זוהר מקומי – תערוכת התרמה ומכירה פומבית אונליין

'זוהר מקומי' הוא מיזם של 'קרן נסימה לנדאו' המוקדש לעבודות של אמנים מישראל. הכנסותיה יתמכו באמנים, גלרית בארי, במרכז האמנות החדש ובעמותת עלם

דוד עדיקא, טבע דומם, אוקטובר 2023, 2023. צילום: באדיבות האמן
דוד עדיקא, טבע דומם, אוקטובר 2023, 2023. צילום באדיבות האמן

קרן האמנות נסימה לנדאו גאה במיזם הייחודי: "זוהר מקומי".  תערוכת מכירה בהשתתפות יוצרות ויוצרים בולטים באמנות הישראלית העכשווית, האמנים והאמניות יציגו את עבודותיהם בתקופה שבה תערוכות רבות בארץ ובחו"ל התבטלו ומתבטלות. התערוכה תפתח בחנוכה.

עדי ארדון - שדות. צילום: אלעד שריג
עדי ארדון – שדות. צילום: אלעד שריג

זוהר מקומי תערוכת התרמה תפתח מחנוכה ועד 19.01.2024

"זוהר מקומי" הוא הפרויקט הגדול הראשון של קרן נסימה לנדאו המוקדש באופן בלעדי לעבודות של אמניות ואמנים מישראל. התערוכה תיפתח בחנוכה ותזמן למבקרים רגעים חיוניים של אור ותקווה לצד תמיכה באלו הזקוקים לה עתה יותר מכל.

התערוכה וכל הכנסותיה יחולקו ישירות לאמנים המשתתפים, גלריה בארי, מרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה), ועמותת ״עלם״ לנוער במצוקה.

Sigalit Landau, Eternal Return, 2022 - Courtesy of the artist
Sigalit Landau, Eternal Return, 2022 – Courtesy of the artist

אמנים המשתתפים בזוהר מקומי תערוכת התרמה:

שי אזולאי, עדי ארדון, מתן בן כנען, ברוקן פינגאז, עמית ברמן, ארם גרשוני, ניר הוד, אסף הינדן,נטליה זורבובה, נירית טקלה, גיא ינאי, נועה יפה, מרים כבסה, מיכאל ליאני, קטיה ליפשין, סיגלית לנדאו, איתי מתן, כרם נאטור, עדי נס, יהודית סספורטס, דוד עדיקא, פילפלד (ניר פלד), גדעון רובין, פאטמה שנאן

מנהלת גלריה בארי: האמנית זיוה ילין

יוזם: סטיב נסימה

עדי נס - ללא כותרת (מתוך סדרת החיילים). 1999. צילום: באדיבות האמן
עדי נס – ללא כותרת (מתוך סדרת החיילים). 1999. צילום: באדיבות האמן

זוהר מקומי תערוכת התרמה – סצנת האמנות המקומית ושל החברה הישראלית

בימים של קיטוב חברתי ופוליטי מבקשת התערוכה להזכיר – בעיקר לידידינו ברחבי העולם – את אופייה המגוון של סצנת האמנות המקומית ושל החברה הישראלית כולה, באמצעות נבחרת של 25 אמניות ואמנים בעלי זהויות אתניות, דתיות ומגדריות שונות, המאששים יחדיו את כוחה של האמנות להציע נקודת מבט שונה על המציאות.

דברי מייסד הקרן נסימה-לנדאו" "ישראל היא חברה חופשית ותוססת, עם חופש ביטוי מוחלט וחופש לחיות "

סטיב נסימה מייסד קרן האמנות נסימה-לנדאו: "עברתי מבלגיה לישראל עם שני ילדיי בעקבות טרגדיה אישית ובמטרה להיות חלק מהאומה הנהדרת הזו ולתרום לחברה הישראלית בכל דרך שאוכל. בתקופת משבר הקורונה, החלטתי לפתוח את קרן נסימה-לנדאו לאמנות יחד עם סוזן לנדאו, כדי לחבר את ישראל עם סצנת האמנות העולמית ע"י הצגת אמנים בינלאומיים יוצאי דופן בתל אביב, ובכך לקדם את העיר והמדינה כמקום קוסמופוליטי ופתוח. לא פעם קיבלתי ביקורת שלא הצגתי יותר אמנים ישראלים. היום, אנחנו נמצאים ברגע בו ישנו הכרח לפעולה הפוכה בתכלית מזו שעסקתי בה בשנים האחרונות והקרן מאחדת 25 אמנים ישראלים לתערוכה שתשרת מספר מטרות ונושאים יקרים מאד לליבי כמו רווחת ילדים ונוער והעלאת המודעות לחשיבות של אמנות בחברה.

זוהר מקומי - תערוכת התרמה - דוד עדיקא, טבע דומם, אוקטובר 2023. צילום: באדיבות האמן
זוהר מקומי – תערוכת התרמה – דוד עדיקא, טבע דומם, אוקטובר 2023. צילום: באדיבות האמן

ההכנסות ממכירת היצירות יועברו לאמנים המציגים, המתקשים להציג ולמכור את עבודתם בתקופה זו, לקיבוץ בארי כדי לסייע בבנייה מחדש של גלריה בארי שנהרסה כליל בשבת השחורה, ולארגון הצדקה ״עלם״. נקודה מאוד משמעותית עבורי היא העובדה שהאמנים מגיעים מכל גווני החברה הישראלית: התערוכה מפגישה בין יוצרים יוצאי אתיופיה, ישראלים-ערבים, דרוזים, אמנים מהקהילה הגאה ועוד, גיוון המזכיר לנו מהו אופייה של ישראל- זהו יופייה והכוח שלה. זוהי תזכורת חשובה לקהילה הבינלאומית, ובמיוחד לעולם האמנות הבינלאומי, שישראל היא חברה חופשית ותוססת, עם חופש ביטוי מוחלט וחופש לחיות על פי חפצו של כל אדם, בניגוד לחברות הסובבות אותנו. נראה כי בימים אלה יש להזכיר לאלה המבקרים אותנו בצורה לא הוגנת, את הערכים החיוניים האלו, שהופכים את ישראל למקום שאני גאה לקרוא לו ביתי. בימים בהם כולנו מחפשים דרכים לעזור אחד לשני, הפרויקט הקטן הזה, כך אנו מקווים, יתרום לכך.

פאטמה שנאן, דיוקן עצמי וענפים, 2021. צילום: באדיבות האמנית
פאטמה שנאן, דיוקן עצמי וענפים, 2021. צילום: באדיבות האמנית

דברי מנהלת ואוצרת גלריה בארי: "גלריה בארי נשרפה עד היסוד. שלוש שנים יקח לשקם את בארי ואז תשוב"

סופי ברזון מקאי, מנהלת ואוצרת גלריה בארי: "גלריה בארי, שציינה ב 7 באוקטובר, 37 שנות פעילות אמנותית מקצועית בנגב, והייתה בית לאמנות פלסטית ואמנים מכל המגזרים והמגדרים, נשרפה עד היסוד. הגלריה מוקמת מחדש בבית רומנו בתל אביב לתקופה של שלוש השנים שייקח לשקם את בארי ואז תשוב הביתה לנגב להמשיך להפיץ אור ותקווה. המכירה תסייע לנו לצלוח את השנים המורכבות האלו בפרק החדש במסע שלנו."

דברי הרב שי פירון: "המלחמה הזו הובילה לסערות פנימיות עמוקות בקרב בני הנוער"

הרב שי פירון, יו״ר עמותת עלם: "אמנות במהותה מהווה גילוי של העולם הפנימי. המלחמה הזו הובילה לסערות פנימיות עמוקות בקרב בני הנוער. תערוכה זו תסייע לנו למנוע פגיעה ארוכת טווח בבני הנוער שלנו ותאפשר לנו להעניק להם סיוע שיטתי מותאם. עמותת עלם מאתרת את אותם בני נוער הזקוקים לסיוע, על מנת לסייע להם לעלות על מסלול חיים נורמטיבי כפי שראוי להם.”

נטליה זורבובה, השתקפות, 2023. צילום: אלעד שריג
נטליה זורבובה, השתקפות, 2023. צילום: אלעד שריג

חלוקת ההכנסות ממכירת העבודות בתערוכה "זוהר מקומי":

60% מההכנסות לכל הפחות, יועברו ישירות לקיבוץ בארי ולעמותת ״עלם״ המסייעת לבני ובנות נוער, צעירים וצעירות הנתונים במצבי סיכון. מאז השבת השחורה של 7 באוקטובר, מציעה ״עלם״ מרחב בטוח וטיפול ראשוני בטראומה למתבגרים מעוטף עזה.

קיבוץ בארי: הכספים שיתרמו יסייעו בבנייה מחדש של גלריה בארי שנשרפה עד היסוד, ובבניית מרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה).

40% מההכנסות יחולקו לאמנים. כל סכום העולה על מחיר המכירה הראשוני יועבר לארגוני הצדקה. במקרה של תרומת עבודות על ידי האמנים, יעברו לתרומות 100% מההכנסות נטו.

קרן האמנות נסימה לנדאו תישא בכל ההוצאות למעט עלות ייצור עבודות האמנות ומשלוחים.

 

פרטים:

איפה: קרן האמנות נסימה לנדאו אחד העם 55, תל אביב

מתי: עד 15.02.2024

מחיר: חינם

אתר: nassimalandau.com

מייל: info@nassimalandau.com

שעות פתיחה: שני, שלישי, רביעי, חמישי 10:30-18:00 שישי 10:30-14:30

אטרקציות נוספות בתל אביב: אטרציות בתל אביב – ישראלינג

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות