סיורי מאפיות בירוחם: ללכת בעקבות ניחוח הלחם

בואו לטעום את ירוחם דרך הלחם בסיורי מאפיות חדשים, דרכם תכירו את היסטוריית המקום

מאפיות בירוחם 3
סדנת בייגל ב"לחם זה". צילום: אריאל סטאר

מי לא אוהב לחם טרי? כזה שיצא עכשיו מהמאפייה? החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם יוצאת ברעיון גאוני – סיורי מאפיות חדשים המספרים את סיפורה של העיירה דרך הלחם.

החל מהחודש הקרוב (ספטמבר) יתקיימו בכל יום שישי סיורי מאפיות בירוחם. תוכלו להצטרף לסיורים מודרכים ולהכיר את סיפורי ההתיישבות של העיירה – דרך הבטן. הסיורים יועברו במספר מאפיות שיגוללו את היסטוריית המקום בתוספת טעמים ייחודיים של לחמים ומאפים של בני העדות והעמים השונים שחיים בירוחם.

הצצה לחיים בעיירה

בסיורי המאפיות החדשים תוכלו לקבל הצצה לחיים בעיירה, שמרבית תושביה הם עולי מדינות צפון אפריקה, ובכלל הוקמה ע"י רומנים. היום חיים בה ערב רב של גלויות, עם ציונות דתית חזקה, עלייה מסיבית מארצות הברית ואלו שהתאהבו במדבר ובחרו להישאר בו.

מאפיות בירוחם 2
סיורי מאפיות בירוחם. צילום: אייל פרידמן

סיפור דרך הלחם

במסגרת הסיור תכירו את סיפורה של ירוחם, את המסורות המקומיות ואת רוח הקהילתיות השורה בה מאז ומתמיד דרך המאפיות המקומיות, ודרך סיפור אפיית הלחם:

  • מאפיית "אבירים" על שם הפסוק בתהילים
  • "לחם -זה", קואופרטיב האפייה השיתופי
  • מאפיית "אללוף" המיתולוגית שמציגה מסורת מול קידמה

סיפורה של מאפייה מקומית

בימי המעברה ובעשורים הראשונים להקמתה של ירוחם, נשות העיירה המרוקאיות בנו 'פרנות' – תנורי אבן על הגבעה, ממש מתחת למעברה. כך שכל משפחה הייתה יורדת עם המגשים שהאם הכינה ואופה לפי התור בפרנה. בסיורים יסופר על תנורי ה"פרנה" מימיה הראשונים של ירוחם, נפגוש את בני הזוג  אללוף שפתחו את המאפייה הראשונה בירוחם ונשמע אודות הסרט "לחם" שצולם בירוחם ומגולל את סיפורה של מאפייה מקומית שנקלעת לקשיים כלכליים ומשלמת לעובדיה תוספת שכר תמורת לחם. לבסוף נכיר את המאפיה המודרנית השיתופית הראשונה באזור, קואופרטיב האפייה "לחם -זה".

  • הסיורים יוצעו במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר בימי שישי בין השעות 9:00-12:00
  • הסיורים ללא עלות ובהרשמה מראש

מידע נוסף והרשמה בדף הפייסבוק של "תיירות ירוחם": https://www.facebook.com/visit.yerucham

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות