פסטיבל אומנות דיגיטלית במגדל דוד

מופעי מוסיקה, מופעים אורקוליים, יצירות אמנות דיגיטליות, הרצאות ופרפורמנס. שלושה ימים של אומנות קצה בינלאומית במוזיאון מגדל דוד ירושלים

אומנות דיגיטלית במגדל דוד 1
עבודה של מעיין ליניק: התהוות. צילום: אורנה קלגרד

ZERO ONE, הפסטיבל לאומנות דיגיטלית המפגיש בין אומנות וטכנולוגיה, יתקיים במגדל דוד בין התאריכים 11 – 13 בנובמבר 2022. מיתוסים ומעשי קסם, הרצאות, פרפורמנס, מופעים בינלאומיים וממלכה אינטרנטית שתציע שורת התרחשויות דיגיטליות.

מה בנושאי הפסטיבל

  • מחשבות סביב בינה מלאכותית
  • מה זה מלאכותי
  • היכן עובר הקו בין מלאכותי לטבעי
  • איך לדמיין את יסודות העולם הדיגיטלי המתהווה
  • כיצד ניתן לסקור באמצעות כלים של יצירה, אומנות, חוויה ומחקר – את ההיסטוריה של העתיד

קצת על הפבטיבל

הפסטיבל נוסד בשנת 2019, ומקורו בשיתוף פעולה בין מוזיאון מגדל דוד בירושלים והמנהלים האומנותיים יאיר מוס ודניאל זיני ובתמיכת עיריית ירושלים.

בפסטיבל עד כה הועלו הופעות אודיו-ויזואליות, הוצגו עבודות אומנות וסאונד והתקיימו הרצאות, כנסים, ימי עיון, סדנאות ופרפורמנס על ידי יוצרים בינלאומיים ומקומיים. הפסטיבל מיועד לאוהבי אמנות, תרבות ואנשים חושבים המעוניינים במפגש בין אמנות לטכנולוגיה. הוא נוסד מתוך תשוקה גדולה לתחום ומתוך הרצון לקדם את המחשבה האמנותית והאתית על ייצור והפקה של טכנולוגיה בישראל.

אומנות דיגיטלית במגדל דוד 1
עבודה של מעיין ליניק: התהוות. צילום: אורנה קלגרד

לוקחים צעד אחורה

"רוב הפסטיבלים הדומים המתקיימים בעולם נושאים מבטם אל עבר העתיד, מחפשים את "הדבר הגדול הבא", אבל  ZERO1NE שונה, אומר יאיר מוס, מנהל אומנותי משותף של הפסטיבל, "אנחנו לוקחים צעד אחורה ומסתכלים אל העבר. כיום אנשים מחפשים לייצר לעצמם מציאות חלופית באמצעות המטאורס. אבל זה לא דבר חדש. בהסתכלות עמוקה אל העבר שלנו, ציוויליזציות יצרו מציאויות אחרות עם מיתוסים, קסם ודת. ועל כן, אנו אומרים ש-ZERO1NE הוא השילוב של אמנות וטכנולוגיה, מיתוס וקסם. ואין מקום טוב יותר מאשר לעשות זאת במגדל דוד המחזיק את ההיסטוריה של ירושלים ותרבויות עתיקות בתוך אבניו".

לפגוש את ירושלים בדרכים רבות

אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד: מגדל דוד מציג את ספורה של ירושלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו. החל בתצוגת הקבע, בסיורים, בחצר הארכאולוגית, באירועי תרבות ועוד. באופן הזה יש לנו את הזכות להוסיף נדבך עכשווי על שכבת ההיסטוריה העשירה והצבעונית של ירושלים. במהלך העשור האחרון, המוזיאון פתח את שעריו למיזמים חדשניים המאפשרים לנו להציג פרשנויות חדשות וטכנולוגיות חדשניות המאפשרות למבקר לפגוש את ירושלים בדרכים רבות ושונות. לפני שש שנים פתחנו מעבדת חדשנות המתמקדת בטכנולוגיות AR ו-VR במטרה לשפר את חווית המבקר. כיום, כשחיינו היברידיים, נגועים בטכנולוגיות שאנו מנסים להבין טוב יותר, מוזיאון מגדל דוד גאה לתת שוב במה לעולם התרבותי העכשווי שלנו המשתנה ומתעצב על ידי טכנולוגיות ויישומים חדשים – שמורכבותם משקפת את מורכבותה של ירושלים ולארח כאן את סצינת האומנות הדיגיטלית הפורחת בעיר בעיצומה של מהפיכה תרבותית חדשה.

ביטויים יצירתיים עכשוויים

דניאל זיני, מנהלת אמנותית משותפת ZERO1NE: "הפרספקטיבה שלנו כלפי המרחב הדיגיטלי החדש נשענת על רעיונות ומערכות חכמות וישנות יותר. אנו מאחדים את השניים יחד כדי ליצור מושגים חדשים הנוגעים להווה ולעתיד. בחינה של טכנולוגיות חדשות תוך קבלת השראה מתרבויות ורעיונות עבר, מאפשרת ניסוח של ביטויים יצירתיים עכשוויים. הרעיון הזה מסונכרן עם תפיסת הליבה של מוזיאון מגדל דוד, המסתכל על העבר וחושב על העתיד".

לפרטים ורכישת כרטיסים: https://tod.org.il/zero-one_festival

שיתוף

אולי תתעניינו גם ב...

תפריט נגישות