הפתעות מדליקות: חנוכה בפארק קרסו למדע

חנוכיית חלל, מופעים מדעיים, חדרי בריחה וסדנת אש. בקרוב חנוכה בפארק קרסו למדע

חנוכה בפארק קרסו 4
חנוכייה כימית. צילום: פארק קרסו למדע

חג החנוכה הוא הזדמנות לשעשועי מדע בהשראת אור ואש. מי שלקח את זה ברצינות ומזמן לילדים ולהורים הרפתקאות מסקרנות בנושא, הוא חנוכה בפארק קרסו למדע בבאר שבע.

בין התאריכים 19.12.22-26.12.22 יתקיימו בפארק מגוון אירועים מפתיעים וחדשניים.

שעות פעילות 10:00-17:00 (יום שלישי 10:00-19:00)

חנוקרסו – ניסים ונפלאות

בפארק קרסו למדע חוגגים את חג האור עם מגוון אירועים, הפעלות, מופעים, תערוכת חנוכיות ועוד שלל הפתעות. לקהל הרחב מובטחת חוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה עם ערך מוסף של למידה, עשייה ויצירה.

חנוכיה לי יש – אוסף החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי

במוזיאון תוצג תערוכת חנוכיות מרשימה של 60 חנוכיות מכל רחבי העולם אשר נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי לאורך השנים. החנוכייה הראשונה באוסף מגיעה מפולין והיא זאת שהחלה את האוסף העצום של החנוכיות עד עצם היום הזה. לכל חנוכייה יש סיפור יחיד ומיוחד העומד מאחוריה, וכל חנוכייה עשויה מחומר שונה, בגודל שונה ובעיצוב אחר. בין היתר יוצגו בתערוכה חנוכיות לבתי כנסת ולבית היהודי, חנוכיות ממרחב התרבות האסלאמית, חנוכיות מהולנד, חנוכיות מדמשק, חנוכיות בסגנון ישראלי, חנוכיות אומנותיות, ועוד.

מיועד לכל המשפחה

חנוכה בפארק קרסו 1
הכנת חנוכייה כימית. צילום: פארק קרסו למדע

מופע מדעי מרתק – וונדר וומן

מופע מדעי בו תוכלו לעקוב אחרי כוחות הפלא של וונדר וומן וחבריה, תוך כדי הסבר והדגמה בעזרת המדע.

מיועד לגילאים: 5+

משך הפעילות: כחצי שעה

מיקום הפעילות: אודיטוריום

חנוכה בפארק קרסו 2
חדר בריחה מרהיב. צילום: פארק קרסו למדע

חנוכייה כימית

סדנה בה תוכלו ללמוד ולהכיר את תכונות הגל האלקטרומגנטי ואיך הוא משפיע על הצבעים אותם אנו רואים. זאת דרך פעילות חווייתית של שריפת נרות החנוכה כך שייצרו את הצבעים השונים, אשר אנו לא רגילים לראות מבערה. בסיום הפעילות תכינו נר אותו יוכל לקחת למזכרת.

גילאים: 8+

משך הפעילות: כחצי שעה

מיקום הפעילות: מעבדת גנטיקה

חנוכה בפארק קרסו 3
חדר בריחה. צילום: פארק קרסו למדע

סדנת אש

סדנה בה תלמדו על מרכיבי משולש הבערה ותחוו דרכי הבהרת אש ותופעות הבערת אש מיוחדות. הסדנה תועבר בצורה של הדגמה בה ניתן לצפות וללמוד את המגוון והייחודיות של אש ובערה.

גילאים: 5+

משך הפעילות: כחצי שעה

מיקום הפעילות: מעבדת תקשורת

סיור בעקבות האור – סיור חווייתי בין שלושה מוזיאונים:

סיור חוויתי הנוגע בהיסטוריה, מדע ואמנות בשלושה מוזיאונים בעיר העתיקה. הסיור יתחיל במוזיאון האנז"ק עם הסבר אודות החיילים האוסטרליים שבאו מיבשת אחרת והביאו לכניסת אלנבי לירושלים בחנוכה. המבקרים ייצרו עששיות, ישמעו על המלחמה הראשונה שצולמה ויכירו סמלים שמספרים אגדות שכולנו מכירים.

משם ימשיך הסיור לפארק קרסו למדע, שם יבקרו בתערוכת חנוכיות עתיקות מיוחדת, יתנסו בסודות המדעיים והמפתיעים של האור, (מעבדת 'ספקטרום האור הנראה'), ויכירו את ההמצאה שהביאה לעולם את משקפי תלת הממד.

הסיור יסתיים במוזיאון לתרבות האסלאם בו תוצג ירושלים בצילומי תלת ממד, המשתתפים ייצרו בעצמם צילומים תלת ממדיים שבהם האור הוא ההיפך מחושך במובנים רבים.

פעילות לכל המשפחה.

תחומי עניין מרתקים

ד"ר נצח פרביאש, מנכ"ל פארק קרסו למדע על אירועי חנוקרסו: "חג האור נחגג אצלנו במוזיאון בצורה יוצאת דופן ועם ערך מוסף למשתתפים ולמבקרים המגיעים ליהנות מחג החנוכה. כל אחד ואחת מן המבקרים יוכל למצוא את תחומי העניין המרתקים אותו וכן לצאת עם מזכרות לכבוד החג בשיטת עשה זאת בעצמך".

לפרטים נוספים: 08-6252600

רכישת כרטיסים: https://did.li/CARASSO-HANUKKAH

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות