכניות אירוח, שעשועונים ותכניות ריאלטי "רוקדים עם כוכבים" (בשנת 2009) ו"המירוץ למיליון" עם בתה חן בשנת 2014. את "תמיד אשה" חידשה בגרסת רימיקס בשנת 2018 ולאחר מכן חברה לזמר וליוצר בריו חקשור בהקלטת מספר שירים אקטואליים בעקבות המצב המדיני, הבטחוני והחברתי בישראל "בואו נתאחד" לקראת בחירות 2022, ושירי מלחמת חרבות ברזל "איפה הייתם בשביעי לעשירי", "איראן דונט שוט" ו"צפון בוער". בשנת 2024 נבחרה לראשונה להוביל קמפיין לחברה שאינה שלה.

פרטים:

איפה: גלריית המשכן בית מאירוב, חולון

כתובת: רח' הרצפלד 31, חולון,

טלפון: 03-6516851

מתי: פתיחה: 17.9.24 נעילה: 31.12.24

שעות פתיחה: ג', ד', ה' 20:00-17:00; ו' ושבת 13:00-10:00

מחיר: כניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום.

רטים על הגלרייה: גלריית המשכן בית מאירוב

לאטרקציות נוספות במרכז: אטרקציות במרכז – ישראלינג

 

 

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות