כל הפרטים על פסטיבל דרום אדום 2023

פסטיבל דרום אדום חוזר ויתקיים במהלך כל חודש פברואר 2023. סיורים, שווקים חקלאיים, קולינריה, פעילות אתגרית, הצגות ילדים, מופעי אומנים וכמובן צעדת הכלניות המסורתית

דרום אדום 2023 8
חוות הר השמש בדרום אדום 2023. צילום: ישראלינג

זה הפסטיבל שמתכווננים אליו כל השנה והוא לא מאכזב ומספק חוויה בלתי נשכחת. פסטיבל דרום אדום חוזר ויתקיים במהלך כל חודש פברואר 2023. שימו לב הפסטיבל מתקיים גם בימי אמצע השבוע, ואלו שיעדיפו להגיע בימים א-ד ייהנו גם מעד 50% הנחה למגוון פעילויות, בחסות בנק הפועלים. ובמהלך סופי השבוע, 7 אתרי מורשת בצפון הנגב יפתחו בכניסה ללא תשלום. מגוון אפשרויות לינה פתוחים בפני המבקרים להשלמת החוויה.

דרום אדום 2023 3
פסטיבל דרום אדום 2023. צילום: ישראלינג

בזמן שמרבדי הכלניות האדומים יכסו את צפון הנגב, יתקיימו מגוון רב של פעילויות לכל המשפחה, חלקן ללא תשלום: סיורים רגליים או רכובים, שווקים וירידים חקלאיים, ביקורים בחוות החקלאיות, פעילות ספורטיבית, וכמובן צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל לזכרה של שושנה דמארי.

דרום אדום 2023 5
אירוח בחווה של יואב. צילום: ישראלינג

מוקדי פריחה

האירועים יתקיימו בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב, בינות למוקדי הפריחות. גם השנה קרן קימת לישראל שותפה לחגיגה האדומה ותקיים ביערות ובחניוני קק"ל, בהם עיקר מוקדי הפריחה, סיורים מודרכים בעלות סמלית של 10 ₪. תחנות מידע למטיילים יוצבו במרחבי הפסטיבל, שיתמקד השנה בערכי השמירה על הסביבה, המיחזור והקיימות, ויקיים שלל פעילויות בנושא במהלך הפסטיבל.

דרום אדום 2023 7
נוף בפסטיבל דרום אדום. צילום: ישראלינג

דרום אדום LIVE

כמדי שנה מיטב אומני ישראל מתייצבים ברגעי השקיעה והערב עם דרום אדום LIVE – הופעות של מיטב האמנים בכל סופי השבוע: אדיר מילר, רמי קלינשטיין, שלומי שבן מארח את שולי רנד, יובל דיין, ג'ימבו ג'יי, עמיר בניון, שלומי קוריאט, דיויד ברוזה והתקווה 6.

דרום אדום 2023 1
סיורים קולינריים בפסטיבל דרום אדום. צילום: ישראלינג

סובב כלניות

מרוץ הכלניות המסורתי יתפרש על פני 3 ימים, בתאריכים 8-10.2, ויספק חוויית ריצה בין שדות חקלאיים ופריחה. גם צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי, תתקיים על פני 3 ימים בתאריכים 15-17.2.

דרום אדום 2023 4
ירי חוויתי בחץ וקשת בהדרכת רותי זינדר וטל דודאי. צילום: ישראלינג

תאריכים: דרום אדום 2023

כאמור, הפסטיבל יתקיים בימי אמצע השבוע ובסופי השבוע של חודש פברואר 2023. לאורך כל החודש ניתן להגיע לבקר בשדות האינסופיים של הכלניות בצפון הנגב, וליהנות מעשרות פעילויות באתרים בסביבה כמו קטיף פירות וירקות, סיורים בחוות חקלאיות, מגוון סדנאות יצירה, סיור מודרכים, טיולי אופניים בשטח, רכיבה על סוסים וחמורים, פינות ליטוף, סיור בטרקטור, ועוד המון אטרקציות כיפיות וחווייתיות.

דרום אדום 2023 6
החצר של יואב, חוויה כפרית אותנטית. צילום: ישראלינג

איפה אוכלים

חובבי הקולינריה והטעימות ימצאו בפסטיבל דרום אדום מגוון אפשרויות לענג את החך. סיורים קולינריים בבתים מארחים, עגלות קפה בשטח, בשלנים ביתיים, יקבים ומבשלות, מסעדות וסלי פיקניק מעולים, שרק צריך להזמין מראש ולאסוף בדרך אל הטבע.

בנוסף, לא פחות מ-15 שווקים וירידים יתקיימו בימי פסטיבל דרום אדום, והם יציעו למבקרים את מיטב התוצרת המקומית, עם דוכני אוכל מוכן, ירקות ופירות, גבינות, בירות ויין, יצירות אומנות ועוד.

דרום אדום 2023 2
טעימת קובנה בסיור קולינרי. צילום: ישראלינג

אירועים מרכזיים

בין האירועים המרכזיים נציין כי הקהל יוכל לקחת חלק במיצב אומנות ייחודי, בחסות תפוצ'יפס. במיצב יוצגו שלוש כלניות ענק בחניון באר מרווה. במקום יחולקו לקהל חטיפי תפוצ'יפס, והאריזות הריקות ישולבו במיזם.

בחסות איגודן תתקיים הצגת הילדים "משימת המגבונים" – הופעה מהנה וערכית, שתקיים ללא תשלום בחוות אל היען ובחצרים. הילדים וההורים מוזמנים לטעום מוצרים של חברת טרה, שיחולקו ללא תשלום במקררים פתוחים ב-4 אתרים נוספים.

פרטים מלאים על דרום אדום 2023 באתר תיירות שקמה בשור: https://www.habsor.co.il/

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות