ארכאולוג ליום אחד: פעילות מרתקת לכל המשפחה בבית גוברין

פעילות ארכיאולוגיה לכל המשפחה. אתם מוזמנים להתנסות בחפירה ארכאולוגית לאור פנסים במבוכים תת קרקעיים ולנסות למצוא ממצאים קדמוניים בגן הלאומי בית גוברין

ארכיאולוג ליום אחד. ריגוש של חפירה אותנטית. צילום: אורנה בן חיים
ארכיאולוג ליום אחד. ריגוש של חפירה אותנטית. צילום: אורנה בן חיים

פעילות לכל המשפחה, מיזם 'ארכאולוג ליום אחד'. בגן הלאומי בית גוברין תוכלו ללמוד ולחוות איך זה להיות ארכיאולוג ובנוסף תזכו לחוויה יחודית במערת זחילה.

באו להיות 'ארכיאולוג ליום'. אחד צילום: ענר גרין
באו להיות 'ארכיאולוג ליום'. אחד צילום: ענר גרין

חשיפה של ממצאים על ידי הארכאולוגים ליום אחד

ארץ ישראל שופעת ממצאים ארכאולוגים ועדויות לחיים בה זה אלפי שנים, מתקופות קדמוניות דרך ימי התנ"ך ולשנים שאחר כך. אחת הדרכים המרתקות ביותר לתת לילדים ולמבוגרים הצצה לאירועים דרמטיים שקרו כאן ולצלול איתם אחורה בזמן היא להשתתף בעצמם בחפירות ארכאולוגיות, לנבור בחול מתקופות קדמוניות, באווירה מסתורית, ולמצוא ממצאים מסעירים.

פעילות לכל המשפחה

מיזם ארכאולוג ליום אחד הוא פעילות לכל המשפחה, שמתקיימת בגן הלאומי בית גוברין, בתל מרשה, המקום בו גדל המלך הורדוס. זהו האתר היחיד בעולם שיש בו אלפיים מערות מעשה אדם, והוא הוכרז ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. רבות מהמערות הן מהתקופה ההלניסטית, מלפני כ-2,200 שנים! ועד היום עוד מגלים בהן ממצאים מקוריים.

מה כוללת החפירה:

  • ניפוי.
  • בדיקת כלי חרס עצמות מטבעות.
  • חקירה של מערכת נרחבת של מערות ארכיאולוגיות.

המדריכים המנוסים והמקצועיים יעבירו את המשתתפים חוויה בלתי נשכחת.

חלק הראשון של ארכאולוג ליום אחד:

חלקה הראשון של הפעילות הוא החפירה הארכאולוגית, שנעשית במערה מרשימה ורחבת ידיים. כל המשפחה מקבלת כלי חפירה קטנים ודליים כאשר המטרה היא חיפוש אבנים מיוחדות, מתכות, זכוכיות עתיקות ומטבעות.

לאחר החפירה מנפים את האדמה  כדי להפריד את הממצאים בכדי למצוא שברי כדי חרס.

זחלתם פעם במערת זחילה קדמונית?

משם עוברים המשתתפים למערת זחילה סמוכה, ששימשה בעבר כמחצבה לחציבת אבנים לבניה, וכשהם מצויידים בפנסים קטנים הם נכנסים פנימה מצידה האחד, ודרך מבוך תת קרקעי יוצאים, מאובקים ונרגשים, מצידה השני.

מדריכים מקצועיים

הפעילות מתבצעת בהדרכתם והובלתם של מדריכים מקצועיים מהמכון לסמינרים ארכאולוגיים ובפיקוחו של ד"ר איאן שטרן ותחת המטריה האקדמית של אוניברסיטת חיפה.

פרטים:

מה: ארכאולוג ליום אחד

איפה: בית גוברין

ימים: א'-ה' בין השעות 09:30-17:00 | בשישי שבת בין השעות 09:30-13:00

מחיר: מבוגר – 95 ₪. ילד – 72 ₪ (כולל כניסה לאתר)
טלפון: 03-9150080

אתר: https://www.digforaday.com/heb/

הזמנת כרטיסים באתר: הזמנת כרטיסים – ומחירים

חדשות תיירות נוספות: חדשות תיירות – ישראלינג

על האתר:

הגן הלאומי בית גוברין-מרשה בישראל הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הכולל נוף ארכיאולוגי מרתק. אם היית משחק בתפקיד ארכיאולוג ליום אחד בבית גוברין, הנה מה שהניסיון שלך עשוי לכלול:

חקר מערות:

בית גוברין ידוע במערות רבות מעשה ידי אדם. מערות אלו שימשו למטרות שונות, כולל אחסון, חללי מגורים ותאי קבורה.

מה נמצא באתר:

מערות פעמון:
האתר מפורסם במיוחד במערות בצורת פעמון שלו. מערות אלו נוצרו באמצעות פעילות חציבה ובהמשך שימשו למטרות שונות. תסתכל מקרוב על מערות הפעמון, ונסו לדמיין את הפונקציות המקוריות שלהן.

אַמְפִיתֵאַטרוֹן:
בקרו באמפיתיאטרון הרומי, שהוא אחד השמורים בישראל. שקול את המאפיינים האדריכליים ונסו לדמיין את האירועים שאולי התרחשו בזירה זו.

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות