חיפוש

האופרה הישראלית: התוכנית האמנותית לעונת 2024-2025

התוכנית לעונת 2024-2025 כוללת 8 הפקות של אופרות ישראליות וממיטב הרפרטואר העולמי. בהפקות ישתתפו זמרי האופרה הישראליים כשלצידם זמרים מכל העולם

עונת 2024-2025 עם האופרה הישראלית תיאודור. צילום: יוסי צבקר
עונת 2024-2025 עם האופרה הישראלית תיאודור. צילום: יוסי צבקר

האופרה הישראלית בתוכנית אומנתית לעונת 2024-2025 עם מגוון אופרות גדול ששתיים מהן ישראליות ויתר השש נבחרו ממיטב האופרות מרחבי העולם.

לה בוהם - האופרה הישרלאלית בהפקה של אופרות ישראליות.צילום:Iván Martínez
לה בוהם – האופרה הישרלאלית בהפקה של אופרות ישראליות.צילום:Iván Martínez

האופרה הישראלית בחרה להעלות שתי הפקות ישראליות שכבר עלו על במת האופרה בשנים האחרונות ויחזרו אל הבמה לאחרדרישת הקהל.

האופרות הישראליות תיאודור ו-אמהות זוכות להתעניינות גבוה מצד הקהל כיצירות מקוריות שעוסקות בתכנים הקרובים הציבור הישראלי. המלחינים הישראליים העכשוויים השכילו ליצור יצירות סוחפות מוסיקלית שקל להתחבר אליהן.

הפקות אופרה ישראלית 2024-2025

האופרה הישראלית תיאודור – יולי 2025

תיאודור מאת יונתן כנען ועל פי ליברית של עידו ריקלין שגם את ביים את ההפקה, גרפה תשואות מכל עבר, ואף צולמה לצורך הקרנה בבתי קולנוע בארץ ובעולם.  צוות של זמרים ישראליים, בהובלתם של עודד רייך בתפקיד הרצל הבוגר וענת צ'רני בתפקיד ג'ולי רעייתו, מביא אל הבמה שתי תקופות בחייו של חוזה המדינה רגע לפני שהפך את עצמו לאגדה. הרצל הבוגר שמסקר את משפט דרייפוס בפריז של 1895, יוצא לטיול לילי מסויט שבמהלכו מתעוררים בו זכרונות מחייו כסטודנט צעיר בוינה של 1881. מתוך הזכרונות הטובים והקודרים מתעצב החזון הציוני במוחו של הרצל הבוגר.

מנצח: נמרוד דוד פפר

מתי: מרץ 2025.

האופרה הישראלית אמהות – יולי 2025

אמהות מאת דוד זבה (שכתב את הליברית והלחין) בבימויה של שירית לי-וייס, מביאה אל הבמה את הנשים של ספר בראשית. אותן נשים אשר הכותב התנ"כי כמעט ואינו נותן להן מילים, ולעיתים גם אינו נותן להן שם (כמו אשת נח ואשת לוט). 3000 שנה אחרי האירועים המקראיים, פותחות הגר ושרה, רחל ולאה, רבקה, בלהה וזילפה את פיהן, ולראשונה מספרות את הסיפורים המוכרים מבראשית דרך עיניהן. לסנדליהן של האמהות ואלוהים יכנסו סולניות האופרה הישראלית ושחקניות תיאטרון גשר. ההפקה עלתה לראשונה ב-2021 וזכתה להצלחה.

מנצח: דוד זבה.

מתי: יולי 2025.

 

שש הפקות של האופרה הישראלי 2024-2025 – מיטב הרפרטואר העולמי

צח גרניט המנהל האומנותי של האופרה הישראלית 2024-205. צילום: יוסי צבקר
צח גרניט המנהל האומנותי של האופרה הישראלית 2024-205. צילום: יוסי צבקר

האופרה הישראלית בהפקה של שיקוי האהבה – נובמבר 2024

העונה תיפתח עם הפקה חדשה של שיקוי האהבה מאת גאטנו דוניצטי של הבמאית שירית לי וייס בהשראת הגרסה הבימתית האייקונית של עמרי ניצן. שדה חמניות ופרדס תפוזים בקיבוץ הנמצא אי שם בשנות ה-40, הופכים לזירת ההתרחשות של  סיפור האהבה הקסום של אדינה ונמורינו. על ההפקה ינצח המאסטרו האיטלקי אלסנדרו דה מרקי (נובמבר 2024).

פיטר גריימס עם האופרה הישראלית – דצמבר 2024

פיטר גריימס של המלחין הבריטי בנג'מין בריטן תעלה על במת האופרה במסגרת קופרודוקציה עם בית האופרה של ורשה ובבימויו של הבמאי הפולני המוערך מריוש טרלנסקי (הזכור מההפקה המדהימה של מדאם באטרפליי שעלתה בעונה הקודמת באופרה הישראלית). פיטר גריימס הוא דייג קשה יום ואופי שמואשם על ידי בני כפרו במעשים איומים כלפי הנערים המועסקים על ידו. האופרה עלתה לראשונה בלונדון מיד לאחר מלחמת העולם השניה, עוררה מחדש את סצנת האופרה הבריטית וזכתה מיד למעמד של יצירת מופת. על ההפקה ינצח אלכסנדר ג'ואל המגיע לראשונה לאופרה הישראלית בשיאה של קריירה מצליחה בבתי אופרה בכל רחבי העולם. (דצמבר 2024).

האופרה המיתולוגית אותלו – ינואר / פברואר 2024

הגיבור השייקספירי אותלו הוא גם גיבורה של אחת האופרות החשובות ביותר של ג'וזפה ורדי. על במת האופרה הישראלית תעלה הפקה משותפת עם בית האופרה של וינה בבימויו של אדריאן נובל, המנהל האמנותי לשעבר של להקת שייקספיר המלכותית שנחשב לאחד מבמאי שייקספיר החשובים בעולם. על הפקת הענק (שבה ישתתפו לצד הסולנים ומקהלת האופרה הישראלית גם מקהלת ילדים ועשרות רקדנים וניצבים) ינצח מאסטרו דן אטינגר, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית. (ינואר- פברואר 2025)

קלאסיקה עם האופרה הישראלית ב'לה בוהם' – מרץ/ אפריל 2025

עליית גג פריזאית וחגיגות חג המולד הצבעוניות של לה בוהם מאת פוצ'יני, יגיעו גם הן אל במת האופרה בעונה הבאה. סיפור אהבתם הנכזבת של מימי ורודולפו, הבוהמיינים הצעירים, הפך לאחת האופרות האהובות והמבוצעות בעולם. פוצ'יני עצמו כתב על סצינת הסיום שלה: "אף צופה באולם האופרה לעולם לא יתרגש מתמונה זו כמו שאני התרגשתי עת כתבתי את התווים האחרונים של לה בוהם. אני נשברתי ובכיתי כמו תינוק". מאסטרו קרלו מונטנרו האיטלקי (אשר זכה בישראל לשבחים רבים עת ניצח בעונה החולפת על ההפקה של לוצ'יה די למרמור) ינצח על ההפקה רבת המשתתפים של הבמאי הספרדי המוערך אמיליו סאחי. (מרץ -אפריל 2025).

שטראוס במיטבו ב'אריאדנה בנקסוס' – מאי 2025

המנצח אשר פיש ינצח על הפקה מקורית וחדשה של אריאדנה בנקסוס מאת ריכרד שטראוס בבימויו של הבמאי הישראלי עידו ריקלין. ההפקה, שהיא קופרודוקציה של בתי האופרה של תל-אביב, דורטמונד וקרקוב, מביאה אל הבמה את אחת האופרות המרתקות ביותר שהלחין ריכרד שטראוס: חגיגה דרמטית-מוסיקלית שעוסקת בנושאים כמו מהות האומנות, היחס בין אמנות לכסף, היחסים בין האומנים לבין הפטרונים המממנים אותם וכן בשאלה האם אישה חייבת להיות נאמנה לגבר אחד כל חייה. (מאי 2025).

האופרה הישראלית בעונת 2024-2025 עושה טורנדוט נסיכת הקרח – יוני / יולי 2025

אחרי שנים רבות בהן לא הועלתה בישראל, נסיכת הקרח הסינית טורנדוט, תשוב לבימת האופרה בהפקת ענק בשיתוף בית האופרה המלכותי קובנט גארדן. הבמאי אנדריי שרבן יצר הפקה מרהיבה במיוחד לאופרה האחרונה של ג'קומו פוצ'יני אשר נפטר בטרם השלים את כתיבתה. על האגדה הסינית הזאת ינצח דן אטינגר. (יוני – יולי 2025).

 

בהפקות השונות ישתתפו זמרי האופרה הישראליים מובילים: אלה וסילביצקי, הילה פחימה, עודד רייך, יעל לויטה, ענת צ'רני, שי בלוך, יאיר פולישוק.

יחד עם זמרים מאופרות בכל רחבי העולם שמופיעים באופן קבוע על כמה מהבמות החשובות ביותר באירופה.כל זאת בכדי להעניק לקהל הישראלי חוויה אופראית בינלאומית.

 

פרטים:

מתי: האופרה הישראלית עונת 2024-2025

להזמנת כרטיסים: 03-6927777

לוח המופעים: אתר האופרה – לוח מופעים

איפה: המופעים מתקיימים בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ')

כתובת: שד' שאול המלך 19, תל-אביב

אטרקציות נוספות בתל אביב: אטרקצית בתל אביב – ישראלינג

 

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות