מה עושים בפורים בירושלים 2023? קבלו חמש המלצות לכל המשפחה

ריכזנו עבורכם חמש מההמלצות הטובות ביותר לפעילויות פורים בירושלים לשנת 2023, שונות זו מזו בסגנון וברעיון ומתאימות לכל המשפחה. פורים שמח!

פורים בירושלים 2023 3
פורים במוזיאון ידידי ישראל. צילום: יוסי זמיר

חג הפורים הוא תקופה של שמחה וחגיגה, אבל הוא גם זמן חופשה במערכת החינוך. ירושלים היא עיר בעלת חשיבות תרבותית ודתית עצומה. ככזו, היא מציעה הזדמנות מדהימה לחגוג את פורים בצורה ייחודית ומשמעותית. ריכזנו עבורכם חמש המלצות לבילוי פורים בירושלים 2023: ממוזיאון אינטראקטיבי מרגש ועד פעילות אקולוגית של הכנת תחפושות, או מרפסות תצפית מיוחדות וסיורי פרחים וטבע.

אז התחפושות כבר מוכנות, בואו מחופשים, הוסיפו פאה מצחיקה, הצטיידו באוזני המן וצאו עם הילדים ליהנות מהחג הכי שמח בשנה.

פורים בירושלים 2023 2
סדנאות מחזור תחפושות ומסיכות בגן הבוטני. צילום: טליה גולדשטיין

סדנאות מיחזור אקולוגיים וסיורי פריחה

איפה: הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, זלמן שניאור 1 י-ם

מתי: שישי שבת 3-4.3.23 בשעות 15:00-10:00

בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יתקיימו סדנאות אקולוגיות להכנה, מיחזור ומיחדוש תחפושות. אתם מוזמנים להביא בדים, תחפושות ישנות, קשתות ישנות לשיער, וכל אביזר פורים שתרצו לחדש. בנוסף יתקיימו בגן סיורי אביב ופריחות ובשישי בלבד תפעל רכבת הפרחים ותצא לסיור בין חלקות הגן בכל שעה עגולה.

  • תיקון תחפושות\בדים – הקהל מוזמן להביא מהבית תחפושות ובגדים משומשים – לחדש ולתקן אותם עם מדריכים הגן.  ניתן גם לתפור ולהכין תחפושת חדשה לגמרי מבדים משומשים שיהיו בתחנה.
  • הכנת קשתות ומסכות – ניתן לבחור קשתות ומסכות ולקשטן תוך שימוש בחומרים ממוחזרים וטבעיים. בנוסף יוכלו הילדים להכין מסכות, קשתות וכתרים ממגוון חומרים טבעיים וממוחזרים שיהיו במקום.
  • צביעה טבעית –  קישוט של בדים ותחפושות בצבעים טבעיים בשיטות מסורתיות. איך להדפיס על בד, ואיך ניתן לעשות זאת גם בבית הדפס בוטני בעזרת מי ברזל וצמחים מקומיים, ושיטה בה נדפיס עם פטיש, עלים ופרחים.

מחיר: הפעילות כלולה במחיר הכניסה: 40 ₪  ילד/מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪ ילד ירושלמי עד גיל 18 חינם בהצגת ת.ז.

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי

טל. 02-6794012

עיצוב ויצירת מסיכות ותחפושות לפורים

איפה: מוזיאון ידידי ישראל, ריבלין 20 נחלת שבעה, ירושלים

מתי: שלישי-רביעי, 7-8.3.23 בין השעות 11:00-14:00

  • עמדות יצירה לעיצוב וצביעת מסיכות – הילדים יוכלו לעצב מסיכות ססגוניות כאוות נפשם כל אחד/ת בעיצוב אישי
  • תחפושת לבלונים – מחומרים פשוטים הופכים את הבלונים למשהו אחר
  • עמדת ציורי פנים – ברוח פורימית, שייעשו על ידי מאפרת מקצועית
  • תחרות תחפושות – מוזמנים להגיע למוזיאון עם תחפושת ייחודית ומושקעת ולהשתתף בתחרות תחפושות נושאת פרס

כמו כן מוזמנים לצאת למסע חווייתי מרגש בין מיצגי המולטימדיה השונים במוזיאון ולהכיר את הגיבורים שסייעו בהקמת המדינה. המוזיאון הוא מרכז היסטורי חווייתי מאפשר למבקרים בו להכיר דמויות הרואיות משולבים בסיפורי גבורה של הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת המדינה. זאת באמצעות 7 מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים המשלבים סאונד, אפקטים ייחודיים וטכנולוגיה חדשנית.

מחיר: 10 ₪ לפעילות פורים. כניסה בתשלום+ סיור-מבוגר 44 ₪ ילדים מגיל 3 עד 18 – 33 ₪ אזרחים ותיקים 22 ₪. כרטיסיה משפחתית: 100 ₪. הפעילות לפורים בתוספת תשלום של 10 ₪ לילד

פרטים נוספים: מוזיאון ידידי ישראל

טל. 02-5329401

פורים בירושלים 2023 4
צעדת פורים בעקבות גיבורות המגילה בנאות קדומים. צילום: הגר קציר

צעדת פורים לכל המשפחה בסימן יום האישה הבינלאומי

איפה: פארק נאות קדומים ליד מודיעין/בן שמן

מתי: יום רביעי 8.3.2023 בין השעות 08:30-13:00

הפארק המצוי בשיא פריחתו וגדוש בטבע ירוק מזמין את הקהל הרחב לצעדת פורים כמחווה לגיבורות המגילה. המשתתפים יעברו ב-2 מסלולי הליכה ברמות קושי שונות, כאשר לאורך המסלולים הפורחים תחנות הדרכה, נקודות תצפית מרהיבות, סדנאות יצירה מהטבע, עמדת איפור ועוד. בנוסף יפגשו הצועדים תחנות פעילות מאוישות במדריכי הפארק בהם יוכלו להכיר את הרעיון שמאחורי פארק נאות קדומים, לשמוע סיפורים מרתקים על לוחמות גיבורות בצבא הגנה לישראל מפי חיילות וחיילי צה"ל, דמויותיהן של ושתי ואסתר המלכה שיספרו על הדרך בה פעלו על מנת ליצור שינוי, לפגוש את המלך אחשוורוש שברגע של גילוי אישי יתוודה על חולשתו ליין ולאסתר המלכה, הילדים וההורים יוכלו להתאפר בעמדת איפור ולהתחפש לדמויות קדומות, ישתתפו בסדנאות יצירה – הדפסי עליים טבעיים וצבעוניים ולקראת סיום יוענקו מדליות משפחתיות למסיימים.

מחיר: 25 ₪ למבוגר/ילד מגיל 3 בהרשמה מוקדמת עד ה-4.3.2 לאחר מכן 30 ₪. 20 ₪ ברכישה קבוצתית מוקדמת עד ה-4.3.2 (מעל 30 איש) לאחר מכן 25 ₪.

לפרטים נוספים: פארק נאות קדומים

טל. 08-9770770

פורים בירושלים 2023 1
מעלית הזמן. צילום: באדיבות מעלית הזמן

חוויית מולטימדיה בדו-מימד או בתלת-מימד

איפה: מעלית הזמן בירושליםשד' ממילא (הקניון המקורה) ירושלים

מתי: מעלית הזמן בפורים 7-8.3.23 א-ה -10:00-17:20 שישי 10:00-13:20 שבת סגור

  • מסע במעלית הזמן – מיצג חוויתי דו-מימדי על מושבים בתנועה, לוקח את המבקרים למסע מרתק בזמן אל מעמקי האדמה של העיר ירושלים. החוויה מעבירה את 3,000 שנות ההיסטוריה של ירושלים לצופים לחוש כאילו ירדו אל מעמקי ההסטוריה של ירושלים והפכו להיות חלק ממנה, החל מימי בית ראשון דרך בית שני, כובשי העיר, שחרור הכותל במלחמת ששת הימים ועד לימים אלו. כ- 30 דקות. מוקרן ב-8 שפות.
  • מסע אל גוף האדם – חווייה של מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם בסרט תלת מימד. במסע נראה מבפנים את סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום, גוף האדם. כיצד אנו נושמים? איך אנו מעכלים? איך אנו נראים מבפנים? את התשובות תוכלו למצוא במיצג הדמיות תלת מימדיות מרהיבות ומדויקות בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו. כ- 25 דקות. (אין אפשרות לכסאות נייחים)

את מעלית הזמן ניתן לשלב עם תצפית ממגדל פצאל במגדל דוד – ירושלים ב-360 מעלות וסיור עצמאי עם האפליקציה pop guide.

כניסה מותרת מגיל 5 /חובה לתאם את מועד וסוג המיצג.

מחיר: מעלית הזמן – 54 ₪ ברכישה בקופה  46 ₪  לרוכשים דרך האתר. הנחות לסטודנטים מחזיקי כרטיס ירושלמי ועוד. כרטיס משולב מעלית הזמן וביקור בתצפית מגדל דוד – 64 ₪.

טל. 02-6248381

קרנבל פורים בגן החיות התנ"כי

איפה: גן החיות התנ"כי, דרך אהרון שולוב 1, ירושלים

מתי: יום רביעי 8.3.2023 בין השעות 14:30-11:30

כמו בכל שנה, גן החיות ימתין לילדים בתחפושות, עם קרנבל פורים חגיגי במיוחד שיערך בגן באווירה מיוחדת וססגונית.

  • להטוטנים יקבלו את פני הילדים וההורים בכניסה לגן עם שעשועים ובדיחות.
  • רכבי הגן יתחפשו ויובילו תהלוכת עדלאידע מיוחדת ושמחה ברחבי הגן.
  • "בית חי" יאפשר לילדים היכרות מקרוב עם בעלי חיים מקסימים בכל שעה עגולה (פעילות אחרונה בשעה 16:00), פינת ליטוף של בעלי חיים קטנים
  • צפייה בהאכלות והדרכה בין תצוגות הגן

מחיר: מבוגר 68 ש"ח, ילד עד גיל 18- 52 ש"ח.

פרטים: גן החיות התנ"כי

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות