מלון שהוא מוזיאון: הכירו את מלון דונה גרציה בטבריה

המלון היחיד בארץ שמשלב בתוכו מוזיאון: מלון דונה גרציה הוא שחזור של ארמון מהמאה ה-16

מלון דונה גרציה 4
האורחים מתלבשים ברוח התקופה. צילום: סוזי לוינסון

כבר הכרנו לא מעט שילובים ייחודיים בתוך בתי מלון, אבל כאן מדובר בקונספט מפתיע במיוחד. מלון דונה גרציה הוא היחיד בארץ המשלב בין מלון קונספט למוזיאון.

עיצובו האדריכלי של מלון דונה גרציה הוא לא פחות משחזור של ארמון מהמאה ה- 16. עיצוב המלון מגולל את סיפורה של המנהיגה חנה נשיא בינבנישתי ומספק לאורחים חוויה בלתי נשכחת ומרתקת.  אורחי המלון אף משתתפים בפעילות תיאטרלית, כשהם לבושים בתלבושות ברוח התקופה וזוכים לתמונת מזכרת.

מלון דונה גרציה 1
מלון דונה גרציה בטבריה. צילום: סוזי לוינסון

המנהיגה האגדית

זהו בית מלון שאין דומה לו בישראל. מלון קונספט המספר את סיפור גירוש ספרד ובני האנוסים ובעיקר מגולל את סיפור חייה המרתק של המנהיגה האגדית, דונה גרציה. המנהיגה צמחה לעם היהודי והקדישה את הונה להצלת אחיה הפליטים היהודים כשמטרתה הייתה לייסד עבורם בית בארץ – בטבריה. מלון דונה גרציה מאפשר מסע בתחנות מרכזיות בחייה ביניהן ליסבון, ונציה ואיסטנבול. שכל אולם במלון מעוצב בהשראת מדינות אלו, כשהאלמנטים השולטים הם מתקופת הרנסאנס.

תלבושות ברוח התקופה

מוזיאון דונה גרציה ממוקם בתוך מלון בקומת הלובי ובקומה השנייה, והוא מהווה רקע מושלם לסיפורה המופלא של המנהיגה המועבר לקול צלילי פסנתר באווירה ייחודית ומרתקת. גולת הכותרת לאורחי המלון היא פעילות תיאטרלית, המזמינה אותם (מבוגרים וילדים כאחד) להתלבש ברוח התקופה בתלבושת ססגונית מחדר התלבושות העצום הכולל כ-100 תלבושות שונות. פעילות זו מצולמת וניתנת כשי למזכרת. נוסף לכך, מוצגת במוזיאון תערוכת בובות קבועה ומרהיבה התורמת בהעברת רוח התקופה.

מלון דונה גרציה 2
שילוב בין בית מלון למוזיאון. צילום: סוזי לוינסון

מה כולל המלון:

בית המלון כולל 66 חדרי אירוח נוחים, נקיים וממוזגים שעיצובם בסיסי וצנוע, אך כולל את כל הפסיליטיס הנדרשים בחדר כולל מיני בר Wi-Fi. קיימים במלון סוגים שונים של חדרים המותאמים לזוגות, למשפחות וגם לקבוצות של עד 6 אנשים בחדר, כך שזהו יתרון עצום. חדרים רבים משקיפים לנופה האורבני של טבריה, חלקם גם לכנרת ומספר מועט של חדרים פונים לפנים המוזיאון, כדומה למלונות עתיקים באירופה.

מפעל ציוני

יעקב אמסלם, הבעלים של מלון דונה גרציה: "הנצחת מפעל חייה של דונה גרציה הוא סיפור המפעל הציוני של כולנו, בו באים לידי ביטוי הזהות שלנו בדגש על העצמת מנהיגות נשית. היה חשוב לי שהפרק הזה יונצח בחיינו, ישמש כמורשת לשיח ויונחל לדורות הבאים. המלון אהוד מאוד על קבוצות המגיעות מרחבי העולם בשל השונות שלו והסיפור אותו הוא מספר בצורה כה מיוחדת. בשנה האחרונה לקחנו החלטה להנציח גם את פועלו של דון יוסף, בן אחיה של דונה גרציה, כך שבחודשים הקרובים תחל בנייתו של בית מלון ייחודי במבנה הסמוך עם קבלת ההיתר. מדובר במלון שייבנה בשילוב עם מבנה לשימור וחלקים משוחזרים, אשר יכלול 65 חדרים חדשים וחדישים, כשלשני בתי המלון יהיו שטחים משותפים ומשלימים לסיפור ההיסטורי המרתק".

חווית אירוח ייחודית

אורן כהן, מנהל מלון דונה גרציה, הוסיף: "אנו מציעים חווית אירוח ייחודית הודות למוזיאון, אליו ניתן להגיע לביקור בהזמנה מראש, גם ללא שהות במלון. אנו ערוכים לקיים אירועי חברה וגיבוש עד 100 משתתפים לארגונים שונים ולאפשר לכולם להתחפש במקביל בתלבושות תקופתיות וליהנות מחוויה אחרת. חדרי המלון מוצעים במחירים אטרקטיביים לאורך כל השנה וגם בתקופת החגים, כך ששווה בהחלט לעקוב אחרי הפעילות ולשריין מקום מראש. צוות המלון מיומן לספק מענה גם לשבתות חתן, כנסים ואירועי חברה. מאחר והמיקום נוח ליציאה לטיולים באזור הגולן, וכחלק מהשירות אנו מציעים מגוון אטרקציות בטבריה והסביבה במחירים מוזלים".

מלון דונה גרציה3
שחזור של ארמון מהמאה ה-16. צילום: סוזי לוינסון

לוקיישן

מיקומו של המלון מרכזי בלוקיישן מנצח, שתי דקות הליכה למרכז הקניות של טבריה וחמש דקות הליכה לטיילת המרכזית של העיר ולכנרת. המלון ממוקם כנקודת יציאה נוחה ומהירה לטיולים מסביב לכנרת ולגולן. בסביבת המלון ישנן מסעדות, בתי קפה ועוד. האירוח במלון ניתן על בסיס לינה וארוחת בוקר. יש אפשרות להזמין מראש גם ארוחת צהריים וערב.

עלות ללילה לאדם בחדר זוגי: החל מ- 500 ₪.

מלון "דונה גרציה", רחוב הפרחים 3, טבריה

טלפון להזמנות במלון : 04-6728900
כתובת מייל: donagracia@donagracia.com

פרטים באתר: https://www.donagracia.com/

**הזמנת סיורים מודרכים במוזיאון דונה גרציה, תתאפשר בתיאום מראש. שעות פעילות המוזיאון בין השעות 10:00-16:00 בכל ימות השבוע.

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות