מוזיאון ארצות המקרא מציג: כאבי הנפש בעת העתיקה

חשבתם שרק לכם כואב? שיתוף פעולה ייחודי בין מוזיאון ארצות המקרא ירושלים לעמותת 'נפשות', חושף מסע מרגש אל עולם הנפש

מסע בעקבות הנפש 1
נהיר לבי ועופר לוי במופע מחול הנפש. צילום: סיון רגב

שיתוף פעולה מרגש נרקם לאחרונה בין מוזיאון ארצות המקרא בירושלים למיזם "נפשות". התוצאה היא תערוכה חדשה ומרתקת. "מסע בעקבות הנפש" – כיצד התמודדו עם כאבי הנפש בעת העתיקה.

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים מציג את כל השנה ההיסטוריה של האנושות באמצעות אוסף עתיקות ייחודי מארצות המזרח הקרוב הקדום – ארצות המקרא. שיתוף הפעולה עם מיזם "נפשות" התקיים לראשונה, וייערך במסגרת אירוע שבוע "עושים נפשות". במהלך השבוע מוזמן הקהל לסיור מודרך בגלריות המוזיאון בין תרבויות העולם העתיק, תוך כדי בחינת השאלה כיצד התמודדו עם כאבי הנפש בעת העתיקה. מיד לאחר הסיור יתקיים מופע שירה – "מחול הנפש" – מאת נהיר לבי, המלווה במוזיקה מקורית של עופר כהן.

מסע בעקבות הנפש

מתי: יום שישי 2.12.2022

בשעה: 11:30

מחיר: ללא תשלום ומותנה בהרשמה מראש באתר המוזיאון

מסע בעקבות הנפש 2
נהיר לבי ועופר לוי – מסע בעקבות הנפש במוזיאון ארצות המקרא. צילום: סיון רגב

להעלות למודעות את עולם בריאות הנפש

נפשות – מיזם חברתי להעלאת המודעות לתחום בריאות הנפש במרחב הציבורי באמצעות אירועי תרבות, אמנות ושיח. נפשות מקיים מידי שנה פסטיבל "שבוע עושים נפשות" בו אקטיביסטים מתחומי האמנות והנפש מייצרים מפגשים במרחב הציבורי התורמים להכרות של הציבור הרחב עם תחום בריאות הנפש ועם אנשים המתמודדים עם מצוקות בתחום זה.

במהלך הפסטיבל מתקיימים אירועים רבים ומגוונים – כולם ביוזמת פעילות ופעילים מתנדבים, שחוברים לארגוני תרבות וקהילה,  ויחד, ברוח של סולידריות חברתית ותחושת שליחות משותפת, בוחרים להעלות למודעות ציבורית את עולם בריאות הנפש, ולהפחית את הסטיגמה כלפי אנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות ובני משפחותיהם. האירועים כוללים מופעי מוסיקה, הצגות תיאטרון ומחול, ערבי הקראת שירה ומפגשי שיח, סיפור אישי, תערוכות אמנות וסדנאות חוויתיות.

תחושות במרחב המוזיאוני

רוני דילר  ממובילות המיזם: אנו מברכים על שיתוף הפעולה החדש הזה כיון שזוהי הזדמנות לקהלים חדשים להיחשף אל עולם בריאות הנפש, באמצעים תרבותיים ואמנותיים, ובנוסף, זו  הזדמנות לאנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות, לקבל "הדהוד" לתחושותיהם במרחב המוזיאוני".

לפתוח את הנפש

אריאלה רונס צפריר מוזיאון ארצות המקרא: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה ועל הזכות לקחת חלק בעשייה תרבותית בה יש מקום לאמנים ולקהלים מגוונים. לאורך כל התקופות בתרבות החומרית ובאומנות השתקפה האפשרות לפתוח את הנפש, לתת לה ביטוי, ואף לאפשר התמודדות עם קשיים ותמורות בחיים".

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים

רחוב שמואל סטפן וייז 21, קריית המוזיאונים, ירושלים

לאתר מוזיאון ארצות המקרא: https://www.blmj.org/

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות