ידעתם שיש יותר מ-30 יקבים בנגב?

קרן מיראז' ישראל משיקה את אתר תיירות היקבים בנגב "נגב יין מהמדבר". כשלושים כרמים ויקבים מצפון הנגב ועד אילת מציעים חוויית יין מדברית

יקבים בנגב 2
חוות כרמי עבדת. צילום: איילת דהן

השילוב המיוחד של יין ומדבר הוליד כ-30 כרמים ויקבים בנגב שמציעים חוויה יוצאת דופן. עכשיו כל אתרי היין בנגב מרוכזים באתר אחד לנוחות המטיילים וחובבי היין. קרן מיראז' ישראל משיקה את אתר תיירות היין של הנגב "נגב יין מהמדבר" כחלק מהתוכנית למיתוג הנגב כאזור תיירות חקלאית ויין בינלאומי.

באתר נכללים כרמים ויקבים מצפון הנגב ועד אילת, החברים במועדון יקבי וכרמי הנגב שיזמה הקרן. אוהבי הז'אנר ישמחו לדעת כי לא צריך לחפש, ואפשר לאתר כעת יקבים בנגב בקלות ובמהירות. החיפוש באתר החדש ידידותי ומאפשר חוויית יין מדברית המשלבת בין המסורת העתיקה של גידול כרמים בנגב לטרואר ייחודי וסיפורי חלוציות.

יקבים בנגב 1
הכרמים של יקב רמת נגב. צילום: דוד סילברמן

חווית יין תיירותית

האתר החדש נקרא www.negevwine.co.il והוא מעלה על נס את סצנת היין בנגב שתופסת תאוצה בעשורים האחרונים. עם עשרות כרמים עתיקים וחדשים שניטעו, יקבים וברי יין שנפתחו, מציע הנגב למטיילים ולמבקרים חוויית יין תיירותית ייחודית המשלבת בין מסורות עתיקות לחדשנות חקלאית. דרך חוויה זו תוכלו להכיר את המקומות, האנשים, הנופים המרהיבים והטעמים שכבר זוכים להכרה בינלאומית. כעת כאמור, מאוגדים כולם תחת אתר חדש "נגב – יין מהמדבר" המנגיש את כל המידע על כרמי ויקבי הנגב במקום אחד. האטרקציות בדרום הארץ עולות שלב ומקבלות גיוון בתוספת אתר תיירות היין בנגב.

יקבים בנגב

במועדון יקבי וכרמי הנגב שיזמה קרן מיראז', חברים כ- 30 כרמים ויקבים הפזורים מצפון הנגב ועד לאילת, המוכיחים שניתן לייצר יין איכותי בתנאים המאתגרים של המדבר. הצחיחות המדברית, ימי השמש הרבים, הקרינה החזקה, מיעוט במשקעים, אדמה עשירה במלחים וענייה במינרלים וחומרי מזון, הבדלי טמפרטורות גדולים בין יום ללילה, אוויר יבש ומנות קור. כל אלה הופכים את הנגב מצד אחד לאזור מאתגר מאוד לגידולים חקלאיים, אך מהצד השני הם אלו שמייצרים את טביעת האצבע הייחודית ליין המדברי.

יקבים בנגב 3
יקב כרמי עבדת. צילום: רומינה כהן

טעמי היין בנגב

טרואר הנגב מספק מצד אחד יינות קלילים ומתובלים הנעימים לשתייה, ומצד שני מאפשר ליין להתיישן ולהתפתח לאורך זמן. את הענבים הלבנים בוצרים לפני שהחומצות שבהם קורסות, כך שהיינות הלבנים של הנגב הם פריכים ומינרליים עם ארומות של פירות נשירים. הענבים האדומים בעלי קליפה בוסרית ודקה, כך שהיינות האדומים של הנגב הם יינות קלים שכיף לשתות.

חקלאות מתקדמת

האתר החדש מציע ומנגיש גם את החוויה החקלאית-תיירותית הייחודית של הנגב. נסיעות בין נופיו המרהיבים, טעימות ממגוון הקולינריה המתפתחת בנגב, חוויות חקלאיות של בציר וסיורים חקלאיים במשקים וכמובן – טעימות יין בכל אחד מהיקבים ומפגש עם הנשים והאנשים החלוצים שמיישבים את הנגב ומפתחים בו חקלאות מתקדמת ברמה עולמית.

יקבים בנגב 4
כרם ירוחם בתחילת דרכו. צילום: דוד סילברמן

חדשנות טכנולוגית

ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז' ישראל: "קרן מיראז' פועלת מזה 20 שנה לפיתוח הנגב כעוגן כלכלי מרכזי של מדינת ישראל. כחלק מפעילות הקרן לקדם את הנגב כאזור יין הקמנו את מועדון יקבי הנגב שמטרתו להפוך את הנגב למותג בינלאומי לתיירות יין. זאת בין היתר באמצעות פיתוח וחיזוק האקו-סיסטם הקיים של חדשנות טכנולוגית, מחקרית וחקלאית שיוצאת מהמדבר הישראלי אל העולם כולו. אנו גאים להוביל את מועדון יקבי הנגב ולהיות חלק מהבשורה".

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות