חיפוש

האי קורפו: כל ההמלצות לחופשת קיץ

האי קורפו היווני הוא יעד מושלם לחופשת קיץ. איפה תמצאו את חוף הטורקיז? את האוכל היווני הכי טעים? ולמה חובה לשכור סירה. כל ההמלצות

חופשת קיץ באי קורפו עם חופי ים קסומים. החוף ב- Lkones. צילום: ישראלינג
חופשת קיץ באי קורפו עם חופי ים קסומים. החוף ב- Lkones. צילום: ישראלינג

מים צלולים בצבע טורקיז בחופשת קיץ על האי קורפו. אי של מיזוג תרבויות – האי היווני ששוכן סמוך לאיטליה ספג הרבה תרבות מהוונציאניים וזה בולט בארכיטקטורה. מספרים גם שזה האי שאליו חטף האל פוסידון את הנינפה שהתאהב בה, אולי זו הסיבה שקל כל כך להתאהב באי. חזרנו מחופשת קיץ והנה כל ההמלצות לאי קורפו הקסום. אז תקפצו לחופשה?

אפשר ללכת לאיבוד באי קורפו בחופשת קיץ בתוך צבע הטורקיז והצלילות של המים. צילום: ישראלינג
אפשר ללכת לאיבוד באי קורפו בחופשת קיץ בתוך צבע הטורקיז והצלילות של המים. צילום: ישראלינג

אז מה השאיר בנו רושם באי? קבלו את ההמלצות

חופשת קיץ רק שעתיים מישראל

זמן הטיסה מישראל לקורפו הוא כשעתיים, ואנחנו בהכי חוץ לארץ שניתן. אין צורך להזיז את השעון כי השעה זהה לזו שבישראל. שדה התעופה הוא שדה קטן, ביקורת הדרכונים אדיבה ומתקתקת, ממש קל וכיף להיכנס לאי.

טיסות לאי קורפו לחופשת קיץ

יש מספר חברות שטסות בצורה סדירה (בימים כתיקונם) מנתב"ג לקורפו. עלות כרטיס הטיסה משתנה בין 300$ ל- 700$ תלוי עם מי טסים ובעונה. לדעתנו בחורף אין כל כך מה לעשות. ואין טיסות ישירות אלא רק טיסות דרך אתונה.

חופשה על חופי הים של האי קורפו

לאיש השיווק של קורפו העבודה מאוד קלה, התמונות מדברות בעד עצמן. חופי ים בטורקיז ובכחול ומפה הרגלים כבר ייקחו אותנו לחופשה. אין ספק שדווקא החופים של צפון האי קורפו הם החופים היפים ביותר, אנחנו ממליצים ממש לא לדלג על אף חוף. המרחקים לא גדולים ניתן להתנייד בקלות עם תחבורה ציבורית למקומות המרכזיים או ברכב שכור. המלצה לא לשכור רכב גדול, יש סמטאות שלפעמים ה'וויז' חושב שאתם עיזים וצריך לקפל את המראות של הרכב בכדי לעבור. רכב בהחלט ייקח אותכם לכפרים ותצפיות קסומות. שימו לב לא כל הרכבים חדשים.

החוף הראשון: חוף פורטו טימוני – ‪Porto Timoni Beach

תראו כמה קל בחופשת קיץ -חוף פורטו טימוני האי קורפו. צילום: ישראלינג
תראו כמה קל בחופשת קיץ -חוף פורטו טימוני האי קורפו. צילום: ישראלינג

אין מצב שלא ראיתם תמונה של החוף הקסום הזה, שתי לגונות – האחת בטורקיז והשניה בכחול ובאמצע עובר פס צר של יבשה שעליה מצטופפים בהנאה קבוצות שלמות של תיירים. הצד הזה של הים הוא קר, גם לקשוחים. והמים צלולים שזה פשוט לגעת בגן עדן.

יש שתי דרכי הגעה או בצעידה דרך הכפר Afionas, מרחק הליכה של 20 דקות בערך עם עצירות לנוף מרהיב. גם לתמונה האייקונית של האי אפשר לרדת במסלול אחד ולעלות במסלול שני. השביל הוא בדרך כלל שביל עיזים עם מעט סלעים.

המלצה רותחת – קחו סירה. הדרך השניה, כמו כל דבר על האי, היא להגיע בהפלגה. המלצה שלנו Dimitris Babis boats – לינק לעמוד האיסטגרם שלהם www.instagram.com/dimitrisbabisboats, עלות לאדם בערך 12-15 אירו. לוקחים את הסירה מחוף Agios Georgios (החניה צמודה) הסירה הורידה אותנו בפיסת האדמה בין שתי הלגונות ומשם שני צעדים ואתם במקום. גם אם החלטתם להגיע בסירה, טפסו לנקודת התצפית על שביל ההגעה הרגלי, לספוג את אחת מתמונות הנוף היפות באי. דרך אגב בחזור פשוט ניגשים לעמדה שלהם על החוף ומבקשים איסוף, תוך 20 דקות הסירה תגיע ותחזיר אתכם לחוף מבטחים.

  • אההה, מה ששכחנו לספר לכם הוא שהרבה מהחופים הכי יפים אינם ממוסדים, אין צל. אין מקלחות. אין קיוסק לגלידה. אנחנו רק שמנו את זה פה.

החוף השני: פליוקסטריצה – ‪Paleokastritsa Beach

תשכירו לכם סירה ותנדדו בין המקומות הקסומים של פליוקסטריצה - ‪.Paleokastritsa Beach צילום: ישראלינג
תשכירו לכם סירה ותנדדו בין המקומות הקסומים של פליוקסטריצה – ‪.Paleokastritsa Beach צילום: ישראלינג

מקבץ של חופי ים משוגעים שהדרך הכי נכונה לבקר בהם היא באמצעות סירה, כן, אתם שוכרים לעצמכם סירת מנוע. קודם מראים שאתם נושמים ויש לכם רישיון נהיגה, משלמים כסף, עוברים הדרכה של איך ומה, מנוע הגה עוגן חליפות הצלה, וזהו אתם קפטנים לכל דבר.

אז שכרנו סירה של חברת B&B Boat Rentals הסבר קצר לחששנים יש מנוע רזרבי, אההה והתשלום הוא לפי כמות הדלק שתצרכו בסוף ההפלגה. יוצאים מהמפרץ, ההתמצאות קלה, שטים 50 מטר מהחוף או המצוק, מחליטים איפה שווה לעגון, משליכים עוגן ויאללה למים הצלולים שחיה.

תוכלו להגיע עם הסירה לחופים Kasteli, Rovinia, Paradise, Stelari, Iliodoros, Limni.

ניתן להזמין לשעות הבוקר כל היום או לשעות הערב המחיר בהתאם, עלות 130 עד 200 אירו. יש להתעדכן באתר לפי סוג הסירה וכמות האנשים.

החוף השלישי – חוף דסיה – Dassia beach

בנסיעה לאורך החוף מ – Agios Nikolaos Beach ועד Dassia beach עברנו מאות כסאות שיזוף ושמשיות. מחיר ההשכרה לשתי מיטות בין 20-25 אירו (מותר להתמקח-  ואולי צריך, לא תמיד זה עוזר). החניות בדוחק אבל היתרון הוא שהחופים ממוסדים עם מקלחות שירותים והחשוב מכל מסעדות צמודות. חוף חולי ומפנק עם מים חמימים (לא כמו בצד המערבי).

אפשרויות למגוון רחב של ספורט ימי בדסיה כמו: מצנחי רחיפה, ווייקבורד, סקי מים, מתנפחים, סאפ ושכירת סירות.

זוכרים את הפרסום שלנו על הדגל הכחול? אז יש להם כזה. סתם הרהור, לא ראינו הרבה דגלים כחולים במהלך הביקור על האי.

 

החוף הרביעי – חוף ברבטי  Barbati Beach

חוף ברבטי Barbati Beach. צילום: ישראלינג
חוף ברבטי Barbati Beach. צילום: ישראלינג

ממשיכים אחרי חוף דסיה בצד המזרחי לכיוון צפון אל החוף הנפלא. שם אפשר להתרווח בשקט מול הטורקיז של הים, שוב כיסאות שיזוף שוב 20-25 אירו ליום. שווה כל אירו. מים שקופים עם מעט דגים, קו החוף עם חצץ של חלוקי נחל שכואבים ברגלים. כדאי להצטייד בכפכפים עד קו המים – לא ראינו בחוף הזה השכרת נעלי ים לכניסה בחלוקים, אולי פספסנו? נטרך לחזור. זהו חוף ארוך וחוף נוגע בחוף.

מה אוכלים באי קורפו:

הים תיכוניות צועקת מתוכנו, כנראה שבכל ישראלי יש יווני קטן לפחות בנושא האוכל, מי שלא מתחבר למאכלים האלו שירים יד. המאכלים היוונים הם כמו אצלנו במסעדות המזרחיות, ברובן אותו תפריט עם שינויים קלים וטעמים של בעלת הבית.

פלפלים ממולאים צמחוניים עם כמות נדיבה של יוגורט ליד. צילום: ישראלינג
פלפלים ממולאים צמחוניים עם כמות נדיבה של יוגורט ליד. צילום: ישראלינג

 

צלחת של קציצות קישואים יש מהטיגון. צילום: ישראלינג
צלחת של קציצות קישואים יש מהטיגון. צילום: ישראלינג
  • ממולאים – פלפלים ממולאים עלי גפן ממולאים יש משהו בטעם שמעיף את זה לשמים, אולי זו נענע יבשה, בכל מקרה מעדן.
  • קציצות קישואים – קציצות מקישואים מטוגנות מוגשות עם יוגורט יווני כבד וטעים שילוב של חם קר.
מאפה 12 האלים. והשומשום בנדיבות. צילום: ישראלינג
מאפה 12 האלים. והשומשום בנדיבות. צילום: ישראלינג
  • מאפה פילה עם פטה ודבש – אם אנחנו לא טועים בארץ יקראו לזה "מאפה 12 האלים" , רק לחזור שוב.
  • צזיקי – יוגרט יווני עם שום שמיר ומלפפונים – להצטנן בימים לוהטים.
אין יותר יווני מאשר מנת מוסקה. צילום: ישראלינג
אין יותר יווני מאשר מנת מוסקה. צילום: ישראלינג
  • מוסקה – נקודת הכובד בל ארוחה מאפשה של שכבה תפוחי אדמה שכבה של ראגו בשר עם מעט קינמון למעלה שכבה של חצילים התפוחי אדמה והחצילים כמובן מטוגנים ומלמעלה טונה אבל טונה של בשאמל מושלם שכבה של 2 ס"מ. אחרי קוביה כזו חייבים למצוא חוף לנוח את שנת הצהרים.

על גלידה בירה אוזו וקפה באי קורפו

הטעמים האהובים עלינו מנגו וקפה. גלידריות להפיג את החום. צילום: ישראלינג
הטעמים האהובים עלינו מנגו וקפה. גלידריות להפיג את החום. צילום: ישראלינג

בתשובה לכותרת של העמוד "איך להצטנן על האי קורפו?" . בחופשה בתקופת הקיץ החמה מתבקש להצטנן עם גלידות משובחות (בעיר יש ממש תורים ליד הגלידריות הטובות ושווה לחכות. גם עם בירות יווניות קלילות וטעימות. יוון בלי אוזו? איך אפשר אז הוא בא מהאי לסבוס היווני, הסוגים של האוזו כפי שאנחנו מכירים בארץ "מיני", "פלומרי", "אוזו 12" וכולם טובים.

קפה חזק וקרקר קר... צילום: ישראלינג
קפה חזק וקרקר קר… צילום: ישראלינג

מה קורה בקפה? מי שמורגל בקפה חזק חייו טובים ביוון, הקפה חזק בבסיס שלו, זה לא משנה איפה אין צורך לחזק. זה ממש חשוב אחרי ארוחת צהרים כבדה בחום של 32 מעלות.

אם אתם חובבי קפה בוץ אל תבקשו קפה טורקי אלא קפה יווני. מסתבר שגם בקפה יש קצת פוליטיקה.

פרטים:

מטבע: אירו

שעון: שעון ישראל

תקופת נסיעה טובה: סוף אפריל אמצע אוקטובר (יש לקחת בחשבון שהקיץ חם 32-34 מעלות)

תחבורה: אם אתם במרכז והחופי המרכזיים תחב"צ יספיק, אם תרצו להריח כפרי קטנים קחו רכב להשכרה.

התגובה הראשונה על קורפו: הסופר ג'רלד דארל כתב את הספרים  שמוכר בינהם הוא "משפחתי וחיות אחרות", "חיות, ציפורים וקרובים אחרים", ו"גן האלים".

עיר הבירה: קרקירה או Corfu Town.

מספר תושבים: כ- 100,000 תושבים.

מספר התיירים שנה: כ- 2.5 מיליון תיירם

מימדי האי: 61*9 ק"מ (קטן).

האתר הרשמי של קורפו: https://corfu.gr/ (לדוברי היוונית שביננו).

לעוד חופשות בחו"ל: בטומי עם ילדים – ישראלינג

 

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות