יעקב גילדור: הדימוי החידתי בתערוכה 'אמן הוא מוזיאון'

תערוכת יצירות של האמן יעקוב גילדור בן ה-75 לצד עבודות חדשות שלבמיוחד לתערוכה כמחווה לאמן, במרכז עמיעד בשוק הפשפשים של יפו

אמן הוא מוזיאון שמה המטאפורי של התערוכה של יעקב גילדור. צילום: יעקב גילדור
אמן הוא מוזיאון שמה המטאפורי של התערוכה של יעקב גילדור. צילום: יעקב גילדור

'אמן הוא מוזיאון', היא תערוכה של האמן יעקב גילדור המוצגת במרכז עמיעד ביפו, על פני מרחבים גדולים ומרשימים. התערוכה מעניקה לגילדור את הכבוד הראוי וסקורת את פעילותו המעניינת. לצד עבודותיו של יעקב גילדור יציגו בתערוכה 12 אמנים ואמניות צעירים, בוגרי אקדמיות לאמנות בארץ, שיצרו עבודות חדשות במיוחד כמחווה לאמן. כל עבודה תוצג בסמוך ליצירה של גילדור. בנוסף בתערוכה יוצגו עשר יצירות אמנות מיתיות, שנבחרו מאוסף גילדור ויחשפו לעיני קהל האורחים זו הפעם הראשונה.

אירוע פתיחה

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום 15.6 בשעה 19:30 – ללא תשלום. באירוע החגיגי יעלה המופע "לחישה". רוקדת יוצרת: שרון הללי אסא, מוסיקאי יוצר: אייל ציפור פרידמן. נבל ואפקטים.

מגלים את ישראל

פרופסור ארנסט פוקס – מורו של גילדור: "בציוריו של גילדור אנו מגלים את ישראל וחשים אותה לא כמראית עין של פולקלור, או מבעד לסרטים ולעלוני פרסום, אלא כפי שאמן גדול רואה וחש אותה. ציוריו משקפים אלפי שנות סבל בניסיון לצייר דימויים, בניגוד למסורת ההיסטורית של בלימה על ידי יהודים מאמינים. גילדור הפך לסמל של דור זה, ועבודותיו הם מזמורים ספונטניים לתקופה החדשה והמופלאה".

אמן הוא מוזיאון 2- תערוכה יעקב גילדור צילום: יעקב גילדור
אמן הוא מוזיאון – מרכז עמיעד יפו. צילום: יעקב גילדור

סגנונות מגוונים

יעקב גילדור, הוא אחד המייצגים את אותה קבוצת אמנים יוצרים – המתמחים בסגנונות מגוונים, בשפות ביטוי  עשירות ובמיומנויות בלתי רגילות. עם השנים, לצד פעילותו היצירתית, גילדור הקים אוסף אמנות איכותי וחשוב. כמות יצירותיו שלו עצמו, במגוון העצום של הסגנונות יכול להיות משווה לאוסף אומנות ידוע של מוזיאון מוביל.

פעילות של למעלה מחמישים שנה

היקף הפעולה האמנותית של גילדור, מזה למעלה מחמישים שנה, בתחומי הציור, והפיסול נע מהסגנון הפיגורטיבי והריאליסטי, אל הסוריאליסטי, מהסגנון המינימליסטי ומיצירות ההדפס, התחריט אל המופשט, אל הקולאז' והמיצב. במהלך השנים, יעקב גילדור הציג במוזיאונים מובילים בארץ ובחו"ל, בעשרות גלריות וירידי אמנות וכמו כן שיתף פעולה עם אמנים איכותיים ויידועי שם.

אצן הוא מוזיאון תערוכה יעקב גילדור 3 - צילום: אבי כהן
יעקב גילדור. צילום: אבי כהן

מחווה של אומנים צעירים

בוגרי האקדמיה שיצרו יצירות שיוצגו בתערוכה כמחווה לאומן הם: נעמה הראל , מירב לוין, אנאל לוזון, נוי עזורי, אורי נצר, שלומי בן יקר, קרן שפילשר, רוני גריפית, טל ליבנה, אוה לוין, נוי הוד ודאריל ארז.

המוות והשואה

נושא המוות, החיים והשאול חזר שוב ושוב ביצירתו, האמן יעקב גילדור נולד ב-1948 בגרמניה. אימו שרדה את השואה ןמוטיב השואה הוא מוטיב חזק ביצירותיו. המשפחה עלתה ארצה ובשלב מסויים רכשה בית קפה בתל-אביב וקונדיטוריה ביפו, המבקרים היוו השראה לציוריו הראשונים כנער אמן צעיר. גילדור שהתקבל ללימודים באקדמיה בצלאל, העדיף ללמוד משפטים ועבד בעריכת דין. כיום האמן מתגורר ויוצר ביפו ובסטודיו שלו בחולון.

דרמה וסוריאליסטיות

ציוריו הראשונים משנות הששים והשבעים עסקו בסצנות דרמטיות סוריאליסטיות, סגנון, אותו רכש ממורו ארנסט פוקס, באוסטריה. בשנות השמונים הקים את "קבוצת משושה". מאוחר יותר יצא לפריס לסדנאות האמנים בסיטה, בה קיבל סטודיו אמן.

לאחרונה

בשנים האחרונות מציג יעקב גילדור סדרות של עבודות בתחומי ההדפס, התחריט, חיתוכי עץ והקולאז'ים. כל אלה מצטרפים לציוריו במגוון הסגנונות. במהלך התערוכה בחודש יוני 2023, תערך סדרת אירועי מופעי אמנות, מוזיקה, מחול, שירה- בהשראת ציוריו של יעקב גילדור.

 

פרטים

אוצרי התערוכה: דורון פולק ואיריס אלחנני

איפה: במרכז עמיעד- רחוב עמיעד 12, שוק הפשפשים, יפו

מתי: 15.6עד 1.7.2023

שעות פתיחה:

  • שעות פתיחה ימים א' – ב' 15:00 – 20:00
  • ימים ג'-ד'-ה' ושבת 11:00-20:00 יום שישי 11:00-16:00
  • בשישי 23/6 11:00-19:00

מחיר: הכניסה חופשית.

סוג הנגישות ומוגבלות: הנגשה פיזית

עזרי נגישות: שירותי נכים, סיור במסלול נגיש

סיורים מודרכים: בתשלום לקבוצות. ההרשמה בוואצסאפ טלפון: 050-9345829

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות