חמש מסעדות שכדאי להכיר במטה יהודה

מסעדת שף או מטבח ערבי מסורתי, ארוחה איטלקית או אסייתית, במשתלה או במרפסת נוף. אתר ישראלינג עם חמש מסעדות שכדאי לכם להכיר באזור מטה יהודה

מסעדת דרך הגפן בתפאורה מרשימה. צילום: דניאל לילה
מסעדת דרך הגפן בתפאורה מרשימה. צילום: דניאל לילה

מטה יהודה הוא יעד מצוין לחובבי אוכל, וכידוע מתקיים בו כל שנה פסטיבל האוכל הפופולרי. אבל לא צריך לחכות לפסטיבל, כי במהלך כל השנה כדאי להגיע לחוויות הקולינריות שמתקיימות בו. ממטבח ערבי אותנטי ועד ארוחות איטלקיות ואסיאתיות, ריכזנו חמש מסעדות המציעות משהו לכל אחד ואחת. בין אם אתם מחפשים ארוחה מפונפנת, משהו קליל לנשנש, פיצה לילדים או סתם קפה ועוגה – באזור מטה יהודה יש את הכל.

 

דרך הגפן

איפה: בית זית

סגנון: ים תיכוני עם נגיעות איטלקיות

כשר

הלוקיישן הזה לא ישאיר אתכם אדישים. מסעדת דרך הגפן ממוקמת בתוך צמחייה וכדי פרחים, גשרים קטנים ומים זורמים. וכשמוסיפים את התפריט שמביא בעיקר תוצרת מקומית וטרייה בטעמים איטלקיים, מתקבלת חוויית אוכל מהנה במיוחד. מבחר סוגי היין מרשים אף הוא, ומותאם במיוחד למנות החלביות והדגים. כל אלה בשילוב עם התפאורה הירוקה והפורחת מסביב, בהחלט שווה ביקור שני ושלישי.

לאתר המסעדה: דרך הגפן

 

סלט בית זית של דרך הגפן. צילום: דניאל לילה
סלט בית זית של דרך הגפן. צילום: דניאל לילה

חממת הסחלבים

איפה: מעלה החמישה

סגנון: חלבי איטלקי

כשר

סחלבים משמחים לבב אנוש – כנראה שאין אדם שיחלוק על כך. בשלווה הכפרית ובתוך חממת סחלבים יפהפיים ושלל עציצים נוספים – ממוקמת המסעדה שתשרה עליכם רוגע. בין אם תבחרו קפה משובח ועוגה או ארוחה חלבית מלאה, הרי שזו אטרקציה של ממש לסעוד בינות לפרחים הנחשבים היפים בעולם.

לאתר המסעדה: חממת הסחלבים

 

חממת הסחלבים. צילום: עומר הרפז
חממת הסחלבים. צילום: עומר הרפז

 

נאיה – מסעדת הרים

איפה: בית נקופה

סגנון: אסייתי

כשר

מול נוף הרי ירושלים, עם הטעמים האהובים של המטבח האסייתי, כנראה שלא תרצו לקום ולחזור הביתה. בתפריט תמצאו מנות מסורתיות מהודו, סין, יפן ותאילנד, המשלבות טכניקות בישול מודרניות, ורעיונות חדשים. לאחר שתתלבטו אם לבחור בדגים נאים, צירים אסייתיים, סושי או מנה מגריל הפחמים, תנשמו עמוק את האוויר הצלול ותקוו שהזמן יעבור לאט לאט.

לאתר המסעדה: נאיה

 

הנוף ממסעדת בר בהר. צילום: אמיר אדירי
הנוף ממסעדת בר בהר. צילום: אמיר אדירי

 

בר בהר

איפה: נס הרים

סגנון: כפרי צמחוני טבעוני

פתוח בשבת

במיקום מרהיב של טבע ושקט מעצים ממוקמת מסעדת בר בהר על מרפסת נוף. המרפסת הפנורמית מציעה נוף עוצר נשימה לשמורת נחל שורק, וכמובן אוויר צלול כיין חינם לגמרי. התפריט כפרי ביתי עם ארוחות מבוקר עד ערב, בדגש לשמירה על הסביבה. תוכלו לבחור בין מנות חלביות, צמחוניות וטבעוניות, ובין מגוון רחב של משקאות מקוריים. אל תפספסו הקפה המפורסם שמלווה את המקום כבר שנים. במקום מתקיימים מדי פעם אירועי מוזיקה חיה שהופכים כל ארוחה לחוויה.

לאתר המסעדה: בר בהר

 

ארוחה צמחונית במסעדת בר בהר מטה יהודה. צילום: אמיר אדירי
ארוחה צמחונית במסעדת בר בהר מטה יהודה. צילום: אמיר אדירי

רשטא

איפה: עין ראפה

סגנון: מטבח ערבי מסורתי

לא כשר

מסעדה מפוארת הממוקמת בעין ראפה, קיבוץ חקלאי ומסורתי בהרי ירושלים. המסעדה מתמחה באוכל ערבי מסורתי ואותנטי, המוגש מהאדמה לצלחת, מגידולים מקומיים. תוכלו לבחור בין סמבוסק חלקי פנים, מסאח'ן עם המון בצל וסומאק, שישברק או סינייה – כולם בתיבול במיוחד של המסעדה ששומרת על המסורת מדור לדור.

לאתר המסעדה: רשטא

 

מטבח ערבי מסורתי במסעדת רשטא עין ראפה. צילום: אלדד מאסטרו
מטבח ערבי מסורתי במסעדת רשטא עין ראפה. צילום: אלדד מאסטרו
שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות